۵۰ خودرو الکتریکی بنز ؛ مرسدس اوج می گیرد

از دست ندهید

تولید ۵۰ خودرو الکتریکی بنز از برنامه های اصلی این شرکت برای اوج گیری و برگشت به دهه هفتاد و هشتاد میلادی است.

بیت ران – مرسدس بنز سال ۲۰۱۹ را با رکوردی تازه در تولید به پایان برد و با فروش بیش‌ از دو میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو، برای چهارمین سال پیاپی بزرگ‌ترین خودروساز لوکس جهان شد.

اما داستان مرسدس بنز در سال ۲۰۱۹ روی دیگری هم دارد.

سود شرکت با وجود افزایش تولید، شصت درصد کاهش یافت.

شرکت به خاطر درگیر شدن با بحران تقلب در ساخت موتورهای دیزل ناگزیر شد هزینه زیادی بدهد و دیر آمدنش به بازار ماشین‌ های الکتریکی، موقعیت شرکت را متزلزل کرده است.

همچنین انتظار می‌رود بنز نتواند میزان آلودگی ماشین‌هایش را به سطحی که اتحادیه اروپا تعیین کرده برساند.

بنابراین به همین خاطر جریمه‌ ای سنگین در انتظار این شرکت خواهد بود.

کالینوس برنامه دارد

این نگرانی‌ها باعث شده تا اولا کالینوس، مدیر جدید بنز آستین‌ ها را بالا بزند.

کالینوس می خواهد برای عبور از بحران، استراتژی تازه‌ ای برای شرکت طراحی کند.

این استراتژی تازه سه محور اصلی دارد:

– تمرکز بر ساخت ماشین‌های الکتریکی

– سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای تقویت‌شده AMG

– انقلاب دیجیتال در ساخت خودرو.

مرسدس-بنز در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در بازار دارد
مرسدس-بنز در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در بازار دارد

بنز قصد دارد عقب‌ماندگی خود در ساخت ماشین‌ های الکتریکی را در چند سال آینده جبران کند.

این شرکت در حال حاضر تنها یک مدل کم فروغ الکتریکی دارد.

اما تعداد این مدل‌ها تا سال ۲۰۲۲ به ده مدل خواهد رسید.

و در نهایت  ۵۰ خودرو الکتریکی بنز به بازار عرضه خواهد aد.

ماشین‌ های تقویت‌شده بخش AMG سود خوبی برای کارخانه دارد.

تبدیل بنز به شرکت تکنولوژی

مرسدس بنز می‌خواهد با عرضه مدل‌ های تازه، فروش را از حدود ۱۳۰ هزار دستگاه در سال به دویست هزار دستگاه برساند.

اولا کالینوس همچنین می‌خواهد بنز علاوه بر ساخت ماشین، به یک شرکت تکنولوژی مطرح در جهان تبدیل شود.

این انقلاب دیجیتال در همه ابعاد از تولید و فروش گرفته تا خدمات و دستگاه‌های به کار گرفته در ماشین‌ ها را شامل می‌ شود.

همزمان بنز با کاهش تعداد نیروی کار، توقف تولید مدل‌ های کم فروش و استفاده مشترک از پلتفرم و قطعات، هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

هدف مدیر سوئدی بنز از این برنامه تازه، برگرداندن بنز به دوران اوج خود در دهه هفتاد و هشتاد میلادی است.

دو دهه دورانی بود که کارخانه آلمانی با ترکیب کیفیت و جدیدترین فن‌ آوری، اعتباری کسب کرد که هنوز در یادها است.

بیشتر بخوانید:

شرکت های خودروسازی رقیب در جهان کجای کارند؟

قدیمی ترین شرکت های خودروسازی جهان کدامند؟ + تصاویر

بنز Velocipede ؛ اولین‌ خودروی پرتیراژ جهان چه ویژگی هایی داشت؟

لوگوی شرکت های خودروسازی چه معنایی دارند؟ + تغییرات در گذر زمان




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط