تیونر آلمانی AC اشنایتزر از نسخه ارتقا یافته تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ رونمایی کرد.
بیت ران – حسین ریحانی: تیونر AC اشنایتزر از اولین پروژه خود که روی تویوتا سوپرا انجام شده است، سال گذشته رونمایی کرده بود.
رونمایی این تیونر بی ام و از یک تویوتا سوپرا چیز عجیبی نبود چون سوپرا قطعات مشترک بسیاری با بی ام و Z4 دارد.
حالا این تیونر آلمانی اطلاعات بیشتری از این محصول ژاپنی آلمانی خود منتشر کرده است.
AC اشنایتزر توانسته ۳۹۴ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را از موتور سوپرا بیرون بکشد.
برای مقایسه باید بدانید که قدرت و گشتاور تویوتا سوپرا در حالت استاندارد به ترتیب ۳۳۵ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر است.
مشخصات فنی بالاتر از نسخه عادی
اما کیت تیونینگ AC اشنایتزر برای تویوتا سوپرا چیزی فراتر از تقویت موتور است.
هنوز عددی دقیق در مورد شتاب مدل تقویت شده سوپرا اعلام نشده ولی مسلم است که در تمامی فاکتورها از نسخه استاندارد خود بهتر خواهد بود.
در بخش ظاهری، تیونر اقدام به پایینتر آوردن ارتفاع خودرو به میزان ۳۰ میلی متر در جلو و ۴۰ میلی متر در عقب کرده است.
فنرهای لول اشنایتزر میزان بازی مناسبی را نیز در کنار کاهش ارتفاع ارائه میدهند.
یک سیستم تعلیق آپشنال دیگر هم برای سوپرا قابل انتخاب است که ارتفاع خودرو را ۱۵ تا ۲۵ میلی متر دیگر کاهش می دهد.
سیستم اگزوز اسپرت و قطعات اسپرت
سایر بخشهای اضافه شده به این خودرو شامل سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضد زنگ با خروجیهای مشکی آنودایز شده، باله عقب مسابقهای کربنی و فلاپهای آیرودینامیک هستند.
اسپیلیتر جلو، قاب پلاک جدید، ورودیهوای کربن روی کاپوت و رینگها نیز از دیگر بخشهای جدید این کیت تیونینگ هستند.
مشتریان اشنایتزر امکان سفارش رینگهای ۲۰ اینچی AC1 و AC3 را دارند.
این رینگها هر کدام در دو رنگ مختلف قابل سفارش هستند.
رینگهای بزرگتر AC3 با سایز ۲۱ اینچی نیز در دو رنگ مختلف قابل سفارش هستند.
در بخش داخلی نیز تیونر اقدام به اضافه کردن تزیینات آلومینیومی در بخشهای پدالها و جا سوئیچی کرده است.
در نهایت نیز روی کنترلر سیستم iDrive این خودرو از فیبر کربن استفاده شده است.
بیشتر بخوانید:
کاهش قیمت تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا ۴ سیلندر در راه بازار آمریکا
منبع: carscoops