مکس ورستپن و خودروهایی که خارج از پیست می‌راند

از دست ندهید

مکس ورستپن قهرمان سال ۲۰۲۱ یکی از سریعترین رانندگان تاریخ مسابقات فرمول‌یک است. او با RB16 که یکی از سریعترین خودروهای جهان است در گرندپری‌ها رانندگی می‌کند. اما زمانی که مسابقه‌ای در کار نیست، مکس چه خودروهایی را برای رانندگی روزمره خود انتخاب کرده‌ است؟

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – مکس ورشتاپن اکنون یکی از رانندگان شناخته شده فرمول یک و قهرمان جهان در فصل ۲۰۲۱ است. او توانست در فصل گذشته لوئیس همیلتون با ۷ عنوان قهرمانی را با اختلاف ۸ امتیاز شکست دهد. او نخستین راننده هلندی قهرمان فرمول‌یک و سی و چهارمین راننده قهرمان این مسابقات در تاریخ است.

ارزش قرارداد مکس با ردبول

مکس جوان‌ترین راننده تیم ردبول ریسینگ است. او روز گذشته در نتیجه اشتباه رانندگی شارل لکلرک توانست برنده گرندپری فرانسه شود. مکس اکنون با ۲۳۳ امتیاز در رده اول جدول قهرمانی جهان است.

او برای قهرمان شدن در فصل ۲۰۲۲ از این پس تنها به دوم شدن در هر مسابقه نیاز دارد! اگر ورستپن در این فصل قهرمان شود، مسلماً دستمزد بالایی دریافت خواهد کرد.

ورستپن پس از قهرمانی در فصل گذشته فرمول‌یک، قراردادی پنج ساله با تیم ردبول امضاء کرد. ارزش مالی این قرارداد ۲۰۰ میلیون پوند است. یعنی حدوداً ۴۰ میلیون پوند در ازای هر فصل. گفته می شود مجموع دارایی‌های این راننده ۲۴ ساله اکنون رقمی بالغ بر ۲۲۱ میلیون دلار است.

ارزش مالی قرارداد سالانه مکس با ردبول با قرارداد لوئیس همیلتون با مرسدس کاملاً برابر است. لوئیس طی قراردادی دو ساله با تیم مرسدس ۸۰ میلیون پوند دریافت کرد. این قرارداد سال آینده منقضی خواهد شد. 

راننده فرمول یک بودن به خودی خود هیجان انگیز است. اما مزیت‌های اضافی واقعاً این کار را شیرین می کند. ورستپن برای مدتی به لطف قرارداد حمایت مالی ردبول با استون مارتین به برخی از بهترین وسایل نقلیه ساخته شده دسترسی داشت.

مکس پیش‌تر عنوان کرد که از رانندگی در اماکن عمومی خوشش نمی‌آید. اما او با مجموعه‌ای که جمع آوری کرده، خلاف این موضوع را اثبات می‌کند. 

کلکسیون خودروهای مکس ورستپن

مکس ورستپن – Max Verstappen – علاقه فراوانی به خودروهای استون مارتین دارد. جالب است بدانید زمانی که مکس لایسنس رانندگی با خودروهای فرمول‌یک را دریافت کرد، هنوز گواهینامه رانندگی نداشت!

ورستپن به عنوان راننده بلژیکی – هلندی تیم ردبول نخستین بار پشت فرمان رنو کلیو نشست. اولین خودرویی که او مالکیت آن را بر عهده داشت در زمانی بود که ردبول موتورهای خود را از رنو خریداری می کرد.

همین امر باعث شد مکس نخستین تجربه رانندگی در خیابان‌ها را با رنو کلیو بدست آورد. ورستپن با ۱۷ سال و ۱۶۶ روز سن در فصل ۲۰۱۵ وارد مسابقات فرمول‌یک شد. از همین رو تا زمان ورود به سن ۱۸ سالگی اجازه رانندگی با خودروهای شهری را نداشت.

۱- استون مارتین والکیری

مهمترین خودرو در مجموعه مکس، استون مارتین Valkyrie است. البته او هنوز خودرو خود را از این کمپانی بریتانیایی تحویل نگرفته است. اما این خودرو ۳ میلیون دلاری به زودی به مجموعه مکس اضافه خواهد شد.

والکیری هایپرکاری است که آدریان نوی طراحی کرده است. این خودرو از موتور تنفس طبیعی دوازده سیلندر بهره مند است که می‌تواند توانی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد.

۲- استون مارتین DBS سوپرلجرا

استون مارتین DBS سوپرلجرا یکی دیگر از خودروهای خاص ورستپن است. او با این خودرو ۳۱۶/۵۰۰ دلاری بارها در گرندپری‌ها دیده شده است. این سوپرکار ۷۱۵ اسب بخاری دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۳/۵ ثانیه‌ای است.

DBS سوپرلجرا یکی از خاص‌ترین خودروهای استون مارتین بشمار می‌رود. حتی کریستیان هورنر مدیر تیم ردبول نیز یک نمونه از این خودرو را تا فصل گذشته در اختیار داشت. این خودرو جانشین مدل Vanquish در خط تولید استون مارتین بود.

۳- استون مارتین Vanquish S Volante

همانطور که گفته شد، مکس علاقه زیادی به خودروهای استون مارتین دارد. به همین دلیل مدل Vanquish S Volante را نیز به جمع خودروهای خود افزود. این خودرو ۳۱۶/۰۰۰ دلاری ۵۹۵ اسب بخار قدرت دارد و شتاب آن ۳/۵ ثانیه است.

۴- استون مارتین Vantage

مدل Vantage جدیدترین استون مارتینی است که مکس خریداری کرده است. این خودرو که براساس مرسدس بنز AMG GT ساخته شده ۱۵۳/۰۰۰ دلار قیمت دارد.

در زمان همکاری استون و ردبول، مکس در توسعه این خودرو نقش پر رنگی داشت. ونتیج ۵۰۳ اسب بخاری او قادر است در ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

۵- استون مارتین DB11

DB11 یکی از آیکون های استون مارتین است. مکس در زمان همکاری استون مارتین با ردبول توانست مالک یکی از این خودروهای خاص استون مارتین شود. البته او دیگر مالک این خودرو نیست. گفته می‌شود مکس با فروش این خودرو به سراغ مدل Vantage رفته است.

۶- فراری SP2

شاید جنجالی‌ترین خودرو ورستپن را بتوان فراری مونزا SP2 نامید. خبر خرید این خودرو ۱/۷۵۰/۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. اما هنوز تصویری از مکس و فراری خاص او منتشر نشده است.

SP2 بیست کیلوگرم از مدل SP1 سنگین‌تر است. این خودرو با موتور ۱۲ سیلندر خود می‌تواند ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این فراری خاص ۲/۹ ثانیه عنوان شده است.

۷- پورشه GT3 RS 911

پورشه ۹۱۱ GT3RS مکس ماجرای جالبی دارد. او بطور روزمره از این خودرو خاص خود استفاده می‌کند. این خودرو ۱۸۷/۵۰۰ دلاری مکس در مدت زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این پورشه جایزه اولین پیروی مکس در مسابقات فرمول یک‌ بود. او پس از ارتقاء از تیم توروروسو، اولین پیروزی خود را با تیم ردبول در گرندپری اسپانیا ۲۰۱۶ بدست آورد. پس از این برد، به گزارش روزنامه سوئیسی Blick مکس به عنوان پاداش این خودرو خاص را برای خود خریداری کرد.

۸- فراری ۴۸۸ پیستا

ورستپن به تازگی مالک یک دستگاه فراری ۴۸۸ پیستا شده است. او برای خرید این خودرو خاص ۳۳۱/۰۰۰ دلار هزینه کرده است. این فراری ۷۱۰ اسب بخاری مکس می‌تواند در ۲/۸۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

به نظر می‌رسد پس از جدایی برند استون مارتین از ردبول، مکس علاقه بسیاری به مالکیت فراری های خاص پیدا کرده است. جالب است بدانید شارل لکلرک راننده تیم فراری نیز مالک یک دست از همین خودرو است.

۹- رنو R.S.01

این خودرو مسابقه ای برای اولین بار در نمایشگاه بین‌ المللی خودرو مسکو ۲۰۱۴ معرفی شد. حداقل پنج ماه طول کشید تا رنو نخستین نمونه از این خودرو را تولید کند.

ورستپن ابتدا این خودرو را در ماه می ۲۰۱۵ در یک رویداد تحت حمایت رنو سوار شد. تأثیر ماندگاری که رانندگی با این رنو مسابقه ای بر او گذاشت مکس را مجاب کرد تا آن را به مجموعه خود اضافه کند.

R.S. 01 به یک موتور ۳/۸ لیتری VR38DETT توئین توربوشارژ ۲۴ سوپاپ V6 مجهز است. این خودرو مسابقه ای که ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و می تواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. رنو گران‌ ترین خودرو این فهرست نیست. اما با قیمت ۴۰۰ هزار دلار به فروش می‌ رسد.

۱۰- مرسدس بنز C63 S AMG

پس از اتفاقات سال گذشته، به نظر نمی‌رسد مرسدس بنز و مکس ورستپن ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. اما این راننده هلندی مالک یک دستگاه C63 AMG است.

این خودرو مکس با موتور V8 توان تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد. گفته می‌شود مکس ورستپن علاوه بر خودروهای فوق، یک دستگاه هوندا NSX را نیز در تملک خود دارد. اما براساس اخبار رسانه ها این خودرو صرفاً به عنوان خودرو تبلیغاتی دراختیار او قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

کارون ؛ بدنه ای جدید برای وانتی ۶۶ ساله

فیدلیتی زیر ذره بین ؛ آیا این تک دیفرانسیل چینی رقیب خودروهای کره‌ای کارکرده می‌شود

چانگان UNI-T و احتمال عرضه آن از سوی سایپا (مشخصات فنی و آپشن‌ها)




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط