کادیلا از تندر۹۰ بهتر است؟ بررسی تغییرات این خودرو از زبان مدیر پروژه کادیلا

از دست ندهید

کادیلا چگونه متولد شد؟ این خودرو چه تغییراتی دارد و چگونه توانست استانداردهای جدید را پاس کند؟ آیا این خودرو بهتر از تندر۹۰ است؟

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: کادیلا پارس خودرو یا همان تندر۹۰ ایرانی چرا دوباره به تولید رسید؟ این خودرو از لحاظ طراحی و قوای محرکه چه تغییراتی کرد؟

فیلم مصاحبه پژمان شادچهره مدیر پروژه خودروی کادیلا با خبرنگار بیت‌ران

پژمان شادچهره مدیر پروژه خودروی کادیلا در پارس خودرو در زمینه علت مجدد تولید این خودرو در گفت و گو با بیت ران گفت: “تجهیزات تولید خودروی تندر۹۰ در پارس خودرو وجود داشت و همینطور قطعه سازان نیز قالب‌های تولید این خودرو را در اختیار داشتند. به همین منظور تصمیم گرفتیم خودروی تندر۹۰ را با تغییراتی که مد نظر بود، تولید کنیم و به بازار عرضه کنیم.”

پارس خودرو

کادیلا چه تغییراتی کرد و چگونه توانست استانداردهای جدید را پاس کند؟

پژمان شادچهره در زمینه تغییرات این خودرو و چگونگی پاس کردن استانداردهای جدید به بیت ران گفت: “برای این کار مجبور شدیم قوای محرکه را عوض کنیم. چرا که قوای محرکه قبلی دیگر در دسترس نبود.

همچنین تندر۹۰ استانداردهای جدید را پاس نمی‌کرد و مجبور شدیم برای پاس کردن استانداردها تغییراتی را در خودرو اعمال کنیم. چهره خودرو را تغییر دادیم و در داخل کابین هم تغییرات جزیی را ایجاد کردیم.”

تندر90 ایرانی

شادچهره در زمینه قوای محرکه و امکانات خودرو افزود: “اتولایت و دیلایت به چراغ‌های جدید جلو اضافه شده‌اند. همچنین این خودرو قرار است با پیشرانه ME16 سایپا و گیربکس ۵F18 که در شاهین هم استفاده شد به بازار عرضه شود. سیستم کنترل پایداری نیز به این خودرو اضافه شد.”

 

چراغ جلو

لازم به ذکر است پیشرانه ME16 سایپا یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی یه حجم ۱۶۰۰ سی سی است. این پیشرانه مجهز به CVVT و پمپ روغن متغیر است که قادر به تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتون متر گشتاور است.

پیشرانه ME16

وی در زمینه تغییرات ظاهری و استانداردهای تصادف خودرو افزود: “کادیلا استانداردهای حفاظت از عابر پیاده، تصادف از جانب و تصادف از پشت را که تندر۹۰ قادر به پاس کردن آن‌ها نبود را پاس می کند.”

مگا موتور

مدیر پروژه کادیلا در خصوص تغییرات داخل کابین خودرو گفت : “روی داشبورد خودرو سیستم مالتی مدیا اضافه شد و سیستم تهویه مطبوع نیز به حالت نیمه اتوماتیک در آمد. همچنین کلیدهای بالابر شیشه و مجموعه سوییچ بانک خودرو هم تغییراتی داشت. فرمان خودرو نیز برقی شد. صندلی‌های خودرو به علت مسایل استاندارد و همچنین نمای ظاهری تغییر کردند”

داشبورد

آیا کادیلا می‌تواند خاطرات خوب مردم از قوای محرکه مطلوب و کیفیت و دوام تندر۹۰ را تداعی کند؟

نمای جلو

پژمان شاد چهره در پاسخ به پرسش خبرنگار بیت ران مبنی بر: “آیا کادیلا می‌تواند خاطرات خوب مردم از قوای محرکه مطلوب و کیفیت و دوام تندر۹۰ را تداعی کند؟” پاسخ داد: “پیشرانه‌ای که روی تندر۹۰ استفاده می‌شد از نسل قدیمی بود. پیشرانه جدیدی که روی خودرو اضافه کرده ایم از لحاظ استانداردهای آلایندگی، مصرف سوخت و همچنین توان از پیشرانه قبلی خیلی بهتر است. همچنین خط تولید پیشرفته‌ای که امروز افتتاح شد تقریبا همان خطی است که رنو پیشرانه هایش را در آن تولید می‌کرد. “

چراغ عقب

شادچهره در زمینه کیفیت سواری کادیلا گفت : “این خودرو یک نمونه پروتوتایپ (نمونه اولیه) است و عملیاتی مانند کالیبراسیون و کوپل کردن پیشرانه و گیربکس هم اکنون در حال انجام روی آن است. من با این خودرو رانندگی کردم و به نظر من از لحاظ توان و قدرت خیلی بهتر از تندر۹۰ است و تغییرات ظاهری هم چشم گیر است.”

فیلم بررسی تفاوت‌های موتور جدید کادیلا و شاهین با TU5 پلاس ایران خودرو

ویدیو معرفی کامل پارس خودرو کادیلا

فیلم معرفی شاهین پلاس با موتور ME16
بیشتر بخوانید:

قیمت هوندا کلیک به ۲۷۰ میلیون تومان رسید / موتورسیکلت گران و کمیاب شد

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

آغاز تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و بررسی شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

افزایش شدید قیمت کارخانه‌ای خودرو ؛ بازار خودرو در انتظار تورم بزرگ

کامیون و کشنده گران شد / بنز مایلر صفر پنج میلیارد تومان!




18 دیدگاه

  1. درود
    واقعا نمیدونم چرا طراحی بدنه داخلی و خارجی خودرو در ایران اینقدر ضعیف است!!!!!! همون ال ۹۰ و ترکیبی از شاهین و با طراحی بسیار زشت در همه ابعاد بنام خوردی جدید معرفی میکنن، بابا برید خرج کنید و دست از این کپی کاری های داخلی دست بردارید

    • کلا بدنه بزکشده تندر۹۰ با قوای محرکه ۲۰۶تیپ ۵ازدواج کرده یه عجیب‌الخلقه زاده شده….

  2. موتور تیبا رو چپوندین تو شیکم، کوئیک، ساینا، و…
    حالا نوبت رنو هست. نکنید، ماستا را نریزید تو قیمه ها.
    در عوض این کار رو محصولاتی با کیفیت گذشته مثل مزدا۳۲۳، سیلو، ماکسیما، موسو، رونیز و….. کار کنید.
    حداقل برید سمت کپی برداری از یه محصول با کیفیت گذشته. اصلا همون پیکان سواری رو گازسوز کنید با همون موتور تحویل ملت بدین. ما بخواهیم پیکان سوارشیم کیو باید ببینیم. بسه دیگه علنا دارید به عقل همه تجاوز میکنید با این سطح سواد و شعور.
    تولید نکن. اون چند هزار نفر پرسنل اضافی و مفت خور ایران خودرو و سایپا رو که با مدرک سیکل و پارتی و سفارش چپوندین تو کارخونه بکشید بیرون، اونوقت ببینید چقدر هزینه هاتون کاهش پیدا میکنه. هر ننه قمری با چس کلاس سواد با خاندانش چپیده تو این دو تا کارخونه، دیگه به دوغ و کباب هم راضی نیستن، درخواست حقوق های بالای ۳۰تومن میکنن. نمونه هاش رو دیدم که دارم میگم. ملت نخرید، برید همون پراید ۸۵ سوار شید شرفش بیشتره. موتور پراید رو با یه توربو نیدن۸۵۰ میلیون. وای وای، از قدیم گفتن تا خر هست خرسوار هم هست، اصلا هم بلانسبت نداره.

  3. کاش اون قسمت دریچه خروجی هوای داشبورد تغییر داده بشه اون ایربک سرنشین هم مخفی نیست کلا شبیه پراید شده

  4. برای خودم متاسفم که سردمداران دروغگوی ما مرتب دم از پیشرفت می زنند ولی پیشرفتی را شاهد نیستم صنعت اتومبیل سازی یک پا فراتر از مونتاژ کاری نگذاشته اند
    هروز تبلیغ خودرویی می کنند که ارزش خریداری ندارد ولی ملت چاره ای جز این ندارند

  5. کابین ماشین خیلی افتضاحه
    حداقل یک تفاوتی چشمگیری با ال نود قرار میدادن
    خودرو از بغل هم کپی ال نود
    تنها نکته مثبت طراحی ، جلو خودرو هست

  6. واقعا خیلی زشته برای کشوری که فولاد داره ،آلیاژ سازی بلده ،باز هم بیاد از این موتورهای پلاستیکی با پوسته حلبی له شده مثل تیبا و پراید هاچبگ استفاده کنه ،ای کاش از موتور روسی استفاده کرده بودید آخه طراحی فلز بالای انژکتورها مسخره نیست بنظرتون شکل مسیر فیلتر هوا مایه خنده نیست ،النود یه چیزایی داشت که اسمش شهره عام و خاص داشت و اون قطعات با کیفیت اروپاییش بود ،موتورش عالی ، گیربکسش عالی ،ابشنهای کیلومتر عالی ،نرمی و شتاب عالی هالا شما با این موتور مسخره و شکل زشت و لش ماشین گمان نمی‌کنم فروش خوبی داشته باشید ،آخه النود ماشین کار بود و همال ،این ماشینی که شما ساختید فقط خاصیت جادار بودن دارد همین وسلام .واقعا من موندم چرا یه موتور خوب ایران نمیتونه بسازه چرا چرا چرا این موتور اشغاله ،گیربکسش هم مفت نمیارزه

    • وای به حال مردم مملکتی که برای خرید این شتر گاو پلنگ صف میکشن . به قول دوستمون اصلا هم بلانسبت نداره . از ماست که بر ماست . آخه این چیه ؟ واقعا هارمونی همون تندر زشت صدبرابر این دمپختک شماس، اونم با موتور ۲۰۶ !! آخه خجالت نمی‌کشید؟؟؟ رو چند تا ماشین دیگه میخواید امتحانش کنید ؟؟ جالبه که اسم جدید هم براش گذاشتن و نمیگن tu5 ! بگذریم که این tu5 کجا و اونی که رو ۲۰۶ های قدیمی بود کجا . مردم عزیز ، مردم فهیم ، مردم نازنین ، لطفا برای خرید هر ارابه ای صف نکشید

  7. دوستانی که انتقاد میکنن و توی متنشون پر از غلطهای املایی هست همونهایی هستن که برای خرید این خودروها صف میکشن

  8. خدا لعنتتون کنه طراحی بغل این ماشین و مخصوصاً در ها و شیشه هاش کلاً همون ال لگن قدیمیه شیشه درب عقب این ماشین واقعاً حال بهم زنه فرمان هم که خیلی ساده هست و کلیدی نداره دریچه های کولر افتضاح جنس داشبورد پلاستیک خشک داغون

  9. بابا واقعا زشته بعد این همه سال هنوز دریچه کولر پراید ۱۳۲ را روی خودروتون نصب میکنید تازه در زمانی که همه ی خودرو ها دارن میرن سمت طراحی های تیز و شکسته و چراغ های باریک شما خودروی با چراغ های بزگ و بیرون زده تولید میکنید . نمای کناری خودرو هم که عین ال ۹۰ هست😒

  10. یک ال نود اتومات گرفتم. شمال میرم برمی‌گردم پا درد و‌کمر درد میگیرم. از نظر فنی خوبه ولی صندلی‌های این کوچک و بشدت سفت و ناراحت هستند. صندلی سمند و پژو پارس خیلی راحتتر هستند. مصرفش هم زیاده. مدل قدیمیترها بهتر بودن

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط