ارزانترین خودرو داخلی چند؟ اطلس G هفتاد درصد گران‌تر از مادر خود

از دست ندهید

در بازار خودرو که هر روز اخبار گران‌تر شدن محصولات را می‌شنویم ارزانترین خودرو داخلی چه قیمتی دارد؟ اطلس G هم هفتاد درصد گران‌تر از کوییک است.

بیت ران – افزایش مکرر قیمت خودرو باعث رکود نسبی در بازار و در پی آن دور شدن بسیاری ار مردم از خودروی مورد نیازشان شده‌است.

ارزان‌ترین سواری داخلی؛ تقریبا ۲۳۸ میلیون

فهرست جدید محصولات سایپا با حضور ۱۴ خودرو در تیپ‌های مختلف از روز دوشنبه هشتم آبان در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی منتشر شده، و در این لیست کوییک S تیپ DA با قیمت ۲۸۱ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان ارزان‌ترین گزینه است، اما به‌خاطر غیبت بخشی از خودرو‌های سایپا در این فهرست، می‌توانیم همچنان کوییک دنده‌ای تیپ DA را ارزان‌ترین سواری داخلی فعلی بدانیم.

قیمت کوییک دنده‌ای تیپ DA در کارخانه ۲۳۸ میلیون و ۳۹۶ هزار تومان است که با اضافه شدنِ استاندارد‌های جدید اسمش از کوییک دنده‌ای ساده به کوییک دنده‌ای تیپ DA تبدیل شده، و قیمتش در کارخانه از اواخر تابستان امسال از حدود ۲۰۱ به ۲۳۸ میلیون‌تومان ارتقا پیدا کرده‌است.

آخرین بازمانده پراید؛ حداقل ۲۳۶ میلیون

پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت آخرین بازمانده‌ی پراید در خط تولید سایپاست، به‌اسم پراید ۱۵۱ SE تیپ DA توسط نمایندگی‌های سایپا ۲۳۶ میلیون و ۳۴ هزار تومان فروخته می‌شود. و با اضافه لاینر یا همان کفی اتاقبار سه میلیون، روی قیمت پراید وانت می‌آید و به ۲۳۹ میلیون و ۳۴ هزار تومان‌می‌ر‌سد.

پراید وانتی که به اسم پراید ۱۵۱ SE تیپ DA تحویل مردم داده‌می‌شود، تا قبل از اعمال استاندارد‌های اجباری ۲۱۷ میلیون تومان قیمت داشت و با اضافه شدنِ چراغ‌های مخصوص روز که بخشی از سختگیری‌های سازمان استاندارد به خودرو‌سازان به‌حساب می‌آید، حدود ۱۰ درصد به قیمت خودرو اضافه شده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA با لاینر هم درحالی به مرز ۲۴۰ میلیون تومان رسیده که تا قبل از اعمال استاندارد‌های مورد نظر، آن را ۲۲۱ میلیون تومان می‌فروختند. پراید وانت معمولی در بازار آزاد به‌طور متوسط ۲۷۲ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پراید وانت لاینر ۲۷۵ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

ارزانترین خودرو داخلی چند؟ اطلس G هفتاد درصد گران‌تر از کوییک
اطلس G؛ ۷۰ درصد گران‌تر از کوییک

خودرو اطلس G جزو تازه‌وارد‌های فهرست محصولات سایپاست که بعد از تیپ‌های S و L، تیپ ۲ اطلس محسوب می‌شود. برخلاف اطلس L و اطلس E قرار است با گیربکس پنج‌دنده دستی روانه بازار شود و اساسا خیلی‌ها آن را فیس لیفتی از کوییک می‌دانند. اطلس G مثل کوییک با همان پیشرانه M۱۵ البته از نوع ارتقا یافته طراحی شده که موتور آن نهایتا می‌تواند حدود پنج، شش درصد قدرت بیشتری داشته باشد و به‌همین اندازه در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

علاوه‌بر چیز‌هایی که گفتیم، اعمال استاندارد ۸۵ گانه هم در محاسبه قیمت اطلس G تاثیر داشته و نهایتا قرار است محصول جدید سایپا در کارخانه با قیمت ۴۰۶ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان فروخته شود. تقریبا ۷۰ درصد بیشتر از کوییکی که اطلس فیس‌لیفتی از آن است.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع پژو ۲۰۷ بالا رفت / اختلاف بالای قیمت کارخانه و بازار خودرو

قیمت اطلس سایپا با هزینه‌های جانبی اعلام شد/ بررسی تفاوت‌ها و امکانات چهار تیپ اطلس

گواهینامه دو زبانه صادر خواهد شد/ افزایش کشورهای پذیرنده گواهینامه ایران

رنگ بندی گواهینامه ها ، امتیازدهی رانندگان و گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

شماره گذاری خودرو درب منزل؛ پلیس راهور جزئیات شرایط و هزینه را اعلام کرد

ترمز تارا قوی‌تر است یا دنا پلاس؟/ نتیجه تست ترمز محصولات ایران خودرو

متقاضیان تارا گیربکس دستی همچنان منتظر بمانند / پیشنهاد جدید ایران خودرو

کاتالوگ خودروهای وارداتی منتشر شد؛ از کیا و هیوندای تا ارزان‌ترین خودرو وارداتی

قیمت کوییک پلاس اتوماتیک و ساینا اس اتوماتیک اعلام شد

قیمت روز خودروهای خارجی در بازار / افزایش قیمت کدام خودرو رکورد زد؟




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط