پیکاپ فوتون ۶۰ درصد گران شد / ایران خودرو دیزل توضیح داد

از دست ندهید

قیمت پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل در مرحله جدید عرضه این پیکاپ بصورت پیش فروش و با قیمت قطعی از سوم خرداد به اجرا درآمد. قیمت جدید پیکاپ فوتون در بخشنامه ایران خودرو دیزل، ۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. یعنی تقریباً ۶۴۷ میلیون گران‌تر از بخشنامه قبلی! همین موضوع شکایت بسیاری از متقاضیان این پیکاپ را به دنبال داشت و ایران خودرو دیزل بالاخره مجبور به پاسخ درباره این گران فروشی شد.

بیت‌ران – ایران‌ خودرو دیزل درباره موضوع افزایش قیمت محصولات خود اینگونه اعلام کرد: «تعیین قیمت فروش خودروهای تجاری سنگین و نیمه‌سنگین، از سوی سازمان حمایت به هیات مدیره شرکت‌های خودروساز تجاری تفویض شده‌است.»

افزایش قیمت ۶۰ درصدی بهای کارخانه‌ای پیکاپ فوتون در روزهای قبل، شکایت بسیاری از خریداران را به دنبال داشت. بطوری که بسیاری از خریداران این پیکاپ بر این باورند که آنها سال ۱۴۰۱ این خودرو را پیش خرید کردند. حال اعلام قیمت جدید این خودرو از سوی ایران خودرو دیزل، ضرر و زیان بسیاری به متقاضیان خرید پیکاپ فوتون وارد کرد.

اولین مرحله فروش پیکاپ فوتون در اول بهمن‌ ۱۴۰۱ آغاز شد. این خودرو با قیمت ۱میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان به دست مشتریانش می‌رسید. اما به تدریج در طول چهار ماه، قیمت این پیکاپ ایران خودرو دیزل فزاینده شد.

توضیحات ایران خودرو دیزل درباره گرانی پیکاپ فوتون

پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل

ایران خودرو دیزل درباره افزایش قیمت محصولات خود در روزهای اخیر اینگونه توضیح داد: «شرکت ایران خودرو دیزل تاکنون در اجرای اختیارات حاصله از بند دو مصوبه شماره ۱۲۵۱۷۹.۹۰.۲۷۰ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۲ و همچنین صورتجلسه شماره ۱۶ مورخ ۱۳۹۳/۳/۱۲ شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو، با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برای قیمت‌گذاری محصولات تولیدی و عرضه آن اقدام کرده‌است.»

این شرکت ادامه داد: «تعیین قیمت فروش همه خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به هیات‌ مدیره شرکت‌های خودروساز تجاری تفویض شده‌است. بنابراین دستورالعمل شماره ۴۷۳ مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۱ شورای رقابت مشمول محصولات این شرکت نیست.»

در بخش پایانی توضیحات ایران‌ خودرو‌ دیزل نوشته شد: ‌«ایران خودرو دیزل، رعایت حقوق مشتریان و ذینفعان را رسالت اصلی خود می‌داند و هرگونه اقدام به قیمت‌گذاری و فروش خودرو، بر خلاف ضوابط، قوانین جاری و دستورالعمل‌های بالادستی را از خود نفی می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

خودرو رئیسی چهار میلیارد تومان قیمت دارد / ماجرای حضور امروز رئیسی در مجلس

سایپا شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ تا پایان سال به بازار می‌آید / مشخصات فنی

زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

تارا EFP امسال به بازار می‌آید / افزایش ۴۷ اسب‌بخاری قدرت تارا ایران خودرو




7 دیدگاه

  1. اعلام کردن که دو کابین فوتون ۶۰ درصد گرون شد کاش صد در صد ببرین بالا و ۶۰ درصد کم چون شما زحمت میکشید از چین تا ایران میاریدش با این فاصله

  2. باسلام من آرنا پلاس ثبت‌نام کردم قبل عید ۷۸۰پرداخت کردیم که خاور ۶تن فورس والوند که موتور مشابه آرنا پلاس داره قیمت ۱تومن بود ما۷۸۰دادیم الان دعوت نامه اومده ۱۷۴۰ملیون میشه که بازار آزاد باز این دوتا خاور ۱۶۰۰مشتری هم ندارن ما ۴ماه پول خوابیده تازه رفتم انصراف بدم میگه ۴۵روز کاری میاد بحساب ۶ماه مارو سرکار گذاشتن این انصاف نیست

  3. سلام
    من برج ۹ پارسال پیکاپ دیزل ثبت نام کردم
    ولی الان که برج چهار هستیم تحویل ندادن و چند بار که تماس گرفتم میگند چون رنگ مشکی انتخاب کردی
    برا همین تاخیر داره

  4. خلایق هرچه لایق باید نه به خرید خودرورااندازی بشه تاهم دولت بیداربشه هم خودرو ساز

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط