30.6 C
Tehran
پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹

افزایش قیمت برخی لوازم یدکی خودرو ؛ مردم از تعمیر ماشین منصرف می شوند

از دست ندهید

پرفروش ترین خودرو در هر کشور اروپایی از کدام برند است؟

پرفروش ترین خودرو در هر کشور اروپایی از چه برندی است؟ مردم کدام کشورهای اروپایی سلیقه مشترک دارد؟ بیت ران...

عوارض و مالیات خرید و فروش خودرو برای سال 99 اعلام شد + جدول

تغییر استراتژی درآمد زایی کشور در دوران تحریم های باعث شده تا تمرکز بیشتری بر تامین درآمد بر اساس...

ایجاد خط کشتیرانی چابهار – ونیز ؛ ایتالیایی ها وارد چابهار می شوند

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره و توافق برای ایجاد خط کشتیرانی چابهار -...

در روزهای اخیر افزایش قیمت برخی لوازم یدکی خودرو ، مردم را از تعمیر ماشین خود منصرف می کند.

بیت ران – قیمت برخی لوازم یدکی خودرو افزایش داشته است، بطوریکه مردم از تعمیر ماشین خود منصرف می شوند.

در ماه های اخیر قیمت قطعات خودرو گران شد اما با وجود پایین آمدن نرخ ارز و قیمت خودرو، پایین نیامد.

تعمیرکاران خودرو در گفت و گو بیت ران گفتند: حدود دو هفته است که بیشتر قیمت ها ثابت هستند و در کل گران نشدند. البته در این بین برخی از لوازم یدکی خودروها گران شده اند.

به گفته این مکانیک ها، در هفته های اخیر وایر شمع پراید از 60 هزار تومان به 80 هزار تومان رسیده است.

قیمت وایر شمع پژو هم 20هزار تومان گران شده و 80 هزار تومان فروخته می شود.

 

*تعمیرکاران هم قطعه تقلبی را تشخیص نمی‌دهند / اصرار روی تعمیر به جای تعویض

افزایش قیمت برخی لوازم یدکی خودرو

 

 

قیمت واشر سرسیلندر پژو ، پرشیا، سمند و در کل موتورهای 1800 ، اورجینال به 300 هزار تومان رسیده است.

چند سال پیش همین واشر سرسیلندر را 18 هزار تومان خریداری می شد.

سال گذشته همین قطعه به 190 هزار تومان رسید و روی همین قیمت مانده بود.

در یک ماه گذشته این نوع از واشر سرسیلندر 300 هزار تومان شده است.

دیسک و صفحه اکثر ماشین ها بین 5 تا 10 درصد گران تر شده اند.

لنت صفحه کلاچ پراید 30 هزار تومان قیمت داشت که به 50 هزار تومان رسید و این روزها 100 هزار تومان شده است.

لنت صفحه کلاچ پژو با کفیت خوب 150 هزار تومان شده است.

در بازار لوازم یدکی خودرو ، قیمت باتری در حال حاضر نسبت به ماه گذشته پایین تر آمده و فعلا ثابت است و تغییری ندارد.

 

*تولید لاستیک خودرو نزدیک به ۲۲ درصد کاهش داشته است

*تایر بدون هوا ؛ استفاده از سیستم تایر ضدپنچری روی شورولت بولت

 

در بین لاستیک ها ، یک جفت لاستیک معمولی پژو 405، حدود 700 هزار تومان فروخته می شود.

البته این لاستیک با نرخ دولتی و با سند ماشین 380 هزار تومان قیمت دارد. لاستیک های پهن گران تر هستند.

یک جفت لاستیک معمولی پراید نیز در بازار آزاد 450 هزار تومان فروخته می شود و نرخ دولتی آن 270 هزار تومان است.

 

*روغن موتور ۷۰ درصد گران شد

*افزایش قیمت روغن موتور چرا و چگونه؟

 

روغن موتور هم در روزهای اخیر گران شده است. چهار لیتر روغن موتور پیشتاز از 80 هزار تومان به 100 هزار تومان رسیده است.

رینگ داخل موتور هم خیلی گران شده است. رینگ آلمانی مُهله برای پژو که قبلا 30 هزار تومان بود، بعد از یک جهش 55 هزار تومان شد.

اما همین محصول این روزها 180 هزار تومان فروخته می شود.

یک خودرو چهار سیلندر 12 رینگ داخلی دارد و با این قیمت ها و البته هزینه تعمیر، صاحب ماشین باید پول زیادی پرداخت کند.

تعمیر سیلندر پژو 405 چهار میلیون تومان تمام می شود.

قیمت سرسیلندر که شش ماه پیش 900 هزار تومان بود الان دو میلیون و 800 هزار تومان می شود.

البته یک نوع سرسیلندر دو میلیون تومانی هم هست که کیفیت پایین تری دارد و خیلی قابل اعتماد نیست.

بلبرینگ چرخ جلوی پژو 405، 280 هزار تومان شده است.

بلبرینگ چرخ جلوی پراید هم از 30 هزار تومان به 180 هزار تومان رسیده است.

که البته اورجینال این محصول هم به سختی پیدا می شود.

به گفته  تعمیرکاران خودرو، مردم پول ندارند تا ماشین خودرو را تعمیر کنند. قیمت می گیرند وقتی می بینند خیلی تمام می شود، منصرف می شوند.

تا خودروی شان زمین گیر نشود اقدام به تعمیر نمی کنند.

 

*اجرت تعمیر خودرو با تایید اتحادیه ۲۰ درصد گران شد + لیست قیمت ها

*اجرت تعمیرات انواع پژو ، سمند و تندر ۹۰ اعلام شد / ۲۰ درصد گران شد

*اجرت تعمیرات انواع رنو ، نیسان و روآ اعلام شد + لیست قیمت ها

*اجرت تعمیرات فولکس گل ، لیفان، جک و جیلی اعلام شد + جدول قیمت

*اجرت تعمیر جدید انواع مزدا، تیبا و ریو اعلام شد + لیست قیمت ها

*اجرت تعمیر جلوبندی خودرو هم گران شد + لیست تعمیر انواع خودرو

 

مثلا یک سیلندر خودرو کار نمی کند، به اصطلاح سه کار می کند، اما با همین وضع از ماشن استفاده می کنند.

یا مثلا دنده جا نمی رود یا به سختی جا می رود، اما بی خیال تعمیر می شوند و کج دار و مریز با ماشین می روند.

یا ترمز پایین است، این خیلی خطرناک است اما با همین وضعیت رانندگی می کنند.

آنها تاکید می کنند: کار ما مکانیک ها شُل شده، مشتری کم شده است.

و این روی کار دیگر اصناف هم تاثیر دارد.

وقتی برای تعمیر ماشین اقدام نکنند، کار لوازم یدکی فروش ها و تراشکارها هم کم می شود.

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گزارش تصویری بیت ران

خط تولید کوییک آر پلاس + جزئیات مراحل تولید

خط تولید کوییک آر اس امروز 12 تیرماه به روی خبرنگاران باز شد. بیت ران - ظهر امروز 12 تیرماه...

کوییک +R در گزارش ویدئویی خبرنگار بیت ران ؛همراه...

کوییک +R را در یک گزارش ویدئویی کوتاه خبرنگار بیت ران مورد بررسی قرار داده است. بیت ران - کوییک +R  بیشتر در رنگ متفاوت...

کوییک آر پلاس و گزارش تصویری آن؛ نمای مختلف...

کوییک آر پلاس توسط شرکت سایپا معرفی شد.کوییک بیت ران - شرکت سایپا با تغییرات اندکی در تزئینات داخلی مانند تغییر شکل فرمان کوییک آر...

کوییک آر پلاس کوییک +R معرفی شد + تصاویر

کوییک آر پلاس / کوییک +R نام جدیدترین مدل از خانواده کوییک است که امروز 12 تیرماه معرفی شد. بیت ران – محصولات جدید گروه...

آیا طراحى کى ١٣٢ توان شکست دادن رقباى داخلى...

k132 خودرو تازه رونمایی شده ایران خودرو یک سدان کلاس C است که از نظر طراحی نظرات متفاوتی درباره آن وجود دارد. اما آیا...

پست‌های مرتبط