تسلا ترکیه رسماً با فروش Model Y آغاز به‌کار کرد / لیست قیمت تسلا در ترکیه

از دست ندهید

تسلا ترکیه با انتشار لیست قیمت Model Y رسماً فروش خود در بازار خودرو این کشور را آغاز کرد. Model Y به عنوان رقیب Togg T10X خودرو ارزان قیمتی نخواهد بود. اما می‌توان قوی‌ترین نسخه این خودرو را با حدود ۴/۷ میلیارد تومان خریداری کرد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – تسلا از سال‌ها پیش در بازار خودرو ترکیه حضور داشت. در طول سالهای گذشته، این برند آمریکایی هیچ‌گاه نمایندگی رسمی فروش در کشور ترکیه نداشت.

بلکه خودروهای این برند صرفاً توسط واردکنندگان خودرو (نمایشگاه‌داران) به ترکیه وارد می‌شد و پس از پرداخت عوارض و مالیات به‌فروش می‌رسیدند.

تمامی مدل‌های تسلا در بازار خودرو ترکیه حضور دارند. جالب است بدانید که به تازگی Model S Plaid با قدرت ۱۰۲۰ اسب بخار هم توسط نمایشگاه‌دارن ترکیه وارد این کشور شد و قیمتی فراتر از ۱۰ میلیون لیر دارد.

این رقم براساس نرخ تبدیل ارز ۲۶۲۰ تومانی در ازای هر لیر حدوداً ۲۶ میلیارد تومان خواهد بود. برای درک بهتر این مبلغ باید بدانیم که درآمد یک کارگر در این کشور ۸/۵۰۶ لیر (۲۲/۲۸۵/۷۲۰ تومان) است.

یعنی یک کارگر ترک اگر ۹۸ سال دستمزد ماهانه خود را پس‌انداز کند، می‌تواند یک دستگاه تسلا Model S Plaid را خریداری کند. البته که دولت ترکیه وام‌های بسیار خوبی برای خرید خودرو در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مدل Y با پیش‌پرداخت ۱۰ هزار لیر

پیش از کنفرانس خبری تسلا ترکیه مشخص نبود که کدام مدل‌های این برند به ترکیه می‌آیند. بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها انتظار داشتند که مدل‌های Y و ۳ به ترکیه وارد شوند.

اما در کمال تعجب تسلا ترکیه فقط از Model Y رونمایی کرد و عرضه مدل‌های بعدی به زمان دیگری موکول شد. تسلا ترکیه این خودرو برقی را در ورژن پنج نفره به مردم این کشور می‌فروشد.

بنا به بیان مسئولین تسلا ترکیه، مدل‌هایی که وارد مرزهای ترکیه خواهند شد، در شهر برلین تولید می‌شوند. هر فرد خارجی یا ترک می‌تواند با پرداخت هزینه پیش خرید ۱۰ هزار لیر (معادل ۲۶/۲۰۰/۰۰۰ تومان)، Model Y دلخواه خود را به صورت آنلاین سفارش دهد.

تسلا ترکیه عنوان کرد که خودروهایی که در طول هفته جاری سفارش داده‌شدند، از اردیبهشت ماه تحویل مشتریان خواهند شد.

تریم‌های پیشنهادی تسلا ترکیه برای Model Y
نمای داخلی تسلا Model Y
نمای داخلی تسلا Model Y

Model Y در سه سطح تریم مختلف به دست مشتریان خواهند رسید. پایه‌ترین مدل این خودرو دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۶/۹ ثانیه‌ای است.

تسلا ترکیه اعلام کرد تریم پایه با رینگ‌های ۱۹ اینچی ۴۵۵ کیلومتر و با رینگ‌های ۲۰ اینچی ۴۳۰ کیلومتر پیمایش خواهد داشت. حداکثر سرعت تریم پایه Model Y برابر با ۲۱۷ کیلومتر در ساعت است.

تسلا ترکیه قیمت ۸۷۸/۱۹۰ لیری (۲/۳۰۰/۸۵۷/۸۰۰ تومان) را برای آن در نظر گرفت. البته با احتساب مالیات و عوارض قیمت تریم پایه به ۱/۶۳۱/۳۹۱ لیر یعنی ۴/۲۷۴/۲۴۴/۴۲۰ تومان خواهد رسید. برای درک بهتر این قیمت باید عنوان کرد که یک کارگر ترک با ۱۶ سال پس‌انداز دستمزد خود می‌تواند این مدل را خریداری کند.

تریم لانگ‌رنج 

تریم دوم Long Range نام دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۵ ثانیه است و تا ۲۱۷ کیلومتر در ساعت می‌تواند سرعت‌گیری کند.

این تریم با یکبار شارژ کامل باتری‌های خود ۵۳۳ کیلومتر پیمایش دارد. خریدار این تریم می‌تواند رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی را برای خودرو خود سفارش دهد.

قیمت اعلامی برای این تریم ۹۱۸/۵۷۰ لیر (۲/۴۰۶/۶۵۳/۴۰۰ تومان) است. اما با احتساب مالیات و عوارض رقم نهایی قابل پرداخت برای آن به ۱/۷۰۲/۸۶۴ لیر (۴/۴۶۱/۵۰۳/۶۸۰ تومان) می‌رسد. یک کارگر ترک با ۱۶ سال و ۷ ماه پس‌انداز حقوق پایه خود می‌تواند این تریم را از تسلا ترکیه خریداری کند.

تریم پرفورمنس

هیجان‌انگیزترین تریم تسلا Model Y در ترکیه مدل Performance آن است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این تریم ۳/۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

این تریم با رینگ‌های ۲۱ اینچی به فروش می‌رسد و پیمایش آن با یکبار شارژ کامل، ۵۱۴ کیلومتر است. قیمتی که تسلا ترکیه برای این تریم در نظر گرفت، ۱/۰۰۹/۴۲۰ لیر است. این رقم پس از تبدیل نرخ ارز برابر است با ۲/۶۴۴/۶۸۰/۴۰۰ تومان.

عوارض و مالیات شامل این تریم نیز هست و خریدار باید با احتساب این موارد رقم نهایی ۱/۷۹۵/۵۲۳ لیر (۴/۷۰۴/۲۷۰/۲۶۰ تومان) را برای خرید آن بپردازد. این رقم معادل ۱۷ سال و ۶ ماه پس‌انداز حقوق پایه یک کارگر ترک است.

جالب است بدانیم که در کشورمان با پرداخت چنین مبلغی می‌توانیم یک دستگاه هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ صفر کیلومتر خریداری کنیم.

هزینه شارژ خودروهای تسلا در ترکیه

پس از رونمایی از Model Y، تسلا ترکیه اعلام کرد که سوپرشارژرهای اختصاصی این برند هم در سراسر این کشور آغاز به‌کار کردند. در این ایستگاه‌ها شارژ هر دستگاه تسلا ۷/۳۰ لیر (۱۹/۱۲۶ تومان) در ازای هر کیلووات خواهد بود.

خودروهای برقی دیگر هم می‌توانند در این ایستگاه‌ها باتری‌های خود را شارژ کنند. اما تسلا ترکیه اعلام کرد هر خودرو دیگری به غیر از تسلا در سوپرشارژهای این برند باید ۸/۶۰ لیر (۲۲/۵۳۲ تومان) برای هر کیلووات شارژ بپردازد.

اگر تمایل به خرید این خودرو در کشور ترکیه را دارید، می‌توانید از طریق سایت رسمی تسلا ترکیه، تریم مورد علاقه خود را سفارش‌ دهید.

بیشتر بخوانید:

فردا SX5 فردا موتورز خودرویی قدیمی با آپشن‌های ناقص / بررسی تخصصی

فیدلیتی XB1 اولین کراس اوور ۳۰۰ اسب بخاری بهمن موتور / بررسی تخصصی

داچیا داستر جدید در بورسا ترکیه تولید می‌شود

تقلب چری ترکیه / موتورهای قدیمی برای خودروهای جدید

قیمت محصولات چری در ترکیه مشخص شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط