قیمت شاهین در سرازیری / ۲.۷ درصد کاهش قیمت در ۲۴ ساعت

از دست ندهید

قیمت شاهین سایپا این روزها در بازار آزاد در سراشیبی سقوط است. این سدان سایپا که دیروز ۵۹۱ میلیون تومان قیمت داشت، امروز ۲.۷ درصد دیگر از ارزش خود را در بازار از دست داد.

بیت‌ران – قیمت شاهین سایپا دیروز وارد کانال ۵۰۰ میلیون تومان شد. این محصول شرکت سایپا در شرایطی زیر ۶۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود که تا اواخر سال قبل حتی ۷۰۰ میلیون هم معامله می‌شد.

قیمت شاهین در ابتدای عرضه به بازار حدود ۳۰۰ میلیون تومان بود. اما در بهمن ۱۴۰۱ به یکباره بهای آن در بازار آزاد حتی به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هم رسید.

اکنون رصد قیمت‌های امروز ۱۸ خرداد ماه در بازار آزاد نشان می‌دهد این سدان شرکت سایپا بهایی برابر با ۵۷۵ میلیون تومان دارد. یعنی قیمت شاهین در طول ۲۴ ساعت، ۲.۷ درصد دیگر هم کاهش یافت.

اما چرا این خودرو تا این اندازه در بازار آزاد کاهش قیمت را تجربه می‌کند؟ برای پاسخ این پرسش باید سری به قیمت ارز، اخبار سیاسی، قیمت‌گذاری دستوری و افزایش عرضه خودرو به بازار بزنیم.

نرخ دلار امروز ۴۹/۸۲۰ تومان است. قیمت این ارز مبادله‌ای روز قبل ۵۰/۰۲۰ تومان بود و این کاهش قیمت در بهای خودروها نیز بی تأثیر نیست.

بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که طی روزهای آینده، قیمت بسیاری از خودروهای بازار روندی نزولی را در پیش خواهند گرفت.

 

قیمت محصولات سایپا امروز ۱۸ خرداد

برای درک بهتر میزان کاهش قیمت محصولات سایپا، بهتر است قیمت دیروز و امروز خودروهای این شرکت را مقایسه کنیم. کوئیک R روز قبل به مبلغ ۳۵۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۳۴۸ میلیون تومان رسید. این بدان معناست که بهای این خودرو در بازار ۱/۶ درصد کاهش یافت.

کوئیک معمولی هم که روز قبل ۳۴۷ میلیون تومان ارزش داشت، امروز به ۳۴۶ میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود. در نتیجه این خودرو هم ۰/۲ درصد ارزش خود را در بازار از دست داد.

تیبا صندوق دار هم با کاهش ۰/۲ درصدی ارزش خود در بازار امروز ۳۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود. این در حالی است که بهای این خودرو در روز قبل ۳۴۶ میلیون تومان بود.

تیبا هاچ‌بک یا همان تیبا ۲ هم که دیروز ۳۵۱ میلیون تومان ارزش داشت، امروز ۳۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این بدان معناست که بهای این خودرو در بازار ۱/۱ درصد کاهش یافت.

نام خودرو قیمت ۱۷ خرداد قیمت ۱۸ خرداد درصد تغییر
شاهین G ۵۹۱/۰۰۰/۰۰۰ ۵۷۵/۰۰۰/۰۰۰ منفی ۲/۷
کوئیک R ۳۵۴/۰۰۰/۰۰۰ ۳۴۸/۰۰۰/۰۰۰ منفی ۱/۶
کوئیک معمولی ۳۴۷/۰۰۰/۰۰۰ ۳۴۶/۰۰۰/۰۰۰ منفی ۰/۲
تیبا صندوق دار ۳۴۶/۰۰۰/۰۰۰ ۳۴۵/۰۰۰/۰۰۰ منفی ۰/۲
تیبا هاچ‌بک معمولی ۳۵۱/۰۰۰/۰۰۰ ۳۴۷/۰۰۰/۰۰۰ منفی ۱/۱
بیشتر بخوانید:

موتور جدید شاهین چگونه مونتاژ می شود؟

پژو ۲۰۷ ایران خودرو با موتور اسقاطی ؛ تولیدات مشکل ساز جدید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو مشخص شد؛ مشتریان بخوانند




16 دیدگاه

  1. ۳ دستگاه شاهین دارم تا ۷۰۰ نشه تو پارکینگ لالا میکنن .نه بخاطر انتفاع من ،شاهین بهترین خودرو ایرانیه

  2. همه فهمیدن بیت ران با شاهین مشکل داره و فقط داره این ماشینو میکوبه . وگرنه خداروشکر همه ماشینا افت قیمت داشتن و حتی یه جا خوندم شاهین بیشترین مقاومتو دربرابر کاهش قیمت داشته و خودروهایی مثل دنا و ۲۰۷ افت بیشتری داشتن

    • این قیمت‌هایی که داخل سایتها می زنید همش بی خودی است کجا این قیمت‌ها میدن؟ چهار تا خریدار قیمت پایین میدن بعد که زنگ میزنی ماشینی تو کار نیست و خودشون خریدارن.

  3. همین که می‌نویسید با قیمت زیر ۶۰۰ خرید و فروش می‌شود، یعنی از کاهش خوشحال نیستید،،کجا خرید و فروش می‌شود بگید ما هم بریم نگاه کنیم و به خریدار بخندیم ،خرید و فروش رو خوب اومدی

  4. بیت ران واقعا با شاهین خصومت داره،وگرنه درحال حاضر همه ماشینا افت قیمت داشتن مخصوصا تارا و رانا ولی بیت ران فقط شاهین رو میخواد بکوبه،درحالی که شاهین از ماشینای ایران‌خودرو کیفیت رانندگی بالاتری داره

  5. اینکه میگید راضی ام از شاهین چه ربطی داره این سایت داره قیمت میده شما میگید راضی ام واقعا نمی‌دونم بعضی ها الکی تعریف میکنن محصول سایپا س دیگه تعریف کردن نداره که

  6. خدا وکیل مد رو مسخره کردین ، هر روز تیتر می‌زنید ارزان شد ارزان شد ، همش همین ۵۷۵ میلیون بوده ، یکی دو تومن این ور اونور …

  7. بازار راکده فروشنده هم مطمئنا با این قیمتا نیست من کل بازارو زیرو رو کردم خیلی بالا میگن

    • قیمت شاهین بالاتر از این حرفهاس تو بازار، اصلا زیر ۶۵۰ پیدا نمیکنی
      بعدم اینکه همه ماشینهای ایرانی ی مشکلاتی دارند ولی خداوکیلی فقط کیفیت باز و بسته شدن دربها و نرمی اتاق برای سرنشینها به همه خانواده پژو و سمند می ارزه

      • چند تامیخوای واست بیارم موتورشوببین حالشوببر برو سمت راننده داخل گلگیر شیلنگ بنزین نگاه کن بعداش بیا از شهین خانم تعریف کنید درب یخچالی میخوای پیکان هستش من یک سال این آشغال سوار شدم ازهرچی ماشین بدم اومده بستگی داره قبلا چه ماشینی داشتی اما یه چیز میگم از تمام ماشین های داخلی شاهین آخره حتی ازپراید شهین خانم آردی دومی هستش

  8. به چیه این تیبا می نازی ولا مردم کلاغ به چشم آردی نگاه می کنند موتور تیبا از رده خارج من یک سال داشتم پدر مو در آورد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط