توگ T10X صد هزار تایی شد / ۶ میلیارد لیر جذب سرمایه در یک هفته!

از دست ندهید

توگ T10X خودرو ملی ترکیه فقط ۷ روز پس از اعلام قیمت از ۱۰۰ هزار ثبت سفارش گذشت. بسیاری از ترک‌ها برای خرید این خودرو پیش پرداخت خود را واریز کردند. گفته‌ می‌شود که تاکنون بیش از ۶ میلیارد لیر سرمایه برای تولید توگ T10X جمع‌آوری شد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – خودرو ملی ترکیه که با نام Togg آن را می‌شناسیم توسط گروه سرمایه‌گذاری مشترک خودرو ترکیه (Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu) توسعه یافت.

نخستین محصول این گروه خودروسازی یک شاسی بلند برقی است که نام T10X برای آن انتخاب شد. در روزهای گذشته قیمت این شاسی بلند برقی رسماً اعلام شد. Togg امروز اعلام کرد که تعداد ثبت سفارش برای خرید این شاسی بلند پس از گذشت زمانی در حدود یک هفته، حالا از مرز یکصد هزار دستگاه عبور کرد.

قیمت توگ T10X

T10X در سه نسخه مختلف در بازار خودرو ترکیه حضور خواهد داشت. تیپ پایه این شاسی بلند برقی V1 نام دارد. این مدل با پیمایش ۳۱۴ کیلومتری قیمتی برابر با ۹۵۳/۰۰۰ لیر دارد. این رقم براساس نرخ ارز ۲/۵۹۰ تومانی لیر امروز معادل ۲/۴۶۸/۲۷۰/۰۰۰ تومان است.

نسخه میانی این شاسی بلند برقی V2 نام دارد. این مدل با امکاناتی بالاتر به دست مشتریان ترک خواهد رسید. اما میزان پیمایش این نسخه با مدل V1 یکسان و برابر با ۳۱۴ کیلومتر است. قیمتی که برای این نسخه در نظر گرفته‌شد، ۱/۰۵۵/۰۰۰ لیر است. این قیمت براساس نرخ تبدیل ارز برابر با ۲/۷۳۲/۴۵۰/۰۰۰ تومان خواهد بود.

توگ T10X در بالاترین تیپ خود با نام V2 Long Range شناخته می‌شود. این مدل با باتری‌های بزرگ‌تر پیمایش ۵۲۳ کیلومتری را با یکبار شارژ در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد. Togg قیمتی که برای این نسخه در نظر گرفت ۱/۲۱۵/۰۰۰ لیر است. این رقم معادل ۳/۱۴۶/۸۵۰/۰۰۰ تومان خواهد بود.

مشخصات فنی توگ T10X

"<yoastmark

همانطور که عنوان شد، توگ T10X با دو پیمایش مختلف در بازار خودرو ترکیه قابل خرید است. مدل پایه V1 و V2 از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کنند که بر روی محور عقب این خودرو قرار دارد.

این موتور الکتریکی می‌تواند ۱۶۰ کیلووات (۲۱۸ اسب بخار) قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه‌های پایه V1 و V2 این شاسی بلند برقی با این موتور قادرند در ۷/۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

نسخه دیفرانسیل عقب Togg T10X با دو پک باتری مختلف استاندارد و برد طولانی به دست مشتریان ترک می‌رسند. در گزینه اول (Standard)، پک باتری ۵۲.۴ کیلووات ساعتی برای این شاسی بلند برقی پیش‌بینی شد. این پک باتری می‌تواند پیمایش ۳۱۴ کیلومتری را برای برای مدل‌های پایه T10X فراهم کند.

مشخصات فنی تیپ V2 Long Range

در نسخه برد طولانی (Long Range)، پیمایش رانندگی با این خودرو تا ۵۱۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. چرا که مدل V2 Long Range دارای پک باتری بزرگ‌تر ۸۸.۵ کیلوواتی است. لازم به ذکر است که این نسخه از T10X دو دیفرانسیل است. یعنی یک موتور الکتریکی در محور جلو و یک موتور برقی دیگر در محور عقب آن قرار دارند.

براساس ارقام اعلامی Togg، نسخه‌های ۵۲.۴ کیلووات ساعتی توگ T10X در هر صد کیلومتر ۱۶.۷ کیلووات انرژی مصرف می‌کنند. این در حالی است که مدل ۸۸.۵ کیلوواتی ۱۶.۹ کیلووات در هر صد کیلومتر انرژی از باتری‌ها تخلیه می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که مدل Long Range این شاسی بلند برقی به لطف دو موتور برقی و باتری‌های بزرگ‌تر ۳۲۰ کیلووات (۴۳۵ اسب بخار) و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

این مدل دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۴.۸ ثانیه‌ای است و باتری‌های آن در ایستگاه‌های شارژ سریع DC می‌توانند در ۲۸ دقیقه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ برسند.

نسخه دو موتوره ۴۳۵ اسب بخاری AWD (تمام چرخ متحرک) توگ T10X به عنوان سری ویژه ۱۰۰ سالگی به فروش خواهد رسید. این مدل از ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ آماده‌تحویل خواهد بود.

ابعاد توگ T10X

Togg T10X دارای طول ۴۵۹۹ میلیمتر، عرض ۱۸۸۶ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۷۶ میلیمتر است. فاصله بین دو محور این شاسی بلند برقی نیز به ۲۸۹۰ میلیمتر می‌رسد.

فاصله این SUV از سطح زمین هم ۱۹۶ میلیمتر است که در کلاس خودرویی خود بسیار قابل توجه است. حجم محفظه بار این شاسی بلند برقی نیز ۴۴۱ لیتر اعلام شد.

آپشن‌های توگ T10X
توگ T10X
توگ T10X

نسخه V1 این خودرو دارای نمایشگر ۱۲ اینچی کلاستر است. این نمایشگر در بخش مالتی‌مدیا لمسی و دارای ابعادی برابر با ۸ اینچ است. یعنی در مجموع نمایشگری به بزرگی ۲۹ اینچ در مقابل راننده و سرنشین کناری وجود دارد.

دوربین ثبت وقایع، WiFi، شش اسپیکر برای بخش سیستم صوتی، سه پورت USB-C در جلو و عقب، شارژر بدون سیم تلفن همراه، ورود و استارت بدون کلید و شارژر ۱۱ کیلوواتی خودرو از امکانات استاندارد این خودرو بشمار می‌روند.

علاوه بر اینها، راننده می‌تواند با مودهای رانندگی Eco، کامفورت و اسپرت آنطور که تمایل دارد با توگ T10X رانندگی کند. سنسور نور و باران، ۷ ایربگ، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، TPMS، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، نور بالا خودکار، تابلوخوان علائم رانندگی، سامانه مانیتورینگ رفتار راننده، هشدار باز شدن درب‌ها، هشدار برخورد از عقب، رادار خطی، هشدار رانندگی در بین خطوط، تشخیص زمان سبز شدن چراغ راهنمایی، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای اضطراری، ایرکاندیشن دو نقطه‌ای، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب ۸ رنگ، کول باکس در زیرآرنجی، رینگ‌های ۱۷ اینچی در مدل‌های پایه و ۱۸ اینچی در نسخه لانگ‌رنج، چراغ‌های جلو LED، آیینه‌های جانبی گرمکن‌دار جمع‌شونده برقی و سانروف پانورامیک (آپشنال) امکانات پایه این خودرو بشمار می‌روند.

در تیپ V2 دیفرانسیل عقب شارژر ۲۲ کیلوواتی نیز برای شارژ خودرو موجود است. کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت نیز در این تیپ وجود دارد.

در این تیپ تمامی صندلی‌های خودرو دارای گرمکن هستند و صندلی‌های ردیف اول قابلیت تنظیم برقی نیز دارند. خریدار این مدل می‌تواند توگ T10X خود را با رینگ‌های ۱۹ اینچی دریافت کند.

تیپ Long Rang توگ T10X که دارای باتری‌های بزرگ‌تر است با سیستم صوتی Meridian به دست مشتریان می‌رسد. رنگ‌های متالیک جذاب‌تر و رینگ‌های دایموندکات ۱۹ از دیگر امکانات این نسخه بشمار می‌روند.

زمان ورود به بازار توگ T10X

براساس قانونی که درباره توگ T10X و سایر محصولات برند Togg وجود دارد، هیچ شهروند خارجی‌ به غیر از ترک‌ها نمی‌توانند این خودرو را به صورت صفر کیلومتر از کارخانه تحویل بگیرند.

خریداران ترک نیز تا ۷ فروردین ماه مهلت دارند تا مبالغ خود را برای خرید توگ T10X واریز کنند. پس از آن در تاریخ ۸ فروردین قرعه‌کشی به جهت اعلام زمان تحویل خودروها انجام خواهد شد.

جالب است بدانیم که نام T10X که برای این محصول در نظر گرفته‌شد به چه معناست. براساس اعلام Togg حرف T در ابتدای این نام مربوط به نام کشور Türkiyeاست. رقم ۱۰ اشاره به سگمنت C دارد که این شاسی بلند برقی در آن رقابت می‌کند. حرف X هم براساس توانایی حرکتی این خودرو (SUV بودن) انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

توگ / Togg خودروی ملی ترکیه ؛ از معرفی به بازار چین تا خرید پلت‌فرم توسط ترک ها

قیمت محصولات چری در ترکیه مشخص شد

تارا اتوماتیک V4 با موتور ضعیف را بشناسید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط