برای حداکثر داخلی سازی قطعات خودرو آماده ایم

از دست ندهید

 رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: قطعه سازان آمادگی دارند در صورت فراهم شدن شرایط و همکاری دولت، نسبت به حداکثر داخلی سازی قطعات خودرویی اقدام کنند.

بیت ران – محمدرضا نجفی منش به دشواری تامین قطعات بویژه با توجه به شرایط تحریم ها و مشکل تبادل مالی با خارج اشاره کرد و افزود: باید بتوان توان بالقوه قطعه سازان را در شرایط حساس کنونی، به فعل تبدیل کرد. شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی را برای داخلی سازی قطعات مورد نظر خود به یاری طلبیده است.

پرداخت مطالبات قطعه سازان

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور نیازهای قطعه سازان به پرداخت مطالبات آنها را یادآوری و با اشاره به گرفتاری های مالی قطعه سازان در شرایط کنونی، خواستار آن شد که به جای پرداخت وام و تسهیلات، بدهی های آنها از سوی خودروسازان پرداخت شود. نجفی منش همچنین پرداخت ما به التفاوت قیمت قطعات به قطعه سازان مطابق اسناد و مدارک را خواستار شد و تاکید کرد پرداخت مطالبات بویژه برای قطعه سازان کوچک و متوسط باید یک ماهه باشد تا توان ادامه کار را داشته باشند.

لزوم تسهیل مراودات بانکی برای قطعه سازان

این مقام صنفی سازوکاری را که در روزهای اخیر برای پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان پیش بینی شده است، سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: مطابق این سازوکار بانک ها، خودروسازان و قطعه سازان کنار یکدیگر قرار گرفته اند و اگر قطعه سازان چک برگشتی یا سایر مشکلات بانکی داشته باشند، در دریافت مطالباتشان به مشکل برمی خورند. به گزارش ایرنا، نجفی منش خواستار آن شد که خودروسازان پول ها را به طور مستقیم به بانک ها بدهند تا در اختیار قطعه سازان قرار گیرد و ضمانت های لازم را خودروسازان تامین کنند. در غیر این صورت فرآیند کار زمانبر می شود و قطعه سازان خسارت جدی می بینند.  ]]>




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط