کاهش ارزبری پراید تا پایان امسال / تکمیل خودروهای ناقص در دستور کار

از دست ندهید

مدیرعامل سایپا از کاهش ارزبری پراید تا پایان امسال به دنبال داخلی سازی برخی قطعات خبر دادند.

بیت ران – جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با بیان اینکه در تأمین تمام قطعات خودرو از حالت تک‌منبعی خارج شده‌ایم، گفت: برای تأمین هر قطعه باید حداقل دو یا سه تأمین‌کننده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری نخستین میز تعمیق ساخت داخل، ۲۰ قطعه را داخلی‌سازی کردیم، گفت: در میز دوم نیز داخلی‌سازی ۳ یا ۴ قطعه آغاز شده که این اتفاق میزان ارزبری تولید خودرو را در کشور کاهش خواهد داد.

به گفته وی، داخلی‌سازی قطعات خودرو پس از برگزاری نخستین میز تعمیق ساخت داخل، باعث کاهش ۱۳۱ یورویی ارزبری قطعات خودروهای سایپا شد و میز دوم نیز کاهش ۲۶۰ یورویی ارزبری خودروها را به همراه دارد.

۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص در سایپا

وی تصریح کرد: طی شش ماه گذشته ارزبری محصولات سایپا از ۱۷۷۰ دلار به ۱۴۰۰ دلار کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ارزبری پراید به کمتر از هزار دلار برسد.

به گزارش فارس، سلیمانی در مورد تعداد خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌های سایپا نیز گفت: این خودروها از ۹۶ هزار دستگاه به کمتر از ۲۵ هزار دستگاه رسیده و در حال حاضر حدود ۲۲ تا ۲۳ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ داریم که امیدواریم این تعداد نیز طی هفته جاری به کمتر از ۲۰ هزار دستگاه برسد.

بیشتر بخوانید:

رضا نیازمند که پیکان را برای خیامی ها انتخاب کرد از تاریخ صنعت خودرو می گوید

انبار ۲۳ هزار دستگاه خودرو ناقص ایران خودرو در خراسان ؛ ۴۰۵ بیشترین تعداد

همکاری سایپا با وزارت دفاع برای تولید مشترک قطعات پیشرفته خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط