پیکاپ چانگان هانتر شرکت زامیاد به تهران رسید / همه چیز درباره Changan Hunter

از دست ندهید

نمونه‌های اولیه پیکاپ چانگان هانتر به عنوان محصول وارداتی شرکت زامیاد، از گمرک ترخیص شدند. این پیکاپ چینی که محصول مشترک چانگان و PSA (گروه پژو سیتروئن) به‌شمار می‌رود، قرار است با موتور ۲.۴ لیتری توربو ۲۱۱ اسب‌ بخاری و گیربکس ۶ سرعته AT اتوماتیک به بازار وارد شود.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – پیکاپ چانگان هانتر در اصل Kaicene F70 نام دارد. Kaicene F70 در حقیقت محصولی است که براساس شراکت چانگان و PSA (پژو سیتروئن) شکل گرفت. حتی پیکاپ Peugeot Landtrek هم که از سال ۲۰۲۰ در مناطقی مانند آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی، آسیا و اوکراین به فروش می‌رسد، از قطعات بدنه Kaicene F70 استفاده می‌کند.

این پیکاپ چینی نام‌های بسیار زیادی در بازارهای گوناگون دارد. این وانت تجاری را در برخی از بازارها با نام Changan F70 می‌شناسند و در بعضی از کشورها با نام Changan Hunter به فروش می‌رسد.

پیکاپ چانگان هانتر

حتی با نام Changan F70 Hunter هم شناخته می‌شود. اما نباید این خودرو را با Changan Lantop (یا همان Changan Lantazhe) اشتباه گرفت. متأسفانه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌های داخلی این خودرو را Changan Lantazhe معرفی کردند که به عنوان CHANGAN EXPLORER هم شناخته می‌شود.

باید گفت که CHANGAN EXPLORER نسخه فیس‌لیفت Kaicene F70 به‌شمار می‌رود. اما نمونه‌هایی که اکنون در تهران حضور دارند، Kaicene F70 هستند که لوگوی چانگان روی آنها قابل مشاهده است.

قیمت پیکاپ چانگان هانتر در بازار خودرو چین

پیکاپ چانگان هانتر

پیکاپی که قرار است با نام چانگان هانتر توسط زامیاد در بازار خودرو ایران به‌فروش برسد در کامل‌ترین تیپ خود ۱۲۸ هزار و ۹۰۰ یوان در چین قیمت دارد. این رقم براساس نرخ ارز امروز برابر است با ۸۹۸ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان.

ساده‌ترین تیپ آن نیز به قیمت ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ یوان به دست چینی‌ها می‌رسد که معادل ۷۰۱ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان است. از آنجایی که چانگان هانتر یک خودرو تجاری به‌شمار می‌رود، قیمت آن هم در بازار خودرو ایران توسط شورای رقابت تعیین نمی‌شود. این بدان معناست که قیمت این محصول را زامیاد تعیین می‌کند.

طراحی پیکاپ چانگان هانتر

برخلاف تصور بسیاری از رسانه‌های داخلی، نمونه‌های وارداتی به ایران توسط زامیاد، نسخه فیس لیفت پیکاپ چانگان هانتر نیست. این بدان معناست که با محصولی قدیمی و کمی زمخت روبرو خواهیم شد. البته این خودرو در کنار سایر پیکاپ‌های چینی در ایران، همچنان مدرن به نظر می‌رسد!

همانطور که در تصاویر بالا نیز قابل مشاهده است، نمونه فیس‌لیفت هانتر دارای ظاهری کاملاً به‌روزتر است. اما مدیران سایپا و زامیاد تصمیم گرفتند که نسخه قدیمی‌تر این خودرو را وارد بازار ایران کنند.

بیشترین اتفاق ممکن در نسخه فیس‌لیفت چانگان هانتر در بخش جلوی این خودرو رخ داد. همان‌طور که می‌بینیم، تمامی بخش‌های مربوط به چراغ‌ها، سپر جلو، درب موتور، جلو پنجره و… در این بخش تغییر کردند.

اما در نمای کناری، پیکاپ چانگان هانتر وارداتی زامیاد، هیچ تفاوتی با نسخه فیس لیفت خود ندارد. تنها تفاوت‌هایی که احساس می‌شود، ابعاد رینگ‌ها و تایرها و همچنین دیزاین متفاوت رکاب در نسخه فیس لیفت است.

در نمای عقب حتی می‌توان اشاره کرد که نسخه قبل و بعد فیس‌ لیفت هانتر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. حتی دیزاین گرافیک چراغ‌ها در نسخه فیس لیفت همان است که در نسخه وارداتی زامیاد می‌بینیم. اما اتفاق بزرگ را باید در داخل کابین این خودرو جستجو کرد.

تفاوت‌ها در داخل کابین نسخه قبل و بعد از فیس لیفت هانتر از زمین تا آسمان است. همان‌طور که در تصاویر نیز قابل مشاهده است، در نسخه وارداتی به ایران با یک داشبورد قدیمی رو به رو هستیم. اما نمونه فیس لیفت پیکاپ چانگان هانتر را می‌توان یک چانگان CS75 Plus نامید که به شکل یک خودرو تجاری درآمده‌ است.

مشخصات فنی پیکاپ چانگان هانتر

پیکاپ چانگان هانتر

براساس اطلاعات منابع آگاه، پیکاپ چانگان هانتر قرار است با موتور ۲.۴ لیتری توربو به بازار ایران وارد شود. این موتور که با کد ۴K22D4T شناخته می‌شود، محصول میتسوبیشی است.

موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه این پیکاپ چینی قادر است ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور MPi گرچه نسبت به نسخه‌های GDi حساسیت کمی به کیفیت بد بنزین دارد، اما همچنان برای کارکردن نیاز به بنزینی با اکتان حداقل ۹۲ را دارد.

پیکاپ چانگان هانتر

نیرو و گشتاور این موتور نیز توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (AT) بین محور جلو و عقب پیکاپ چانگان هانتر تقسیم می‌شود. این خودرو در بازار چین با گیربکس شش سرعته دستی هم به فروش می‌رسد. اما ظاهراً نمونه‌های وارداتی به ایران، دارای گیربکس اتوماتیک هستند.

پیکاپ چانگان هانتر

طول، عرض و ارتفاع این خودرو تجاری به ترتیب برابر است با ۵۳۳۰×۱۹۳۰×۱۸۳۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز به ۳۱۸۰ میلیمتر می‌رسد. البته ارتفاع نسخه‌های دو دیفرانسیل این خودرو ۱۸۷۵ میلیمتر است.

پیکاپ چانگان هانتر

پیکاپ چانگان هانتر می‌تواند با زاویه ۲۸ درجه وارد شیب‌های جاده شود. زاویه خروج این خودرو نیز ۲۷ درجه است. طول قسمت کارگو هانتر به ۱۶۰۰ میلیمتر می‌رسد. عرض این بخش ۱۵۹۵ میلیمتر و گودی آن هم ۵۰۰ میلیمتر اعلام شد.

تعلیق محور جلوی چانگان هانتر از نوع دابل ویشبون جداگانه است که نسبت به مک‌فرسون کارایی و عملکرد بهتری دارد. در بخش عقب اما هانتر با دو سیستم تعلیق متفاوت به دست مشتریان می‌رسد.

نمونه تک دیفرانسیل این خودرو مجهز به تعلیق Integral bridge یکپارچه است که پایداری بهتری دارد. اما نمونه‌های دو دیفرانسیل هانتر با تعلیق فنر تخت به دست مشتریان می‌رسد که عمدتاً برای حمل بارهای سنگین طراحی شده‌است و در سرعت‌های پایین بهتر عمل می‌کند. قفل دیفرانسیل محور عقب این خودرو در نسخه‌های ارزان، آپشنال است. اما در نمونه‌های فول به‌صورت استاندارد وجود دارد.

امکانات پیکاپ چانگان هانتر

پیکاپ چانگان هانتر

پیکاپ چانگان هانتر در فول‌ترین تیپ خود با ترمزهای دیسکی جلو و عقب به فروش می‌رسد. اما برخی از نمونه‌های این خودرو دارای ترمزهای کاسه‌ای در محور عقب هستند. ترمز پارک برقی در همه تیپ‌های این خودرو استاندارد است.

اما نمونه‌های فول با رینگ‌های ۱۸ اینچی و تایرهایی به ابعاد ۲۶۵/۶۰ تولید می‌شوند و نمونه‌های لوآپشن دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی و تایرهای ۲۶۵/۶۵ هستند.

ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ راننده و سرنشین کناری و صندلی‌های ایزوفیکس در همه تیپ‌ها وجود دارند. تیپ‌های فول این پیکاپ چینی همچنین به ایربگ‌های پرده‌ای و جانبی نیز مجهز هستند.

از دیگر امکانات مشترک بین همه تیپ‌های چانگان هانتر می‌توان به سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل معمولی، امکان انتخاب حالات رانندگی، استارت استاپ موتور، سامانه کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

روف‌رک و رکاب‌های جانبی هم فقط در مدل‌های فول وجود دارند. نسخه‌های لوآپشن با پشت آمپر آنالوگ و نمایشگر ۳.۵ اینچی تولید می‌شوند و نسخه‌های فول دارای نمایشگر ۷ اینچی هستند.

در تیپ‌های فول همچنین تنظیم صندلی‌های جلو به صورت برقی انجام می‌شود. اما گرمکن صندلی‌های جلو و نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی برای همه مدل‌ها موجود است.

پیکاپ چانگان هانتر

تیپ‌های لوآپشن چراغ‌های هالوژنی دارند و تیپ‌های فول با چراغ‌های LED و سنسور باران به دست مشتریان می‌رسند. ایرکاندیشن تمامی مدل‌ها اتوماتیک است و در تیپ‌های فول خروجی تهویه برای ردیف عقب به همراه فیلترهای یونیزه و PM2.5 هم مشاهده می‌شود.

وضعیت پیکاپ چانگان هانتر در بازار خودرو چین

پیکاپ چانگان هانتر

به لحاظ حضور پیکاپ جدیدتر با آپشن‌ها و امکانات رفاهی به‌روزتر، چانگان هانتر یا همان Kaicene F70 وضعیت اسفناکی در بازار خودرو چین دارد.

به‌طوری‌که این محصول اکنون در رده ۷۴ فروش پیکاپ‌های چینی قرار دارد. جالب است بدانیم که پرفروش‌ترین پیکاپ بازار خودرو چین، گریت‌وال Poer است که حتی از فورد F150 در آن کشور پرفروش‌تر است.

از آنجایی که این محصول چینی به صورت وارداتی قرار است توسط زامیاد به بازار ایران وارد شود، فرایند تولید نخواهد داشت. به همین جهت پس از کسب مجوزها و استانداردهای لازم، زامیاد می‌تواند به قیمت دلخواه خود این پیکاپ چینی را به دست مشتریان ایرانی برساند.

بیشتر بخوانید:

قیمت شاهین اتوماتیک CVT کاهش یافت / قیمت نهایی مهر ماه ۱۴۰۲

قیمت مصرف کننده ساینا اس دوباره گران شد! / قیمت مهر ماه ۱۴۰۲

مشخصات تارا دنده ای جدید اعلام شد / تارا V1 پلاس چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

جوابیه سایپا به بیت‌ران درباره گزارش سیل انصراف متقاضیان خرید شاهین

واردات خودرو از بندر شهید باهنر روی دور تند / یکهزار و ۳۱ دستگاه النترا وارد شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی‌اش با تارا معمولی چیست؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط