مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون ۸۰۰ اسب‌بخاری برقی با ۵۰۰ کیلومتر پیمایش

از دست ندهید

گفت و گو با طراح خودرو ری را ؛ خطوط طراحی ایران خودرو در محصولات آینده

طراح خودرو ری را / خودرو ریرا با توضیح درباره طراحی ظاهری و داخلی این محصول درباره ایجاد یک...

خبرنگاران برتر خودرو معرفی شدند / بیت ران باز هم در مقام اول

همزمان با گرامیداشت روز کیفیت، از خبرنگاران نمونه ادوار گذشته تقدیر شد. همچنین در این مراسم، خبرنگاران برتر خودرو...

راه‌حل‌های کاهش قیمت خودرو / گران شدن وارداتی‌ها پس از ترخیص

قیمت خودرو در روزهای اخیر با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شد که این افزایش قیمت می‌تواند دلایل مختلفی داشته...

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیونی است که باتری های آن را می توان در ۳۰ دقیقه شارژ کرد. مرسدس بنز می گوید که این محصول پرچمدار عصر حمل و نقل الکتریکی و تعیین کننده استانداردهای جدید در تولید کامیون های برقی است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – کامیون eActros با دو ورژن 300 و 400 به دست مشتری می رسد. نمونه 300 قادر است ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد و برد مسافتی نمونه 400 هم ۴۰۰ کیلومتر است.

eActros کامیونی بود که برای مسافت های درون شهری یا شهرهای نزدیک به هم تولید شد. گرچه آکتروس برقی کامیونی بدون سر و صدا با پیمایش مناسب بود، اما رانندگان هنوز هم به دنبال محصولی بودند که بارها را بدون توقف در طول مسیر به مقصد برساند.

مرسدس بنز برای پاسخ به این نیاز، eActros LongHaul را از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد کرد. eActros LongHaul کامیونی است که با یکبار شارژ قادر است تا ۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. Karin Rådström مدیر عامل مرسدس بنز تراکس باور دارد پیمایش این کامیون برقی کاملاً برای سفر در قاره اروپا کافی است.

eActros LongHaul با ظرفیت باتری بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت

مرسدس بنز eActros LongHaul
مرسدس بنز eActros LongHaul

eActros LongHaul که در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان رونمایی شد، دارای یک زبان طراحی خاص است. در بخش دماغه این کامیون چراغ LED خطی وجود دارند که احتمالاً در مدل نهایی هم مشاهده خواهد شد.

مرسدس بنز eActros LongHaul به سه پک باتری مجهز است. ظرفیت باتری های این کامیون بیش از ۶۰۰ کیلووات است که رقم بسیار بالایی بشمار می رود. مرسدس بنز همچنین اعلام کرد که دو موتور الکتریکی جدید این کامیون خروجی پیوسته ۴۰۰ کیلووات نیرو را دارند که در بالاترین حالت این نیرو به ۶۰۰ کیلووات خواهد رسید.

مهندسان آلمانی مرسدس بنز در تلاش هستند تا این کامیون برقی همانند یک آکتروس دیزلی در جاده ها کار کند. به همین منظور دوام تمامی اجزای فنی آن در حال آزمایش است تا eActros LongHaul مانند یک آکتروس دیزلی در طول ۱۰ سال بیش از ۱.۲ میلیون کیلومتر پیمایش بدون ایراد داشته باشد.

eActros LongHaul اولین محصول تمام الکتریکی از سری کامیون‌ های مرسدس بنز خواهد بود که از ابتدا تا انتها در خط تولید Wörth ساخته خواهد شد. یعنی در پایان تولید، آکتروس برقی بصورت یک خودرو نهایی و قابل استفاده از خط خارج خواهد شد.

باتری‌های مورد استفاده در eActros LongHaul از فناوری سلول‌های لیتیوم-آهن فسفات (LFP) استفاده می‌کنند. این باتری ها به عمر طولانی و انرژی قابل استفاده معروف هستند.

باتری های eActros LongHaul را از ۲۰ تا ۸۰ درصد می توان در کمتر از ۳۰ دقیقه در یک ایستگاه شارژ با توان خروجی حدود یک مگاوات شارژ کرد.

مرسدس بنز باور دارد که eActros LongHaul از نظر سودآوری، پایداری و قابلیت اطمینان گزینه مناسبی برای مشتریان است. مدل های اولیه این کامیون اکنون در حال آزمایش هستند و eActros LongHaul امسال در جاده های عمومی آزمایش خواهد شد.

یونیت eActros 300 برای استفاده انعطاف پذیر در تمامی مسیرها

مرسدس بنز eActros LongHaul
مرسدس بنز eActros LongHaul

مدل eActros 300 به عنوان یک کامیون برقی قادر است تمامی تریلرهای استاندارد اروپایی را یدک بکشد. تکنولوژی این کامیون برقی مشابه با آکتروس های برقی 300/400 است.

پک های سه گانه باتری این کامیون هر کدام ۱۱۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارند. از همین رو، هر کدام از این باتری ها با یکبار شارژ قادراند تا ۲۲۰ کیلومتر مسافت را طی کنند. eActros LongHaul به بیان مسئولین مرسدس بنز تراکس برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آماده است تا وارد بازار شود.

قیمت نهایی مرسدس بنز eActros LongHaul هنوز مشخص نیست. اما همانند سری 300/400 آکتروس های برقی، احتمالاً با تسهیلات بسیار مناسبی می توان مالکیت یکی از آنها را بدست آورد.

آینده کامیون های برقی در صنعت حمل و نقل

مرسدس بنز eActros LongHaul
مرسدس بنز eActros LongHaul

کامیون های برقی به آرامی اما با قدرت در حال ورود به بازار هستند. کارشناسان صنعت حمل و نقل لجستیکی باور دارند که کامیون های برقی تا یک دهه آینده بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار را در اختیار خواهند گرفت.

در سال ۲۰۳۵ از هر ۲ کامیون وارداتی به اروپا، آمریکا و چین یک دستگاه از آنها برقی خواهد بود. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۸۵ درصد از مالکان کامیون های دیزلی برای خرید کامیون های برقی اقدام کنند.

به بیان موسسه مشاوره مدیریت McKinsey از سال ۲۰۳۰ شاهد کاهش هزینه های عملیاتی و تولید کامیون های برقی خواهیم بود. این موسسه پیش بینی می کند که کامیون های دیزلی بطور کل حذف نمی شوند. بلکه همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما این استفاده توام با هزینه بسیار بالایی خواهد بود.

قیمت نهایی کامیون برقی مرسدس بنز هنوز مشخص نیست. اما همانند سری 300/400 آکتروس های برقی، احتمالاً با تسهیلات بسیار مناسبی می توان مالکیت یکی از آنها را بدست آورد.

تصاویر رسمی مرسدس بنز eActros LongHaul
بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز eActros معرفی شد / یک ساعت شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش

آکتروس L ادیشن ۳ کامیون خاص ۶۲۵ اسب بخاری مرسدس با تولید محدود

نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۲۲ و معرفی خودروهای رونمایی شده




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تویوتا بازار خودرو روسیه را ترک کرد

تویوتا رسماً اعلام کرد که بازار خودرو روسیه را ترک کرد. این خودروساز ژاپنی به امید بهبودی شرایط جنگ...

میتسوبیشی ASX جدید برپایه رنو کپچر معرفی شد /...

میتسوبیشی ASX جدید در اصل همان رنو کپچر است که با تغییر نشان رنو وارد بازار اروپا خواهد شد. این کراس اوور فرانسوی! حالا...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 ، خودرو مسابقه ای که...

ب‌ام‌و M Hybrid V8 خودرویی است که توسط BMW تولید نشد. این خودرو مسابقه ای BMW که برادر کادیلاک LMDh بشمار می رود، ساعاتی...

مرسدس بنز C63 S با موتور چهار سیلندر ۶۸۰...

مرسدس بنز C63 S جدید ۱۷۰ اسب بخار از نسل قبلی خود قوی تر است. این خودرو از یک موتور چهار سیلندر بهره می‌برد...

تارا EV رسماً از سوی ایران خودرو رونمایی شد...

تارا EV خودرویی است که برای تولید آن از محصولات تسلا الگو برداری شد. این صحبت کیوان وزیری مدیر عامل شرکت تام ایران خودرو...

پست‌های مرتبط