سرانجام پس از لو رفتن تصاویر مربوط به لامبورگینی کونتاش جدید، این خودرو رسماً از سوی لامبورگینی معرفی شد. خودرویی که سال ها پوستر های تصاویر آن بر دیوار اتاق عاشقان اتومبیل دیده می شد، اینبار بصورت اتومبیلی مدرن و به روز به خط تولید این برند ایتالیایی بازگشت.
بیت ران – محمد فتحاللهی – لامبورگینی کونتاش بیشتر از ۳۰ سال پیش با دنیای اتومبیل خداحافظی کرده بود. اتومبیلی که آیکون و یکی از نمادهای اصلی لامبورگینی بشمار می رفت، دوباره به میان دوست داران این برند ایتالیایی بازگشته است.
مشخصات فنی
قبل از اینکه جزئیات کونتاش جدید را بررسی کنیم، باید در مورد پیشرانه آن صحبت کنیم. همان طور که پیش بینی می شد، یک V12 اصیل ایتالیایی در پشت صندلی های عقب کونتاش قرار گرفته است. این موتور ۶/۵ لیتری حالا با یک موتور الکتریکی ۳۵ اسب بخاری در هم آمیخته است.
همانند پیشرانه مورد استفاده در مدل Sian، این موتور الکتریکی ۴۸ کیلوواتی در لامبورگینی کونتاش جدید نیز حضور دارد. در نتیجه کارکرد موتور دوازده سیلندر و موتور الکتریکی، ۸۱۴ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می گیرد. این قدرت فوق العاده شتاب صفر تا صد کیلومتر ۲/۸ ثانیه ای را نیز برای کونتاش جدید به ارمغان می آورد. یعنی این مدل، سریعترین و قویترین کونتاش ای خواهد بود که می توانید خریداری کنید.
اشتراکات فنی و طراحی کونتاش با Sian
با وجود اشتراکات فنی کونتاش جدید با مدل Sian FKP 37، این خودرو قدرت خروجی بیشتری در اختیار راننده قرار می دهد. این اشتراکات زمانی که وارد کابین خودرو می شوید نیز بیش از پیش به چشم می آید.
شمایل کنسول میانی و نشان دهنده های کونتاش جدید کاملاً مشابه با مدل Sian است. حتی کونتاش از چراغ عقب های Sian نیز در طراحی خود استفاده کرده است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که Sian حداقل حدود دو سال پیش معرفی شده بود!
یعنی لامبورگینی حداقل از همان زمان تا بحال در فکر تولید کونتاش جدید بوده و اینکه توانسته چنین رازی را به مدت دو سال از همگان مخفی نگه دارد، قابل تقدیر است.
طراحی کونتاش جدید
از نگاه طراحی خودرو، کونتاش جدید دو دسته طرفدار دارد. از زمانی که عکس های این خودرو جدید در فضای مجازی منتشر شد، گروهی عاشق آن شدند و گروهی طراحی آن را نپسندیدند. Jonny Lieberman از موتورترند آمریکا که خود یکی از عاشقان کونتاش اورجینال است در اولین واکنش به معرفی این خودرو در اینستاگرام خود چنین نوشت: «یک فرصت از دست رفته برای لامبورگینی!»
اینکه کونتاش جدید المان های طراحی گذشته را مانند چراغ های جلو مخفی شونده ندارد را نباید مبنای قضاوت طراحی آن قرار داد. اما بسیاری از کارشناسان دنیای اتومبیل بر این موضوع هم عقیده اند که NACA duct (ورودی هوای کناری) طراحی شده در کونتاش جدید می توانست کوچکتر و مشابه مدل اورجینال باشد.
مورد دیگری که «نگاه به گذشته» را در کونتاش جدید تقویت می کند، رینگ های آن هستند. لامبورگینی از رینگ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب استفاده کرده است. مدل رینگ استفاده شده در کونتاش جدید شباهت بسیاری به مدل رینگ LP400 S دارد.
فراموش نکنیم لامبورگینی زمانی که تایرهای ۳۴۵/۳۵R15 را برای کونتاش اورجینال انتخاب کرده بود، پهن ترین سایز رینگ و لاستیک در دنیای اتومبیل بشمار می رفت.
تولید کونتاش جدید محدود است
لامبورگینی در زمان معرفی این خودرو اعلام کرد که تنها ۱۱۲ عدد از کونتاش جدید را به تولید می رساند. اما چرا ۱۱۲ عدد؟ شاید یک دلیل آن این باشد که تمامی شماره شاسی های مدل کونتاش اورجینال با رقم ۱۱۲ شروع می شدند. برای مثال مدل پروتوتایپ کونتاش اورجینال شماره شاسی ۱۱۲۰۰۰۱ داشت و شماره شاسی مدل LP400 S سری اول نیز از ۱۲۱۱۰۰ شروع می شد.
گفته می شود قیمت لامبورگینی کونتاش جدید از یک میلیون دلار به بالا آغاز خواهد شد. البته هنوز رقم دقیقی از قیمت این خودرو از سوی لامبورگینی اعلام نشده است.
اما این برند ایتالیایی اعلام کرده است که خریداران می توانند رنگ های مدل اورجینال را هم انتخاب کنند. ۱۱۲ خریدار خوش شانس این اتومبیل در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۲ اتومبیل های خود را تحویل خواهند گرفت.
بیشتر بخوانید: