مرسدس بنز eActros معرفی شد / یک ساعت شارژ ۴۰۰ کیلومتر پیمایش

از دست ندهید

مرسدس بنز eActros تنها برای پاسخ به یک سوال تولید شد. چرا باید در شهرها از کامیون‌های دیزلی با آلایندگی بالا استفاده کنیم؟ راه حل مرسدس بنز برای کارگوهای درون شهری کامیونی بود که بدون دود و صدا، بارهای بسیار سنگینی را قادر است به مقصد برساند.

بیت ران – محمد فتح اللهی – یکی از دشواری های زندگی در شهرهای بزرگ، ترافیک‌ است. حال تصور کنید که در ترافیک شهری به ناچار توقف کردید و کامیونی غول پیکر در حال انتشار دود اگزوز خود به خودروهای اطراف است.

ترافیک شما را عصبانی می‌کند. علاوه بر این، حتی مجبور خواهید شد با روشن کردن تهویه مصرف سوخت اتومبیل خود را در حالت ایستاده در ترافیک بیشتر هم کنید.

مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros

مرسدس بنز eActros دقیقاً برای رفع چنین مشکلی تولید شد. این کامیون مرسدس بنز یک خودرو کاملاً برقی با پیمایش درون شهری فوق العاده است که می تواند بارهای بسیار سنگینی را در طول روز و شب جابجا کند.

یعنی دیگر لازم نیست در صبح یک روز تعطیل پنجره‌های خانه‌ را به دلیل درجا کار کردن موتور پر سر و صدای کامیون تحویل بار سوپرمارکت ببندید! چرا که اصولاً دیگر موتوری در کار نیست.

مرسدس بنز eActros در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این کامیون برقی با دو نسخه ۳۰۰ و ۴۰۰ به فروش می‌رسد که مشخصات فنی آنها را بررسی خواهیم کرد.

اما در طول یک سال گذشته، مرسدس بنز تمام تلاش خود را برای بهبود عملکرد این کامیون انجام داد. این بدان معناست که مرسدس بنز نه تنها به دنبال تولید کامیون های برقی است، بلکه در صدد افزایش کاربری آن در مصارف درون شهری و جاده است.

امکانات جدید مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros

در نمایشگاه IAA امسال، کاربردهای جدیدی از مرسدس‌ بنز eActros به نمایش گذاشت. برای مثال حالا به غیر از جابجایی بارها (تا ۲۵ تن) می‌توان از کشنده eActros به عنوان کامیون کمپرسی هم استفاده کرد.

eActros 300/400 با کاربری بیشتر
مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros

مرسدس بنز eActros در نسخه ۳۰۰ همانند سال گذشته عرضه خواهد شد. اما حالا از این کامیون می توان به عنوان یک کشنده مفصلی هم استفاده کرد.

این کامیون مرسدس بنز با کابین M قادر است تمامی تریلرهای رایج اروپایی را با در نظر گرفتن حداکثر طول مجاز بکسل کند. eActros در نسخه ۳۰۰ از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در دسترس خریداران خواهد بود.

همانند نسخه قبلی eActros 300 که قبلاً عرضه شد، این کامیون یک مرکز فناوری متحرک است. این کامیون یک محور انتقال نیرو الکتریکی یکپارچه و یک گیربکس دو سرعته اتوماتیک دارد.

دو موتور الکتریکی که بر روی محور عقب این کامیون قرار گرفتند می توانند خروجی حداقل ۳۰۰ کیلووات و حداکثر ۴۰۰ کیلووات نیرو را داشته باشند. این یعنی آکتروس برقی چهار برابر از مرسدس EQS قوی تر است.

گیربکس دو سرعته مرسدس بنز eActros تعویض دنده بسیار آرامی دارد. دنده اول اصطلاحاً سنگین بوده و تا سرعت ۳۰-۴۰ کیلومتر در ساعت این کامیون را حرکت می دهد. پس از آن دنده دوم وارد مدار می شود که حالت کروز را در مسیرهای طولانی دارد.

مزیت رانندگی با این کامیون آرامش درون کابین آن است. دیگر خبری از لرزش های موتور دیزل نیست و سایرین هم از توقف و در جا کار کردن آن اذیت نخواهند شد.

حداکثر سرعت این کامیون برقی ۸۰ کیلومتر در ساعت است که کاملاً برای رانندگی درون شهری مناسب به نظر می رسد. نکته جالب درباره قدرت ترمزهای eActros این است که می‌توانند این کامیون ۱۸ تنی را در حالی که ۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد در ۱۲ متر کاملاً متوقف کند.

باتری ها و شارژ مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros

سه پک باتری جداگانه در این کامیون نصب شدند. هر کدام از این مجموعه باتری ها قادرند پیمایش ۲۲۰ کیلومتری داشته باشند که در نوع خود بسیار قابل توجه است. باتری هایی که هر کدام ۱۱۲ کیلووات قدرت دارد در نسخه ۴۰۰ مرسدس بنز eActros می توانند پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را برای راننده رقم بزنند.

هنگام رانندگی با این کامیون، راننده در زمان ترمز کردن می تواند دوباره باتری ها را شارژ کند. فناوری بازیابی انرژی در مرسدس بنز eActros باعث شد تا برد و پیمایش نهایی این کامیون هم افزایش پیدا کند.

مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros

باتری های eActros را می توان با شارژرهای ۱۶۰ کیلوواتی شارژ کرد. شارژ هر سه پک باتری این کامیون از ۲۰ تا ۸۰ درصد در یک ایستگاه استاندارد شارژ سریع DC با جریان شارژ ۴۰۰ آمپر کمی بیش از یک ساعت طول می کشد. یعنی راننده در زمان ناهار روزانه می تواند کامیون خود را برای طی مسافت‌های بعدازظهر و عصر کاملاً شارژ نگه دارد!

تجهیزات ایمنی مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros
مرسدس بنز eActros

eActros 300 و eActros 400 با سیستم های امنیتی متعددیبه بازار خواهند آمد. نسل پنجم ۲.۱ Active Brake Assist برای اولین بار همراه با سیستم رادار و دوربین های کامیون کار می کند. این سیستم قادر است نه فقط ترافیک مسیر، بلکه عابران پیاده را هم تشخیص دهد تا زمانی که کامیون در حال حرکت است ترمزها را فعال کرده و از برخورد جلوگیری کند.

مرسدس بنز می‌گوید این نخستین سیستمی در جهان خودروهای سنگین است که حتی دوچرخه سواران را هم در اطراف خودرو تشخیص می دهد.

اما بهتر از راجع به یکی از تکنولوژی های مهم صحبت کنیم. سیستم S1R که از که از جولای ۲۰۲۲ در تمامی خودروهای سنگین اجباری شد، یکی از مهمترین تکنولوژی های حیاتی برای نجات جان رانندگان است.

این سامانه مدام در حال اسکن حالات و رفتار راننده است. در شرایطی که راننده در هنگام رانندگی بیهوش شده یا دچار حمله قلبی شود، سامانه Turn Assistant S1R وارد مدار شده و با حرکت به سمت راست کامیون را متوقف می‌کند. پس از توقف کامیون، قفل درب‌ها بصورت خودکار باز خواهند شد و تماس اضطراری با مرکز پزشکی بر قرار می‌شود.

در آکتروس های برقی بجای آیینه‌های معمولی، دوربین ها نقش نشان دادن اطراف خودرو را بر عهده دارند. نمایشگرهای MirrorCam هم با نمایشگرهای آیینه مانند در درون کابین، تمامی نقاط کور را به راننده نشان می دهند.

در دنیایی خودروهای سنگین مرسدس بنز به دنبال کامیون های برقی با آلایندگی صفر است. مرسدس بنز در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر آلمان تأکید داشت که با راهکارهای مالی خود می توانند هر راننده ای را صاحب یک کامیون برقی کند.

بیشتر بخوانید:

آکتروس L ادیشن ۳ کامیون خاص ۶۲۵ اسب بخاری مرسدس با تولید محدود

هیوندای IONIQ 5 در ترکیه قیمت‌گذاری شد / IONIQ 5 به قیمت آزرا ۲۰۱۸

نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۲۲ و معرفی خودروهای رونمایی شده

رویژیانگ X3 کراس‌اوور ۷ نفره جدید با گیربکس دستی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط