گروه استلانتیس در سال ۲۰۲۲ با خودرو های مینی ون درون سوز خداحافظی می کند

از دست ندهید

گروه استلانتیس که در نتیجه پیوند دو غول خودروسازی فیات کرایسلر و پژو سیتروئین بوجود آمده، برنامه خود را برای سال جدید میلادی اعلام کرد. از سال جاری مینی ون های الکتریکی نیزدر خطوط تولید این گروه خودروسازی دیده خواهند شد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – گروه استلانتیس زیر مجموعه های بسیاری دارد. برندهای آلفارومئو، آبارث، کرایسلر، سیتروئن، دوج، DS، فیات، جیپ، لانچیا، مزراتی، اوپل، پژو، Ram و واکسهال همگی در حقیقت برادر هستند.

این بدان معناست که بسیاری از محصولات این برندها، قطعات و پلت فرم های مشابهی دارند. این کار موجب می شود که در ساخت بسیاری از مدل ها صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی دیده شود.

گروه استلانتیس بیش از ۳۰۰ هزار کارمند دارد و محصولات آن در بیش از ۱۳۰ کشور به فروش می رسند. این گروه خودروسازی یک برنامه ویژه برای سال جاری دارد که کمی جاه طلبانه به نظر می رسد.

براساس خبری که در وبسایت Automotive News Europe منتشر شد، گروه استلانتیس قصد دارد تولید مینی ون های بنزینی یا دیزلی را به حداقل برساند.

البته این تصمیم تنها برای مینی ون هایی اتخاذ خواهد شد که تجاری نیستند. یعنی خودروهایی که مانند کراس اوورها دارای شیشه های جانبی هستند و مخصوص حمل بار نیستند.

گفته می شود این کار تنها در بازار اروپا اجرایی خواهد شد. همان طور که می دانیم بسیاری از برندهای خودرویی به زودی با خودروهای درون سوز خداحافظی می کنند. از همین رو، گروه استلانتیس هم قصد دارد خانواده پر فروش خود را برقی کند.

کدام مدل ها برقی خواهند شد؟

مینی ون های گروه استلانتیس در بازارهای جهانی بسیار پر طرفدار هستند. این رده خودرویی در کشورمان به درستی شناخته نشده است. اما در بسیاری از بازارهای جهانی خریداران بیشماری دارد.

چرا که این دسته از خودروها هم فضای کافی داخل کابین و هم گنجایش ایده‌آل محفظه بار را در اختیار مالک قرار می دهند. همین امر موجب می شود که خریدار با صرف هزینه کمتری، خودرویی بزرگ تر و با کارایی بیشتر صاحب شود.

سیتروئن برلینگو یکی از مینی ون های پر فروش گروه استلانتیس است.
سیتروئن برلینگو یکی از مینی ون های پر فروش گروه استلانتیس است.

سیتروئن Berlingo یکی از مینی ون های پر طرفدار گروه استلانتیس است. این خودرو اکنون در سومین نسل خود به فروش می رسد. از آنجایی که بسیاری از خودروهای گروه استلانتیس با یکدیگر مشترک هستند، «برلینگو» هم اشتراکات بسیاری با سایر خودروهای گروه خود دارد.

پژو پارتنر هم در گروه استلانتیس بر روی پلت فرم سیتروئن برلینگو ساخته می شود.
پژو پارتنر هم در گروه استلانتیس بر روی پلت فرم سیتروئن برلینگو ساخته می شود.

اگر به پژو نگاه کنیم، مدل Partner دقیقاً همان سیتروئن برلینگو است. اما با ظاهر و طراحی متفاوت به بازار عرضه می شود. از سوی دیگر واکسهال هم این مدل را با نام Combo life به فروش می رساند.

اوپل کومبو لایف و شباهت نمای جانبی آن به سیتروئن برلینگو که در گروه استلانتیس تولید می شود.
اوپل کومبو لایف و شباهت نمای جانبی آن به سیتروئن برلینگو که در گروه استلانتیس تولید می شود.

این پلت فرم آنقدر کارامد طراحی شده که حتی تویوتا مدلی با نام ProAce را با بهره‌گیری از همین پلت فرم ساخته است. براساس تصمیم گروه استلانتیس این خودروها دیگر با موتورهای احتراق داخلی تولید نخواهند شد.

استلانتیس عنوان کرده است که فروش مینی ون های درون سوز متوقف نشده است. خریداران این خودروها همچنان می توانند در نمایندگی های برندهای زیر مجموعه این گروه خودروسازی، مدل های دلخواهد خود را خریداری کنند. اما از این پس نمونه های برقی این خودروها هم برای فروش در سبد محصولات استلانتیس قرار خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

خودروهایی که سال آینده باید مالیات بپردازند + محاسبه مالیات خودرو

با کم ایرادترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

نسل بعدی ب ام و با صفحه نمایش ۸K می آید + جزئیات سیستم صوت و تصویر خودرو

جزئیات چگونگی تغییر رنگ بدنه خودرو ب ام و iX Flow اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از شکستن اکسل ام‌وی‌ام تا ارزبری هنگفت؛ در مدیران خودرو چه خبر است؟

فاجعه شکستن اکسل ام‌وی‌ام مدیران خودرو، بحث میلیاردها دلار ارز گرفته شده‌از سوی این شرکت و سیلی که به...

پست‌های مرتبط