همکاری هانس زیمر با ب‌ام‌و

از دست ندهید

ب‌ام‌و در همایشی در شهر مونیخ و هم‌زمان با اعلام برنامه‌های تازه‌اش برای عرضه ماشین‌های الکتریکی، کانسپتی از نسل بعدی مدل اسپرت هیبرید-الکتریکی خود را نمایش داد؛ ماشینی که صدای موتورش توسط یک آهنگساز مشهور ساخته شده است.

بیت ران – صدای موتور بخش مهمی از هویت ماشین‌های اسپرت کنونی است. با همه‌گیر شدن موتورهای الکتریکی و بی‌صدا بودنشان، سازندگان ماشین‌های اسپرت برای متمایز کردن محصولات خود با چالش مهمی روبرو شده‌اند.

ب‌ام‌و برای حل این مشکل از هانس زیمر، آهنگساز مشهور آلمانی کمک گرفته که ساخت موسیقی بیشتر از ۱۵۰ فیلم را در کارنامه دارد. او با همکاری رنزو ویتاله، مهندس آکوستیک ب‌ام‌و صداهایی تازه برای شتاب گرفتن و حرکت ماشین طراحی کرده که بسیار به فضای فیلم‌های علمی-تخیلی شبیه است.

بی‌صدا بودن یکی از ویژگی‌های ماشین‌های الکتریکی است. اگرچه این ویژگی آلودگی صوتی را کم می‌کند، اما هم‌زمان باعث می‌شود تشخیص نزدیک شدن ماشین برای عابران پیاده مشکل‌تر شده و خطر تصادف بیشتر شود. به همین دلیل قانونی تازه خودروسازان را وادار کرده تا به طور مصنوعی برای ماشین‌های الکتریکی صدا طراحی کنند.

نام کانسپت جدید “ویژن M نکست” است و با الهام از مدل M1 کارخانه طراحی شده که در اواخر دهه هفتاد در تعدادی محدود تولید شد. ماشین همچنین به مدل اسپرت کنونی این شرکت به نام i8 شبیه است و پیش‌بینی می‌شود جانشینی برای این مدل باشد.

ماشین یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی دارد که ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید حداکثر سرعت ماشین ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها سه ثانیه است.

مدیریت بحران یا بحران مدیریت

ب‌ام‌و هم‌زمان با رونمایی از کانسپت جدید خود اعلام کرد که برنامه‌اش برای عرضه ماشین‌های الکتریکی را سریع‌تر از قبل اجرا می‌کند.

این کارخانه دو ماه پیش گفته بود تا سال ۲۰۲۵ دوازده مدل کاملا الکتریکی و سیزده مدل هیبرید-الکتریکی تولید خواهد کرد. کارخانه آلمانی حالا می‌گوید این ۲۵ ماشین دو سال زودتر و تا سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد.

ب‌ام‌و همچنین پیش‌بینی کرده تا قبل از سال ۲۰۲۵، سود فروش ماشین‌های الکتریکی با سود فروش ماشین‌های غیرالکتریکی شرکت برابر خواهد بود.

ساخت ماشین‌های الکتریکی به خاطر هزینه بیشتر باتری‌ها و سرمایه‌گذاری هنگفت برای این فن‌آوری تازه، گران‌تر تمام می‌شود و فروش آنها سود کمتری دارد.

ب‌ام‌و در حالی تغییر در برنامه‌های خود را اعلام می‌کند که ارزش سهامش رو به کاهش است و انتقاد‌ها از هارالد کروگر، مدیر شرکت هر روز بیشتر می‌شود.

ب‌ام‌و اعلام کرده که امسال درآمدش کمتر از پیش‌بینی خواهد بود. تنش‌های تجاری و رکود در بازار خودرو باعث کاهش فروش ب‌ام‌و شده و هزینه‌های شرکت به خاطر سرمایه‌گذاری در ساخت ماشین‌های الکتریکی و فن‌آوری خودران به شدت افزایش یافته است.

سهام شرکت در یک سال گذشته ۱۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. بخشی از سهامداران معتقدند این کاهش ارزش به خاطر سیاست‌های غلط هارالد کروگر، مدیر ب‌ام‌و است و خواهان برکناری او هستند.

رسانه‌های آلمانی گزارش کرده‌اند که حدود دو هفته دیگر هیئت مدیره ب‌ام‌و درباره ماندن یا رفتن آقای کروگر تصمیم خواهد گرفت.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط