لامبورگینی کونتاش جدید با شتاب صفر تا صد ۲/۸ ثانیه‌ای معرفی شد

از دست ندهید

سرانجام پس از لو رفتن تصاویر مربوط به لامبورگینی کونتاش جدید، این خودرو رسماً از سوی لامبورگینی معرفی شد. خودرویی که سال ها پوستر های تصاویر آن بر دیوار اتاق عاشقان اتومبیل دیده می شد، اینبار بصورت اتومبیلی مدرن و به روز به خط تولید این برند ایتالیایی بازگشت.

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – لامبورگینی کونتاش بیشتر از ۳۰ سال پیش با دنیای اتومبیل خداحافظی کرده بود. اتومبیلی که آیکون و یکی از نمادهای اصلی لامبورگینی بشمار می رفت، دوباره به میان دوست داران این برند ایتالیایی بازگشته است.

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

مشخصات فنی

قبل از اینکه جزئیات کونتاش جدید را بررسی کنیم، باید در مورد پیشرانه آن صحبت کنیم. همان طور که پیش بینی می شد، یک V12 اصیل ایتالیایی در پشت صندلی های عقب کونتاش قرار گرفته است. این موتور ۶/۵ لیتری حالا با یک موتور الکتریکی ۳۵ اسب بخاری در هم آمیخته است.

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

همانند پیشرانه مورد استفاده در مدل Sian، این موتور الکتریکی ۴۸ کیلوواتی در لامبورگینی کونتاش جدید نیز حضور دارد. در نتیجه کارکرد موتور دوازده سیلندر و موتور الکتریکی، ۸۱۴ اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می گیرد. این قدرت فوق العاده شتاب صفر تا صد کیلومتر ۲/۸ ثانیه ای را نیز برای کونتاش جدید به ارمغان می آورد. یعنی این مدل، سریعترین و قوی‌ترین کونتاش ای خواهد بود که می توانید خریداری کنید.

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

اشتراکات فنی و طراحی کونتاش با Sian

با وجود اشتراکات فنی کونتاش جدید با مدل Sian FKP 37، این خودرو قدرت خروجی بیشتری در اختیار راننده قرار می دهد. این اشتراکات زمانی که وارد کابین خودرو می شوید نیز بیش از پیش به چشم می آید.

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

شمایل کنسول میانی و نشان دهنده های کونتاش جدید کاملاً مشابه با مدل Sian است. حتی کونتاش از چراغ عقب های Sian نیز در طراحی خود استفاده کرده است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که Sian حداقل حدود دو سال پیش معرفی شده بود!

لامبورگینی کونتاش جدید / نمای داخل کابین
لامبورگینی کونتاش جدید / نمای داخل کابین

یعنی لامبورگینی حداقل از همان زمان تا بحال در فکر تولید کونتاش جدید بوده و اینکه توانسته چنین رازی را به مدت دو سال از همگان مخفی نگه دارد، قابل تقدیر است.

لامبورگینی کونتاش جدید / نمای داخل کابین
لامبورگینی کونتاش جدید / نمای داخل کابین

طراحی کونتاش جدید

از نگاه طراحی خودرو، کونتاش جدید دو دسته طرفدار دارد. از زمانی که عکس های این خودرو جدید در فضای مجازی منتشر شد، گروهی عاشق آن شدند و گروهی طراحی آن را نپسندیدند. Jonny Lieberman از موتورترند آمریکا که خود یکی از عاشقان کونتاش اورجینال است در اولین واکنش به معرفی این خودرو در اینستاگرام خود چنین نوشت: «یک فرصت از دست رفته برای لامبورگینی!»

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

اینکه کونتاش جدید المان های طراحی گذشته را مانند چراغ های جلو مخفی شونده ندارد را نباید مبنای قضاوت طراحی آن قرار داد. اما بسیاری از کارشناسان دنیای اتومبیل بر این موضوع هم عقیده اند که NACA duct (ورودی هوای کناری) طراحی شده در کونتاش جدید می توانست کوچکتر و مشابه مدل اورجینال باشد.

لامبورگینی کونتاش جدید / ناسا داکت
لامبورگینی کونتاش جدید / ناسا داکت

مورد دیگری که «نگاه به گذشته» را در کونتاش جدید تقویت می کند، رینگ های آن هستند. لامبورگینی از رینگ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب استفاده کرده است. مدل رینگ استفاده شده در کونتاش جدید شباهت بسیاری به مدل رینگ LP400 S دارد.

رینگ ۲۱ اینچی کونتاش جدید
رینگ ۲۱ اینچی کونتاش جدید

فراموش نکنیم لامبورگینی زمانی که تایرهای ۳۴۵/۳۵R15 را برای کونتاش اورجینال انتخاب کرده بود، پهن ترین سایز رینگ و لاستیک در دنیای اتومبیل بشمار می رفت.

کونتاش LP400 S
کونتاش LP400 S

تولید کونتاش جدید محدود است

لامبورگینی در زمان معرفی این خودرو اعلام کرد که تنها ۱۱۲ عدد از کونتاش جدید را به تولید می رساند. اما چرا ۱۱۲ عدد؟ شاید یک دلیل آن این باشد که تمامی شماره شاسی های مدل کونتاش اورجینال با رقم ۱۱۲ شروع می شدند. برای مثال مدل پروتوتایپ کونتاش اورجینال شماره شاسی ۱۱۲۰۰۰۱ داشت و شماره شاسی مدل LP400 S سری اول نیز از ۱۲۱۱۰۰ شروع می شد.

لامبورگینی کونتاش جدید
لامبورگینی کونتاش جدید

گفته می شود قیمت لامبورگینی کونتاش جدید از یک میلیون دلار به بالا آغاز خواهد شد. البته هنوز رقم دقیقی از قیمت این خودرو از سوی لامبورگینی اعلام نشده است.

کونتاش جدید در کنار مدل اورجینال
کونتاش جدید در کنار مدل اورجینال

اما این برند ایتالیایی اعلام کرده است که خریداران می توانند رنگ های مدل اورجینال را هم انتخاب کنند. ۱۱۲ خریدار خوش شانس این اتومبیل در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۲ اتومبیل های خود را تحویل خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

لامبورگینی کانتاش جدید الکتریکی خواهد بود یا هایبرید؟ / مشخصات فنی

قیمت مواد اولیه سرسام‌آور است / رانت ۵۰ هزار میلیاردی بین کارخانه و بازار

حذف پراید و پژو ۴۰۵ از خطوط تولید چه نتایجی را به دنبال داشت؟

پیش فروش جدید ایران‌خودرو / ۵ گزینه خرید خودرو برای سال آینده!

آئودی Skysphere الکتریکی با ۶۳۲ اسب بخار قدرت معرفی شد / مشخصات فنی

آشنایی با انواع باتری ماشین، فناوری‌ها و نحوه نگه‌داری از آنها

گزارش کیفیت خودرو ها در خرداد / X33 پرچم‌دار بی کیفیت‌ترین‌ها

سوسیس فولکس واگن نایاب می‌شود! / کارکنان VW تا سال ۲۰۲۵ وگان می‌شوند

کارنامه خودرویی دولت یازدهم و دوازدهم / وزرایی که تیشه به ریشه خودروسازی زدند

در نتیجه تماس تلفنی رئیسی و مکرون / قفل فرانسوی خودروسازی ایران باز می‌شود؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط