استانداردهای ایمنی پارس و آریسان ۲ ارتقاء یافت

از دست ندهید

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌ خودرو ضمن تاکید بر ادامه تولید پژو پارس اعلام کرد: دو محصول پارس و آریسان۲ موفق شدند آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – محسن رضایی‌منش پژو پارس را محصولی راهبردی برای ایران‌ خودرو دانست. او عنوان کرد که این خودرو مورد توجه مشتریان و بازار است.

رضایی‌منش گفت: «پژو پارس در سبد محصولات ایران‌ خودرو قرار دارد و در سایت‌های فارس، خزر، کرمانشاه و خراسان با ظرفیت روزانه بیش از ۶۰۰ دستگاه تولید می‌شود. با بررسی‌های مهندسی، محاسبات CAE و ایجاد تغییرات لازم، پارس آزمون‌های مرتبط ایمنی عابر پیاده را در مرکز آزمون بین‌المللی با موفقیت پشت سر گذاشت. همین موضوع باعث شد تا همچنان جایگاه این خودرو برای سال‌‌های آینده در سبد محصولات ایران‌خودرو حفظ شود.»

به بیان او، آریسان۲ نیز که محصول جدید ایران‌ خودرو است، با تغییرات مهندسی توانست استاندارد ایمنی عابر پیاده را با موفقیت دریافت کند. این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به تولید انبوه رسید.

تارا نخستین محصول با استاندارد بین‌المللی

رضایی‌منش با بیان این که اقدامات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ سبب ثبت رکوردهای کم‌سابقه‌ای در کسب استانداردهای بین‌المللی شد، تصریح کرد: «تارا نخستین محصولی است که ایران‌ خودرو موفق به اخذ استاندارد ایمنی عابر پیاده شد. این خودرو از آزمون‌های ایمنی عابر پیاده (Pedestrian Safety Test) سربلند خارج شد.»

رضایی‌منش بیان کرد که پس از تارا، محصولات رانا پلاس، دنا پلاس، پژو ۲۰۷ و سورن پلاس نیز موفق به دریافت این استاندارد شدند. او گفت: «خودروی کراس اوور ری‌را نیز در بهمن ماه ۱۴۰۱ آزمون ایمنی عابر پیاده را به خوبی پشت سر گذاشت و مورد تایید قرار گرفت.» این خودرو در حال حاضر در مراحل پایانی طراحی و تکوین محصول است.

گفتنی است، استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE –R۱۲۷ از استانداردهای روز اروپا و یکی از الزامات ورود به بازار این کشورها به شمار می‌رود. این آزمون‌ در مراکز تست معتبر اروپایی، منطبق با استاندارد روز بین‌المللی انجام می‌شود.

البته ایران خودرو اعلام نکرد که این تست‌ها در کدام مرکز، در کدام کشور و تحت چه شرایطی انجام شد.

بیشتر بخوانید:

واردات اپل قطعی شد + اولین مدل خودرو اپل که وارد می شود

داچیا داستر جدید در بورسا ترکیه تولید می‌شود

تقلب چری ترکیه / موتورهای قدیمی برای خودروهای جدید




3 دیدگاه

  1. با ورق های نازک و نرمی که داره قطعا در برخورد عابر پیاده جزو خودروهای تاپ در سطح جهان خواهد بود.
    حالا که موفق شده چنین تست هایی رو پاس کنه چطوره پروژه صادرات این محصول ایمن و استاندارد در دستور کار قرار بگیره؟

  2. جالبه! برای تولید نیازی به حفاظت از سرنشین نیست. گویا استاندارد عابرپیاده ملاک خیلی مهمتری بوده

  3. حالا که اینقدر مهندس شدی پس به همه دنیا صادر کن دیگه! دست از سر مردم ایران بردار .مردم دوست دارن ماشینهای وارداتی سوار بشن نه آشغالهای پنجاه سال پیش یه خودرو ساز درجه ۴ به اسم پژو که توی کشور خودشم مشتری نداره.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط