داچیا داستر جدید در بورسا ترکیه تولید می‌شود

از دست ندهید

داچیا داستر جدید احتمالاً در شهر بورسا ترکیه تولید خواهد شد. منابع خبری ترکیه اعلام کردند که کارخانه Oyak Renault در شهر بورسا در حال آماده‌ سازی برای تولید این خودرو محبوب در بازار خودرو اروپا است.

بیت‌ ران – محمد فتح‌اللهی – هنوز خبر رسمی تولید داچیا داستر جدید در ترکیه از سوی فرانسوی‌ ها اعلام نشده‌است. اما به باور منابع آگاه خبری ترکیه، در طول روزهای آینده این خبر رسماً اعلام خواهد شد.

Oyak Renault قصد دارد ظرفیت تولید تاسیسات بورسا خود را در این زمینه افزایش دهد. انتظار می‌ رود کارخانه Oyak که مجموع ظرفیت تولید آن به ۵۰۰/۰۰۰ دستگاه است، ۲۰۰/۰۰۰ دستگاه داچیا داستر در سال تولید کند. ۳۰۰/۰۰۰ دستگاه دیگر هم با تولید رنو کلیو و میتسوبیشی کلت تکمیل خواهد شد.

داچیا داستر جدید در بازار خودرو اروپا سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. این خودرو که در سال گذشته نهمین مدل پرفروش در کلاس شاسی بلندهای کامپکت بود، در مجموع به فروش ۱۴۹/۶۴۸ دستگاهی رسید. فروش داستر نسبت به سال ۲۰۲۱، دو درصد افزایش را نشان می‌ دهد.

انتظار می‌رود نسل بعدی داستر سال آینده وارد بازار خودرو قاره اروپا شود. داچیا، سازنده رومانیایی داستر که در سال ۲۰۲۲ فقط در بازار خودرو اروپا ۵۷۳/۸۰۰ دستگاه از این شاسی بلند کامپکت فروخت، قصد دارد این موفقیت را با نسل جدید داستر تکرار کند.

داچیا داستر در نسخه پایه از موتور سه سیلندر TCe 90 رنو برای به حرکت درآوردن خود استفاده می‌کند. این موتور با حجم ۹۹۹ سی‌ سی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌ دهد.

بیشتر بخوانید:

تقلب چری ترکیه / موتورهای قدیمی برای خودروهای جدید

زوتی T300‌ در خودروسازی که آماده واگذاری است تولید می‌شود / بررسی مشخصات فنی

توگ T10X صد هزار تایی شد / ۶ میلیارد لیر جذب سرمایه در یک هفته!

قیمت محصولات چری در ترکیه مشخص شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط