حسین سلیمانی طراح خودرو شاهین که یکی از بهترین طراحیهای صنعت خودرو ایران است، سرطراح شرکت ایرانخودرو شد.
بیت ران – امین آزاد: حسین سلیمانی که چندین طراحی را برای شرکت سایپا انجام داده است و سایپا شاهین حاصل کار اوست، سر طراح ایران خودرو شد.
وی هم اکنون در ایران خودرو به عنوان سرپرست بخش طراحی در مرکز تحقیقات ایران خودرو منصوب شده است.
نیاز خودروسازان ایرانی به امضای طراحی
وی پیش از این به بیت ران گفته بود که « شرکتهای خودروسازی داخلی نیاز به امضای طراحی و پیگیری روندی مشخص در طراحی محصول دارند. »
وی زمانی که در سایپا بود به برخی طراحی ها در ایران خودرو از جمله دنا انتقاداتی داشت و آن را همگون نمیدانست.
سلیمانی سرطراح ایران خودرو به دلیل برخی انتقادات از روند کار مرکز تحقیقات سایپا از این گروه جدا شد.
حال باید منتظر بود و دید با حضور وی، طراحی ایران خودرو به کدام سو حرکت خواهد کرد؟
گفتنی است شاهین را می توان یک گام به سوی جلو برای شرکت سایپا محسوب کرد. گامی که البته ۲۰ سال دیر برداشته شده است.
این شرکت با تغییراتی در پلت فرم تویوتا یاریس مدل دو هزار میلادی شاهین را خلق کرد.
سایپا اطلاعات فنی یاریس را از یک شرکت چینی خریده است.
برخی طراحی این خودرو را شبیه مدل هایی مانند بیوک اکسل یا کیا کادنزا می دانند. البته حسین سلیمانی در گفت و گو با بیت ران بحث شباهت را به روندهای روز طراحی مربوط دانست.
بیشتر بخوانید:
نسخه جدید شاهین همراه آپشنی جدید راهی بازار می شود + جزئیات
شاهین اتوماتیک چه زمانی به خط تولید سایپا می رسد؟ / پیشبینی قیمت تمام شده
۱.۵ لیتری های توربو بازار ایران / از شاهین تا تی۵ ایوو!
مشکلات سایپا شاهین پس از هشت هزار کیلومتر
اکسل شاهین به کدام خودرو شباهت دارد؟ / تفاوت اکسل قدیمی با بهبود یافته سایپا
جلوی شاهین که مسخره هست با اون طراحی جلو پنجره مسخره
اتفاقا طراحی نمای شاهین و آپشن هاش از امتیازات هست برعکس نقدی که به موتور ۸ سوپاپی هست
دمش گرم … ایشالا همینطور صنعت خودروی کشور بهتر بشه و ایران هم صنعت خودروش بروز بشه هم شاهد حضور ماشینهای ایرانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و شرق آسیا باشیم 😉😏🤲🇮🇷
بنام خدا.البته اگر من باب مزاح میفرمایید که چه عرض کنم ولی در غیراینصورت دوست گرامی حقیر راوادار به یکسری توضیحات کردید .اولا وقتی با امریکا درگیر باشی بهترین محصول راهم که داشته باشی فقط باید به کشور دوست و برادر !؟!طالبان بفرستی و بجای ان احتمالا تریاک دریافت کنی بجای دلار…..دوما به لحاظ تکنولوژی که وضعیت خودروهای به اصطلاح داخلی معلوم است وقیاس ان هم مقایسه سمند بعنوان تنها خودرویی که طراحی بدنه و داخل ان ظاهرا داخلی بود با خودروهای هم رده خود در انگلیس بود.سوما به لحاظ کمی همین محصولات باهمه مشکلات و ضعفها حوابگوی بازار داخل هم نیستتد صادرات !؟!؟پیشکش حضرات.خردورزی و تعقل اساس تفکر و تفکر اساس عملکرد است.یاحق
دوست عزیز الان چین با امریکا مشکل داره ایا توانایی صادرات نداره؟؟؟نمیبینی محصولاتش تمام دنیارو گرفتن؟ ما تا وقتی پدیده ای به اسم غربگرایان افراطی داریم وضعمون همینه و مشکل خودروسازی هم از ایناس چون کل دنیارو تو امریکا و اروپا خلاصه میکنن یه کم مطالعه کن.
فرق ما با چین تو ساخت بیمارستان به اون عظمت تو ۷ روز و ما ساخت بیمارسنان تو بیست سال و فروریختنش تو بیست ثانیس مقایسع چین و ایران خنده دار واقعا
دوست عزیز و گرامی تاوقتی درکشورما هدف دزدی وغارت توسط تولیدکنندگان هست مانند پلاستیک گذاشتن به جای ایربگ که به کشته شدن بسیاری از مردم بی گناه وداغدارکردن خونواده ها منجر شده عیبب رودرزاویه تصادف می دونن غرب چه نقشی درعدم پیشرفت ما داشته
امیدوارم ایرانخودرو قدر این طراح خوب رو بدونه
ماشالا چه پیشرفتی کرده بعداز این همه سال!از سایپا به ایرانخودرو!
چقدر خوب کپی کاریشو توجیح میکنه. طراحی روز! از نظر شما طراحی روز یعنی طراحی ۲۰۱۰ ماشین های کره ای؟
آقای سلیمانی واقعا”طراحی توانمند و کاربلد هستند، من زمان کوتاهی با ایشون کار کردم. طراحی خودروی ریرا هم در ایرانخودرو به سرپرستی ایشون انجام شده که مطمئنم بعد از تولید و ارائه به بازارش مردم ازش لذت خواهند برد و به ایرانی بودنش افتخار خواهند کرد.
متاسفانه اخیرا” ایشون از مجموعه ایرانخودرو هم جدا شدند، پیشنهاد میکنم اگه امکاتش رو دارید از ایشون یه گزارش تهیه بکنید تا از وضعیتش مطلع بشیم.
سپاس
نمیدونم چرا هر جا میره دوام نمیاره حیف…. علت جدایی از ایرانخودرو چی بود؟