تویوتا دانش فنی هیبریدی هایش را آزاد کرد

از دست ندهید

تویوتا اعلام کرده است اطلاعات مربوط به فن‌آوری قوای محرکه هیبرید خود را به طور مجانی در اختیار کارخانه‌های دیگر قرار خواهد داد.

بیت ران – این تصمیم تویوتا  واکنشی به همه‌گیر شدن ماشین‌های الکتریکی در بازار است. تویوتا که در دهه هشتاد یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت فن‌آوری ماشین‌های الکتریکی بود از قافله رقابت در عرضه این ماشین‌ها به بازار عقب افتاده است.

در حالی که شرکت‌های دیگر نظیر فولکس‌واگن تعداد زیادی ماشین الکتریکی را در دست تولید دارند، تویوتا حتی یک مدل الکتریکی هم در محصولاتش ندارد.

این شرکت معتقد است فن‌آوری هیبرید جایگزین بهتر و ارزان‌تری برای موتورهای درون‌سوز است. در این فن‌آوری ترکیب موتور الکتریکی با موتور درون‌سوز قوای محرکه لازم برای خودرو را تامین می‌کند و به این ترتیب مصرف سوخت تقریبا نصف می‌شود.

تویوتا اولین شرکتی بود که در سال ۱۹۹۷ با مدل پریوس این فن‌آوری را به تولید انبوه رساند و اکنون هشتاد درصد بازار ماشین‌های هیبرید در اختیار این شرکت است.

تویوتا اعلام کرده ۲۴ هزار نوآوری در موتورهای هیبرید را که به نام خود ثبت کرده در اختیار خودروسازان رقیب قرار می‌دهد و برای تولید این نوع ماشین به شرکت‌های دیگر قطعه خواهد فروخت.

در حال حاضر ماشین‌های هیبرید سه درصد کل بازار خودرو را شامل می‌شود در حالی که سهم ماشین‌های الکتریکی ۱.۵ درصد است.

با افزایش فشار دولت‌ها برای کاهش آلودگی خودروها، خودروسازان به تولید ماشین‌های الکتریکی رو آورده‌اند. اما توسعه این فن‌آوری هزینه زیادی دارد و ماشین‌های الکتریکی به دلیل نبود زیرساخت کافی برای شارژ باتری‌، هنوز در بسیاری از بازارها خریدار ندارد.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط