کادیلاک برقی می شود

از دست ندهید

با تصمیم تازه جنرال موتورز، کادیلاک به یک خودروساز الکتریکی تبدیل خواهد شد و اولین محصولش را سه سال دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. هم‌زمان با اعلام این استراتژی جدید یکی از مدیران ارشد جنرال موتورز گفته است این آخرین تیر ترکش جنرال‌موتورز برای احیای کادیلاک است.

بیت ران – مارک ریوس، نفر دوم جنرال موتورز در حاشیه نمایشگاه دیترویت در مصاحبه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت برای موفقیت کادیلاک شانس دیگری باقی نمانده است.

آقای ریوس نگفت در صورت شکست این استراتژی چه بر سر کادیلاک خواهد آمد. اما جنرال موتورز در دو سال گذشته در خروج از بازارهایی که در آن زیان می‌داده و توقف تولید مدل‌هایی که فروش آنها کم بود تردید نکرده است. بزرگترین خودروساز آمریکا همچنین زیرمجموعه‌های ناموفق خود مانند اپل و هولدن را فروخته است.

کادیلاک سال‌ها است عرصه خودروهای لوکس را به رقیبان آلمانی و ژاپنی واگذار کرده و تلاش‌ جنرال موتورز برای رقابت‌پذیر کردن این مارک ۱۱۶ ساله موفق نبوده است.

تازه‌ترین تلاش برای احیای کادیلاک به دلیل واکنش دیر به تغییر روند بازار شکست خورد.

رقابت در رونمایی از شاسی بلندها

در حالی که بنز هفت مدل و ب‌ام‌و ۹ مدل شاسی‌بلند در بازار دارند، کادیلاک هفته پیش در نمایشگاه دیترویت، چهارمین مدل شاسی‌بلند خود را رونمایی کرد.

کادیلاک در ساخت خودروهای الکتریکی هم پیشرو نیست. در حالی که تسلا یکه‌تاز بازار است و مدل‌های الکتریکی خودروسازان آلمانی برای عرضه به بازار آماده‌اند، کادیلاک اولین مدل الکتریکی خود را حدود سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد.

طرحی که جنرال موتورز از مدل جدید منتشر کرده نشان می‌دهد که اولین کادیلاک الکتریکی یک شاسی‌بلند خواهد بود. این ماشین که نامش هنوز مشخص نیست اولین مدلی است که روی پلتفرم الکتریکی جنرال موتورز به نام BEV3 ساخته می‌شود. جنرال موتورز قرار است دستکم بیست مدل مختلف را با این پلتفرم در بازار آمریکا و چین عرضه کند.

به گفته ریوس تبدیل کادیلاک به یک خودروساز الکتریکی روندی سریع نخواهد داشت و این شرکت تا چند سال ترکیبی از مدل‌های الکتریکی و بنزینی را در محصولات خود خواهد داشت.




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط