شورلت برای نمایش لوازم جانبی محصولاتش یک کانسپت بیاباننورد اسپرت در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو سیما (SEMA) رونمایی کرد. این ماشین که نامش “وحشی” است یکی از هشت ماشینی است که در غرفه کارخانه آمریکایی در سیما به نمایش درآمد.
وحشی بر اساس وانت شورلت سیلورادو ساخته شده است. مهندسان شورلت شاسی سیلورادو را کوتاهتر کرده و تا حد ممکن وزن ماشین را کاهش دادهاند. موتور ماشین هشت سیلندر با قدرت ۶۵۰ اسب بخار است. نیروی موتور با یک دنده ده سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل میشود.
ظاهر ماشین شبیه به خودروهایی است که جنرالموتورز برای ارتش آمریکا طراحی کرده است. اما برخلاف ماشینهای نظامی جنرالموتورز، وحشی تنها یک کانسپت است و قرار نیست تولید شود.
جنرالموتورز اطلاعاتی درباره سرعت و شتاب ماشین منتشر نکرده و تنها گفته که “وحشی در صحرا پرواز میکند.”
نمایشگاه لوازم جانبی خودرو هر سال در هفته اول ماه نوامبر در شهر لاسوگاس برگزار میشود.
فورد هم در نمایشگاه سیما یک شاسیبلند اسپرت بیابانی رونمایی کرد که برخلاف شورلت وحشی قرار است در حجمی اندک تولید شود.
شاسیبلند فورد براساس مدل برونکو ساخته شده و نامش “دونده صحرا” است. کارخانه آمریکایی در ساخت این ماشین با یک شرکت کانادایی به نام مولتیماتیک همکاری کرده است.
دونده صحرا براساس مدل چهار در برونکو ساخته شده و برای کاهش وزن برخی از پنلهای ماشین به جای فولاد از جنس فایبرگلاس است. موتور ماشین هشت سیلندر با قدرت ۴۰۰ اسب بخار است و دنده اتوماتیک ده سرعته دارد.
فورد اعلام کرده که با این ماشین در رقابت بیاباننوردی “باها ۱۰۰۰” شرکت کرده و در سال ۲۰۲۲ تعداد محدودی از دونده صحرا را با قیمتی حدود دویست هزار دلار به بازار عرضه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
برترین خبرنگاران خودرویی ایران در سال ۹۹ + لیست برگزیده ها
طراحی خودرو از صفر تا صد؛ گام به گام با یک مرکز حرفه ای
چرا در طراحی تارا چرا خطوط تیز وجود دارد؟
مصاحبه اختصاصی بیت ران با طراح شاهین سایپا ؛ گامی به جلو
طراح خودرو شاهین سرطراح ایران خودرو شد
علت ضعف خودروسازان ایرانی در طراحی خودرو چیست؟ / چرا تندر۹۰ زشت است؟
آیا ریمپ برای خودرو نیاز است؟ بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟
شروع واردات خودرو به ایران با سه هزار خودرو/زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار
بازگشت نیسان به ایران محتمل است / تولید نیسان قشقایی در ایران
مشکلات موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
زمانی برای تست یک خودروی خودران
مصاحبه بیت ران با طراح ایرانی مرسدس بنز
آیرودینامیک خودرو و هر آنچه درباره آن باید بدانید
هرمیداس اتابکی طراح بزرگ صنعتی و خاطره بازدید از ایران خودرو
هزینه طراحی سمند، ۲۰۶ صندوق دار و دنا در مقایسه با مدلهای خارجی