خودرو رئیسی چهار میلیارد تومان قیمت دارد / ماجرای حضور امروز رئیسی در مجلس

از دست ندهید

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت. اما انتشار تصاویری از خودرو رئیسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش کاربران را به دنبال داشت.

بیت‌ران – ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست علنی روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس به بهارستان رفت. او در جریان این حضور، توضیحاتی در خصوص میزان اجرای برنامه ششم توسعه و ابعاد برنامه هفتم داد. علاوه بر این، لایحه برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کل کشور را تقدیم قالیباف رئیس مجلس کرد.

خودرو رئیسی در جلسه دیروز مجلس، یک دستگاه پژو پارس بود. اما کاربری در فضای WEB با انتشار دو عکس نوشت که خودرو رئیسی برای جلسه امروز تغییر کرد. بر اساس اطلاعات جدید، خودرو امروز رئیسی حین ورود به مجلس نیسان تینا ژاپنی بود.

خودرو رئیسی چیست؟

نیسان تیانا (Nissan Teana) خودرویی بود که در سال‌های ۲۰۰۳ تا۲۰۲۰ در آمریکا، تایلند و کره جنوبی تولید شد. جدیدترین نسل از این خودرو در ایران وجود داشت که به عنوان با کیفیت‌ترین خودروی ایران در سال ۱۳۹۰ انتخاب شد.

براساس آمار شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۹۰، قریب ۱۵۰۰ دستگاه، سال ۱۳۹۱ حدود ۱۱۳۰ و سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۸۵۰ نیسان تینا در بازار خودروی ایران بفروش رسید.

نیسان تیانا تقریبا ۱۰ سال قبل از خط مونتاژ پارس‌ خودرو کنار رفت. اما به‌خاطر عکسی که دیروز منتشر شد و ابراهیم رئیسی را موقع پیاده‌شدن از آن نشان می‌داد، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

رئیس‌ جمهور روز یکشنبه ۲۸ خرداد برای تقدیم لایحه هفتم توسعه با یک دستگاه تیانا سفید راهی بهارستان شد. بلافاصله خیلی‌ها دست‌به‌کار شدند و می‌خواستند با جست‌وجوی عبارت قیمت نیسان تیانا در گوگل از چندو‌چون و مظنه خودرویی که ابراهیم رئیسی را حمل می‌کند، باخبر شوند.

نیسان تیانا اوایل دهه ۹۰ پا به ایران گذاشت. همزمان با پایان مونتاژ آن توسط پارس‌خودرو در سال ۹۲ حدود ۱۳۵ میلیون قیمت داشت.

بعد از یک دهه چیزی به‌ اسم نیسان تیانا صفرکیلومتر وجود ندارد. الان کف قیمت نیسان تیانا در بازار مدل‌های دست‌دوم به حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون می‌رسد. آن طرف مدل‌هایی که به‌قول معروف تمیزتر هستند و کارکرد کمتری دارند، نزدیک چهار میلیارد آگهی می‌شوند.

نیسان تیانا دست‌ دوم؛ ناقابل چهار میلیارد

همان موقع خرید نیسان تیانا صفرکیلومتر حدود ۱۳۵ میلیون تومان هزینه داشت. اما ممکن است بابت مدل‌هایی که ۱۰ سال از تولیدشان می‌گذرد، چیزی نزدیک چهار میلیارد ردوبدل شود.

قیمت نیسان تیانا مونتاژی مدل ۹۲ توسط فروشنده‌ای در تهران درحالی سه میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان اعلام شد که در این مدت ۶۹ هزار کیلومتر با آن رانندگی کردند. روی بدنه هم چند تا خط‌ و خش وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

گواهی اسقاط خودرو به دلیل کوتاهی وزارت صمت تولید نمی‌شود

نتایج نوبت‌بندی خودروهای فرسوده اعلام شد

سایپا شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ تا پایان سال به بازار می‌آید / مشخصات فنی

زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

تارا EFP امسال به بازار می‌آید / افزایش ۴۷ اسب‌بخاری قدرت تارا ایران خودرو

دنا پلاس توربو جوانان ۰/۵ ثانیه سریعتر از دنا پلاس توربو / مشخصات فنی و امکانات

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در بازار خودرو چین ارزان شد / هزینه سرویس‌های دوره‌ای

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه / آموزش مرحله به مرحله




3 دیدگاه

  1. از فردی پرسیدند تو که اصلا صدا نداری چرا خودتو ضایع کردی و تو هـیئت داوران شرکت کردی؟ آن شخص جواب داد: فقط میخواستم برای مدت کوتاهی هم که شده روی صحنه بیایم.

  2. سلام آقای رئیس جمهور ازقیمت گذاری ساینا اس دوگانه سوز خبر داری ۲۸۳تومن کردند گرانتر از پژو پارس خبر داری ۱۱۴تومن سایپا پارسال ازما گرفته وبه مصوبه۴۷۳شورای رقابت تن نمیدهد خبرداری جداازگرانفروشی این ماشین راباقطعات پراید وتیبا دارد تحویل میدهد یعنی هم کم فروشی هم گرانفروشی عجیباز۱۶۹تومن شد۲۸۳تومن خواهشا جلوی این ظلم رابگیر

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط