واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

از دست ندهید

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس برنامه دولت، هدف‌گذاری برای واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه است. مصطفی طاهری اعلام کرد که این برنامه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – طاهری درباره چشم انداز بازار خودرو و واردات در سال ۱۴۰۲ اظهار نظر کرد. او گفت: «اگر شرایط اقتصادی کشور شرایط باثباتی باشد، باتوجه به تحولات بازار خودرو از لحاظ تیراژ و واردات‌خودرو حتما شرایط خوبی در این بازار رقم خواهد خورد.»

«مولفه‌هایی که سالیان قبل نداشتیم اکنون در بازار خودرو مهیا است. به عنوان مثال واردات خودرو ممنوع بود. اما امسال واردات‌خودرو داریم. تیراژ خودرو حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار دستگاه بود. اما اکنون به حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده‌است.»

امید به ثبات بازار خودرو در سال ۱۴۰۲

وی در ادامه اظهار کرد: «همه این مولفه ها حاکی از آن است که وضعیت این بازار می تواند سامان یابد. مگر اینکه به این شرایط خوب، پارامترهای اقتصادی مانند تورم غیرقابل پیش بینی و یا افزایش پله ای قیمت ارز اضافه شود. اگر این اتفاق ها نیفتد ما مشکل خاصی نه در تامین قطعات و نه در تولید داریم.»

رقم واردات خودرو در سال جاری

نماینده مردم زنجان در مجلس با ابراز امیدواری بازار خودرو در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: «براساس برنامه دولت و آنچه که در لایحه بودجه پیش بینی شد، واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ دو برابر آن چیزی است که قرار بود در سال ۱۴۰۱ محقق شود. از آنجا که دولت واردات‌خودرو را در سال ۱۴۰۱ دیر شروع کرد، نتوانست هدف واردات ۱۰۰ هزار خودرو را محقق کند. اما هم مابقی هدف گذاری سال ۱۴۰۱ و هم دو برابر آن یعنی حدود ۲۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ وارد خواهد شد.»

طاهری در پایان تاکید کرد: «سرجمع این رقم برای واردات‌خودرو در سال ۱۴۰۲ می‌تواند عدد قابل قبول و درشتی باشد که امیدواریم محقق شود.»

بیشتر بخوانید:

حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت + جدول حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲

واردات اپل قطعی شد + اولین مدل خودرو اپل که وارد می شود

داچیا داستر جدید در بورسا ترکیه تولید می‌شود

استانداردهای ایمنی پارس و آریسان ۲ ارتقاء یافت

منبع: ایسنا




1 دیدگاه

  1. واردات خودروی سواری با تولید کمتر از ۵ سال علارقم سود بسیار بالا و جذاب برای دولت و مصرف کننده” ممنوع شد
    همانطور هم که قبلا مشخص شد مافیای خودرو مانند ماری زهراگین در دل شورای تشخیص مصلحت جا خوش کرده تمام مصوبه های مربوط به خودرو که به نفع مردم باشد را ناکار میکند .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط