خودروسازی کارمانیا و خودروهای معرفی شده اما عرضه نشده به بازار ایران

از دست ندهید

قیمت چری آریزو 5 و 6 پس از کاهش 37 هزار تومانی اعلام شد

شرکت مدیران خودرو آخرین قیمت چری آریزو 5 و 6 را پس از افزایش 500 هزار تومانی و کاهش...

قیمت جدید محصولات سایپا ؛ افزایش 17 تا 35 درصدی قیمت ها

قیمت جدید محصولات سایپا در دعوت نامه های ارسالی برای خریداران محصولات این شرکت حکایت از افزایش قیمت های...

کدام خودرو ها را می توان زیر 60 میلیون تومان خرید؟ + جدول

در بازار کدام خودرو ها را می توان با قیمت زیر 60 میلیون تومان خرید؟ بیت ران - در جدولی...

خودروسازی کارمانیا احتمالاً رکورددار رونمایی از خودروهایی است که هیچ گاه عرضه نشدند. این خودروساز داخلی زمانی نماینده برند معتبر BYD در ایران بود. در طول ۱۵ سال گذشته، ۱۴۲۱ دستگاه خودرو S6 و F3 در کارمانیا تولید شدند. اما خودروهایی هم بودند که معرفی می‌شدند، اما هیچ وقت در بازار ایران عرضه نشدند.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – خودروسازی کارمانیا در طول اندک فعالیت خود در بازار ایران، خودروهای بسیاری را رونمایی کرد. خودروهایی که در نمایشگاه‌های گوناگون رونمایی شدند. اما پای هیچ کدام از آنها به بازار خودرو کشورمان باز نشد.

این خودروساز داخلی در ابتدا زیر چتر حمایتی کرمان موتور بود. اما به دلیل مشکلاتی، کارمانیا با مدیر عامل اسبق خود خداحافظی کرد. همین موضوع موجب شد راه کارمانیا از کرمان موتور جدا شود. چرا که مدیر عامل اسبق این خودروسازی، عضوی ارشد در مجموعه کرمان موتور بود. البته مدیر عامل اسبق کارمانیا هنوز هم یکی از سهام‌داران عمده این شرکت بشمار می‌رود.

جدا شدن کارمانیا از کرمان موتور موجب شد تا این خودروساز خصوصی دفتر رسمی خود در ساختمان کرمان موتور را نیز از دست بدهد. از همین رو پس از بلاتکلیفی‌های بسیار محلی در دورترین نقطه از جاده مخصوص کرج منتقل شود.

خودروسازی کارمانیا
خودروسازی کارمانیا

آمار تولید خودروسازی کارمانیا

کارمانیا در ابتدای فعالیت خود خودروهایی چون BYD S6 و BYD F3 را به بازار خودرو کشور معرفی و عرضه کرده بود. در طول سال‌ها فعالیت این خودروساز خصوصی تنها ۱۰۹۵ دستگاه خودرو S6 و ۳۲۶ دستگاه خودرو F3 تولید و به بازار عرضه شد!

به بیانی دیگر مجموع تولیدات این شرکت از سال ۱۳۸۶ تاکنون به رقم ۱۴۲۱ دستگاه رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که در طول ۱۸۰ ماه گذشته، در ازای هر ماه به زحمت ۸ دستگاه خودرو به مشتریان این شرکت تحویل داده شده است. لازم به ذکر است که آمار تولید این شرکت خودروسازی را می‌توان در سامانه جامع اطلاع‌رسانی مشاهده نمود.

BYD S7 مهمترین خودرو معوق در کارمانیا

خودروسازی کارمانیا / بی وای دی S7
خودروسازی کارمانیا / بی وای دی S7

S7 می‌توانست یکی از محصولات استراتژیک خودروسازی کارمانیا باشد. این کراس اوور بی‌وای‌دی قرار بود محصولی باشد تا بتواند با کراس اوورهای هفت نفره تازه وارد رقابت کند.

اما وجوه پیش پرداخت واریزی مشتریان به حساب کارمانیا منجر به دریافت خودرو از این شرکت نشد. براساس گزارش حسابرسی سالانه سال ۱۳۹۹، جمعاً ۱۶۰۷ مشتری برای خرید خودرو BYD S7 مبالغ پیش پرداخت خود را به حساب خودروسازی کارمانیا واریز کرده بودند.

جمع مبالغ واریزی مشتریان براساس این گزارش حسابداری معادل ۹۳۸/۷۹۴/۷۶۵/۵۷۲ ریال است. در این گزارش همچنین ذکر شده است که خودروسازی کارمانیا و برند BYD راه خود را از یکدیگر جدا کرده‌اند. براساس گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۹، هیچ خودرویی با نام BYD در خودروسازی کارمانیا تا اطلاع ثانوی تولید نخواهد شد!

خودروسازی کارمانیا / بی وای دی S7
خودروسازی کارمانیا / بی وای دی S7

بی‌وای‌دی S7 خودروسازی کارمانیا با موتوری ۲ لیتری قرار بود به بازار کشور ورود کند. این موتور قادر بود ۲۰۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور این موتور که با کد BYD487ZQA شناخته می‌شد نیز ۳۲۰ نیوتن‌متر در بین دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ بود. مشخصاتی که همین امروز هم می‌توانست S7 را در برابر سایر چینی‌های بازار قابل رقابت جلوه دهد.

حقیقت این است که براساس چرخه عمر محصول (PLC) کراس اوور S6 در دوران افول خود بود. یعنی زمانی که این خودرو از سوی خودروسازی کارمانیا وارد بازار ایران شد، چینی‌ها آن را کنار گذاشته بودند.

به همین جهت خودرویی که ظاهر به روز، مشخصات فنی مدرن و امکانات جدیدی برای بازار ایران نداشت، طبیعتاً فروش موفقی را هم نمی‌توانست تجربه کند. به همین جهت هم BYD تصمیم گرفت با کنار گذاشتن این محصول، S7 را وارد بازار خود کند.

BYD SONG خودرویی برای رقابت با تیوولی

بهمن سال ۱۳۹۵ خودروسازی کارمانیا از محصول جدید خود در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد. بی‌وای‌دی Song خودرویی بود که می‌توانست جایگاه سانگ یانگ تیوولی در بازار ایران را تخریب کند.

بی‌وای‌دی سونگ دقیقاً همان S7 در ابعادی کوچکتر بود. این کراس اوور کوچک BYD از همان موتور و گیربکس S7 بهره‌مند بود. البته به دلیل وزن کمتر شتابی قابل قبول و عملکری مناسب را در اختیار راننده قرار می‌داد.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کیلومترشمار دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، آیینه‌های جانبی برقی گرمکن دار، رینگ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های برقی گرمکن دار و… اشاره کرد.

BYD Song متاسفانه اکنون یکی از خودروهایی است که احتمالاً در گوشه‌ای در حال خاک خوردن است. جالب است بدانید که خودروسازی کارمانیا قیمت این محصول را ۱۲۷ میلیون تومان اعلام کرده بود.

BYD Tang نسل اول

خودروسازی کارمانیا / بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید
خودروسازی کارمانیا / بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید

بی‌وای‌دی تانگ نسل اول هیچگاه از سوی خودروسازی کارمانیا رونمایی نشد. اما همواره شک و شبهه‌هایی درباره وجود این خودرو در ایران وجود داشت.

حقیقت این است که BYD Tang نسل اول توسط خودروسازی کارمانیا به ایران وارد شده بود. شاید اگر برنامه‌های تولید این خودروساز به خوبی پیش می‌رفت، این کراس اوور چینی هم در یکی از نمایشگاه‌های خودرو رونمایی می‌شد.

کارمانیا با وجود آنکه احتمالاً برنامه عرضه این خودرو را داشت، اما نهایتاً از این کراس اوور صرفاً یک استفاده تبلیغاتی شد. ماجرا از این قرار بود که کارمانیا درگیری‌های حقوقی بسیاری با مشتریان BYD S7 داشت.

خودروسازی کارمانیا / بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید
خودروسازی کارمانیا / بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید

در دورانی که مشتریان S7 به دنبال خبری از خودروهای معوق خود بودند، کارمانیا این خودرو را با برچسب‌های استتاری به خیابان‌ها فرستاد تا شاید آبی روی آتش باشد.

خبر حضور بی‌وای‌دی تانگ به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد. اما تنها فایده این حرکت ناشیانه این بود که علاوه بر S7، حالا همه مشتریان تصور می‌کردند به جای آن خودرو مدل تانگ را دریافت خواهند کرد!

در نهایت بی‌وای‌دی تانگ هم خودرویی بود که به فراموشی سپرده شد. Tang می‌توانست قوی‌ترین کراس اوور پلاگین هیبرید در بازار ایران باشد.

خودروسازی کارمانیا / بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید
خودروسازی کارمانیا / بی وای دی تانگ پلاگین هیبرید

موتور ۲ لیتری بنزینی این خودرو در ترکیب با سامانه هیبرید قادر بود ۴۹۸ اسب بخار نیرو تولید کند. بی‌وای‌دی با رند کردند این رقم تانگ را ۵۰۰ اسب بخاری معرفی می‌کرد. این کراس اوور نکته جالبی داشت.

در کنار درب‌های این خودرو نشان‌هایی با عنوان 542 درج شده بود. رقم ۵ ابتدایی به معنای قدرت ۵۰۰ اسب بخاری بود. رقم ۴ بیانگر نوع انتقال نیرو به چهار چرخ این خودرو بشمار می‌رفت. اما رقم ۲ ماجرای دیگری داشت.

بسیاری باور داشتند که رقم ۲ در این نشان به معنای مصرف سوخت ۲ لیتر در هر صد کیلومتر است. اما بی‌وای‌دی اعلام کرده بود که در ۱۰۰ کیلومتر ابتدایی حرکت، مصرف سوخت تانگ بیش از دو لیتر نخواهد بود.

یعنی بخشی از مسافت صد کیلومتر ابتدایی با نیروی الکتریکی پیمایش می‌شود و در مابقی مسیر زمانی که موتور بنزینی وارد مدار شد، مصرف آن کمتر از دو لیتر در کیلومترهای باقی مانده است!

BYD Tang بنزینی نسل دوم

بی وای دی تانگ در محوطه کارخانه خودروسازی کارمانیا
بی وای دی تانگ در محوطه کارخانه خودروسازی کارمانیا

اوایل خرداد ماه سال گذشته کارمانیا اعلام کرد که تصمیم دارد نسل دوم تانگ را در ایران عرضه کند. تصاویری از این خودرو هم به دست رسانه‌ها رسید. اما با گذشت بیش از یک سال هیچ خبری از پروژه جدید کارمانیا نیست!

نسل دوم این خودرو قرار بود با موتور دو لیتری توربو در خودروسازی کارمانیا تولید شود. این موتور ۲۰۲ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور نیرو تولید می‌کند. نیروی موتور نسل دوم بی‌وای‌دی تانگ نیز توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

احتمالاً این خودرو نیز یکی دیگر از خودروهایی است که هیچ گاه در بازار خودرو کشور دیده نخواهد شد. کارمانیا سالی یک نمونه از محصولات چینی را وارد ایران می‌کند و مدعی است که به زودی تولید آن در کارخانه آغاز خواهد شد.

برای نمونه جالب است بدانید که درباره نسل دوم بی‌وای‌دی تانگ گفته شده بود که تولید آن از تیر ماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود. هنوز هم در انتظار دیدن نخستین نمونه‌های تولید شده این خودرو از سوی کارمانیا هستیم!

البته تا پیش از جدا شدن مدیر اسبق روابط عمومی کارمانیا، گاهاً فیلمی توسط فردی عادی! از دورن کارخانه برای رسانه‌های هم جهت ارسال می‌شد. دلیل این امر هم آن بود که صرفاً بیان شود که این شرکت هنوز مشغول کار است.

اما ظاهراً با تغییر مدیریت روابط عمومی این شرکت، ارتباط کارمانیا با رسانه‌ها نیز قطع شده است. به همین دلیل تقریباً از اوایل امسال، دیگر فیلم و عکسی از کارخانه این خودروساز خصوصی منتشر نشد!

BYD e6 نخستین خودرو برقی خودروسازی کارمانیا

خودروسازی کارمانیا - بی وای دی e6
خودروسازی کارمانیا – بی وای دی e6

e6 در مهر ماه ۱۳۹۵ به عنوان نخستین خودرو برقی کارمانیا معرفی شد. خودرویی که صرفاً در نمایشگاه دیده شد و برخی از رسانه‌ها برای تهیه گزارش‌های خود آن را با خودروبر از کارمانیا تحویل گرفتند.

این خودرو برقی BYD دارای مشخصات فنی قابل توجهی در زمان خود بود. باتری ۸۰ کیلوواتی این خودرو در حالت شارژ سریع ۳۰ کیلووات ساعتی ۲ ساعته به شارژ کامل می‌رسید. با شارژرهای عادی خانگی هم مدت زمان شارژ e6 هشت ساعت بود.

این خودرو ۲۴۲۰ کیلوگرمی بی‌وای‌دی 120PS قدرت داشت و گشتاور آن به ۴۵۰ نیوتن‌متر می‌رسید. یکی از مواردی که خودروسازی کارمانیا درباره آن اطلاعات اشتباهی داد، میزان مسافت قابل پیمایش با این خودرو بود.

کارمانیا بر روی بدنه این خودرو نوشته بود که با دو ساعت شارژ e6 قادر است ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. البته e6 می‌توانست این مسافت را طی کند، اما نه در شرایط جاده‌ای روزمره! بلکه حداکثر مسافت قابل پیمایش نمونه‌ای که در ایران حضور داشت، ۳۵۰ کیلومتر بود.

خودروسازی کارمانیا - بی وای دی e6
خودروسازی کارمانیا – بی وای دی e6

البته این مسافت ۴۰۰ کیلومتری ادعای کمپانی BYD بود. مسافتی که رسانه‌های خارجی آن دوران پس از تست این خودرو درج کردند، ۳۵۰ کیلومتر بود. شتاب صفر تا صد کیلومتر خودرو برقی چینی به ۸ ثانیه می‌رسید و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر در ساعت بود.

در نهایت این خودرو هم مانند سایر نمونه‌های معرفی شده توسط کارمانیا، احتمالاً در گوشه‌ای مشغول خاک خوردن است!

سودا SA01 دومین خودرو برقی معرفی شده توسط کارمانیا

خودروسازی کارمانیا با معرفی این خودرو بی نام و نشان قصد داشت نخستین تولیدکننده خودروهای برقی در ایران باشد. اما سوال اینجا بود که چطور خودرویی که نه ایربگ دارد و نه ESP می‌تواند در کشورمان محصولی ایده‌آل باشد؟

SA01 یک کپی چینی از نخستین نسل سوزوکی SX4 بود. خودرویی که از لحاظ طراحی ظاهری، به یک دهه گذشته باز می‌گشت. این خودرو تنها یک ویژگی مثبت داشت. سودا SA01 در حقیقت نخستین خودرویی بود که قرار شد لوگوی جدید خودروسازی کارمانیا را داشته باشد.

سدان برقی کارمانیا در حقیقت نخستین محصول تولیدی SUDA بود. جالب است بدانید که SUDA خودروسازی بود که ۲ سال پس از کارمانیا در کشور چین تأسیس شد.

خودروسازی کارمانیا پیش از معرفی این خودرو، عنوان کرد که ۲۰۰ دستگاه از SUDA SA01 در شهر دوسلدورف آلمان است. کمپانی مادر قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تعداد ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو را به کشور آلمان صادر کند. البته این یک شوآف رسانه‌ای برای SUDA بود.

حقیقت این است که SUDA تنها به چند تصویر از این خودرو در خیابان‌های آلمان نیاز داشت. فروش زیر ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو هم باعث می‌شد کمپانی مادر معاف از تست‌های ایمنی باشد. کمپانی‌هایی چون Morgan و Donkervoort نیز چنین مجوزی دارند.

به همین دلیل SA01 یا eK1 کارمانیا بدون ایربگ می‌توانست در آلمان تردد کند! کارمانیا همچنین در سایت رسمی خود قدرت موتور الکتریکی eK1 را ۸۰ کیلووات (۱۰۷ اسب‌بخار) عنوان کرده است.

اما در بحث ظرفیت باتری، خودروهایی که به آلمان رسیدند و از سوی کمپانی معتبر ADAC مورد تست و بررسی قرار گرفته‌اند، ظرفیتی برابر با ۳۹/۵ کیلووات ساعت را داشتند. موردی که در سایت رسمی کارمانیا ۴۴/۵ کیلووات ساعت عنوان شد.

این خودروساز خصوصی همچنین درباره مسافت قابل پیمایش این خودرو اطلاعات اشتباهی را عنوان کرد. کارمانیا گفته بود که eK1 قادر است با یکبار شارژ کامل ۴۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. اما زمانی که ADAC آلمان این خودرو را مورد آزمایش قرار داد، مسافت قابل پیمایش آن را ۲۰۰ کیلومتر اعلام کرد.

eK1 شهریور ۱۳۹۹ رسماً از سوی خودروسازی کارمانیا معرفی شد. پس از گذشت زمانی تقریبی دو ساله هنوز تولید آن آغاز نشده است! احتمالاً نمونه‌های این خودرو اکنون در کنار سایر خودروهای عرضه نشده کارمانیا پارک شده‌اند.

وضعیت فعلی خودروسازی کارمانیا

هنوز ماجرای حواله‌داران BYD S7 بطور کامل تمام نشده است. براساس گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۹ مراجع قضایی بر علیه این شرکت خودروسازی ۹۹/۵ میلیارد تومان اجرائیه صادر کرده‌اند.

۲۰ خرداد ۱۴۰۰ هیئت مدیره کارمانیا تعیین کرد که وجوه واریزی مشتریان براساس نرخ روز ارز محاسبه گردد. براساس این تصمیم و طبق گزارش حسابرسی، تعهدات کارمانیا بابت جبران خسارت رقمی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان است!

سال گذشته زمانی که ورود بی‌وای‌دی تانگ بنزینی نسل دوم رسماً اعلام شد، شماری از حواله‌داران S7 قراردادهای خود را برای دریافت این خودرو تغییر دادند. این در حالی بود که بسیاری از حواله‌داران خودروهای جک، SWM و… را به عنوان خودروهای جایگزین دریافت کردند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمالاً سهمیه جدیدی از خودروهای JAC S5 به کارمانیا خواهد رفت. اگر جزئی از حواله‌داران این شرکت هستید، پیشنهاد ما این است که نقد را تبدیل به نسیه نکنید! تجربه ثابت کرده است که احتمال خروج خودرویی جدید از کارخانه خودروسازی کارمانیا تقریباً چیزی شبیه به محال است.

بیشتر بخوانید:

عوارض آزادراه‌های کشور گران شد + جدول جدید نرخ عوارض

ون آتین خودرو دیزل را بشناسید؛ آیا ارزش خرید دارد؟

8 دیدگاه

  1. امیدوارم یه روز عدالت تو این مملکت برگرده و مدیران این شرکت رو مجازات درخوری کنن

  2. لطفا راجب کثافت کاری های مدیر عاملشون و کارهای‌خلاف که با پول ما مشتریها انجام دادن مثل خرید و‌فروش ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری تو بیزینسهای دیگه مجموعه هزار کرمان هم تحقیق کنید و بنویسید.

  3. واقعا رسانه همه چیز تمام و مردمی و بینظیری هستید. هیچوقت به این تیپ دزدها باج ندادین و همیشه حقایقو گفتین. واقعا دمتون گرم. این شرکت با مدیر عامل و طایفه ش باید یک روز به سزای اعمالشون برسند. از همون اول سال 97 سریع لیدرهای دردسر ساز مثل ساکت خو و مددی و گودرزی و… رو کشوند تو گود و پولای 300 تا 600 میلیون تومان اون سال رو بهشون داد که برن رد کارشون و دست از تجمع بردارند بعد دیدن ادمای دیگه هم مثل آقاهادی و خسروی هم بو بردند و شدن لیدر اونارو هم خرید و پول و وعده های هنگفت داد که بیخیال بشن. جوری که خسروی که خودش هم گویا تو صدا سیما بود تمام مشتریها رو فریب داد که بیان جک اس 5 و اس دبلیو ام بگیرند. یسری مشتری هم که بنده خداها عاجز بودن ولی برش داشتند ته مونده ماشین های کارخونه و حتا ماشین امدادهاشون رو دادن بهشون. جوری پول ریختن پای شاکی های پر سروصدا که حتا پیج های اعتراضی تو اینستاگرام که ادمینشون بودن بستند و مشتریهای معمولی بنده خداها بدبخت و بدبخت تر شدن با فریباشون.هروقت رفتیم شرکت هیچکس هم پاسخگو نبود چه مدیرعاملش و چه خانم مدیر فروشش که واقعا راجبشون چیزی نگم بهتره…
    فقط شما موندید که ته آبروی از دست رفته ما جلو درو همسر رو از اینها با انتشار کارهای ناثوابشون حفظ کنید. واقعا امیدوارم مسئولای مهم کشوری روزی نظرشون به اعمال خلاف این شرکت و حسابهای شخصی و سهام بیمه سامان و املاک مهم که حومه تهران با پول مردم خریدن جلب بشه و اون بالایی ها زودتر چتر حمایتشون رو از اینها بر دارند.

  4. شرکت کارمانیا فقط در ظاهر خودرو ساز هست اما در عمل کلاهبردار است. 2000 نفر رو نزدیک به 5 سال بیچاره کرد و هیچ نهادی آنطور که باید برخورد نکردن و مالباختگان سرگردان هستن

  5. جناب آقایی که خودتان را با نام مستعار محسن در بالا معرفی کرده اید بنده آقاهادی هستم.
    چرا بدون دلیل به بنده تهمت می زنید که بنده لیدر شدم و از کارمانیا پول گرفتم که مردم را از تجمع کردن و…‌ بی خیال کنم ؟، چرا بدون تحقیق کردند حرف مفت می زنید؟
    بنده نه تنها بی خیال نشدم و کسی را بی خیال نکردم بلکه با یگ گروه ۱۵۰ نفری شکایت کیفری کردیم و موفق شدیم از طریق دادگاه کارمانیا را به جرم کلاهبرداری محکوم کنیم (اگر لازم باشد شماره پرونده دادگاه و رای صادره را در همین خواهم گذاشت) و اینک نیز بدنبال شکایت حقوقی هم نیز هستیم.
    احتمالا امثال شماها از قماش کارمانیا هستید و فقط بدنبال خراب کردن مشتریانی هستید که بیش از ۵ سال در انتظار دریافت خودرو از شرکت کلاهبردار کارمانیا هستند.
    مطمئن باشید با نوشتن این مطالب کذب (حداقل در مورد بنده) به هیچ کجا نمی رسید و نخواهید رسید، شاهد این امر دوستان شاکی ایی هستند که تا این لحظه همراه بنده در امر شکایت هستند.
    از کار خودتان خجالت بکشید و در همین جا از عمل زشت خودتان عذر خواهی کنید.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آخرین خبر از واردات خودرو ؛

پاسخ به ابهامات واردات خودرو لادا روسیه / پای گروه بهمن در میان است؟

در پی انتشار اخباری مبنی بر واردات لادا روسیه دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو توضیحاتی داد. وی همچنین از...

سهام پارس خودرو به صورت بلوکی واگذار می شود؛...

شرکت سایپا آگهی فراخوان متقاضیان جهت واگذاری سهام شرکت پارس خودرو را منتشر کرده است. کدام شخص حقیقی یا حقوقی می تواند مالک بعدی...

کشنده پیلسان بررسی شد؛ چقدر ارزش خرید دارد؟

کشنده پیلسان با موتور و گیربکس ارتقا یافته قرار است وارد بازار شود. این کشنده تحت لیسانس شرکت مان چه مشخصات ظاهری و فنی...

آخرین اخبار از واردات کامیون ؛ شرط اسقاط کامیون...

واردات کامیون شرایطی دارد که باعث شده است کامیون های وارد شده در گمرک کشور خاک بخورند. در آخرین اخبار شرط اسقاط کامیون گره...

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران خودروهای صفر کیلومتر بلافاصله نمی‌توانند...

پست‌های مرتبط