۳۲ درصد تصادفات بخاطر ناتوانی راننده در کنترل خودرو است

از دست ندهید

با توجه به گفته‌های رییس پلیس راه کردستان ۳۲ درصد تصادفات در کشور به عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه باز می گردد.

بیت ران ـ سرهنگ عیسی گوهری در این خصوص اظهار داشت: «نه تنها در کشور ما که در کل جهان حدود یک سوم تصادفات به علت سرعت زیاد در رانندگی و عدم رعایت احتیاط رخ می دهد.»

گوهری علت ۴۹ درصد تصادفات رانندگی را نیز واژگونی خودرو دانسته و افزود: «افزایش سرعت و استفاده ناصحیح از خودرو باعث ناتوانی راننده در کنترل خودرو و واژگونی می‌شود.»

رییس پلیس راه کردستان در ادامه ضمن توصیه به رعایت سرعت مطمئنه افزود: « اگر سرعت مطمئنه رعایت شود شاهد چنین وقایعی نخواهیم بود. در استان کردستان شرایط هوایی و فصلی به گونه‌ای است که جاده‌ها گاهی اوقات در روز، دارای چهار حالت مرطوب، خشک، برفی و یخی اند، پس رانندگان باید آمادگی رانندگی در چنین شرایطی را داشته باشند.»

تصادفات

با توجه به گفته‌های سرهنگ گوهری خطای انسانی مهمترین دلیل تصادفات است و مهندسی جاده و کیفیت خودرو نیز از عوامل دیگر بروز تصادف هستند. به‌علاوه این نکته نیز نباید فراموش شود که جاده‌ها و وسایل نقلیه در کشورمان استاندارد لازم را ندارند.

سرهنگ گوهری در انتها ضمن تاکید بر لزوم آموزش برای ارتقا فرهنگ رانندگی افزود: «در صورتی که از همان دوران خردسالی در مهدکودک و مدارس، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان آموزش داده شود، این فرهنگ در جامعه نهادینه خواهد شد.»

بیشتر بخوانیم:

احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو برای سال ۹۹.

کسی مسئولیت ترخیص خودروهای مانده در گمرک را نمی پذیرد .

هزینه ساخت موتور پایه گازسوز از خودروی های بنزینی دوگانه سوز بیشتر است




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط