هواکش روی کاپوت پژو ۲۰۷ ایران خودرو در سری جدید تولیدات این شرکت وجود ندارد. این ورودی هوا که در پژو ۲۰۶ وجود داشت، هوای داخل کابین را برای سرنشینان تأمین میکرد. اما در روزهای قبل فیلمی در فضای وب منتشر شد که حاکی از نبود این ورودی هوا در پژو ۲۰۷ بود.
بیتران – محمد فتحاللهی: هواکش روی کاپوت پژو ۲۰۷ شاید یکی از آخرین المانهای بازماندههای پژو ۲۰۶ بر روی بدنه این خودرو بود.
ایران خودرو اعلام کرد که به دلیل رعایت استانداردهای ۸۵ گانه، مجبور به جابجایی محل ورودی هوا داخل کابین شد. به طوری که در سری جدید تولیدات این شرکت، هواکش روی کاپوت پژو ۲۰۷ کاملاً محو شدهاست.
یکی از مهمترین بحثهای استانداردهای ۸۵ گانه، ایمنی عابر پیاده است. ورودی هوای روی درب موتور پژو ۲۰۷ میتوانست در نتیجه برخورد عابر با این بخش، آسیبهای جدی به ناحیه سر وارد کند.
همانطور که ورودی هوا در خودرویی مانند رانا وجود ندارد، ایران خودرو در پژو ۲۰۷ هم تصمیم گرفت محل ورودی هوای داخل کابین را تغییر دهد.
در نتیجه این تصمیم، ورودی هوای داخل کابین پژو ۲۰۷، در بخش بالایی درب موتور و در کنار برفپاکن سمت راست قرار گرفت. به همین دلیل هم دیگر اثری از ورودی هوای داخل کابین بر روی درب موتور این خودرو مشاهده نمیشود.
شاید این پرسش بهوجود آید که آیا خروجیهای آبپاش شیشهشورها نمیتوانند در زمان برخورد سر عابر به این بخش آسیبزا باشند؟
ایران خودرو در پاسخ به این پرسش اعلام کرد که خروجیهای شیشهشور در خودروهای تولیدی از استاندارد لازم در زمان برخورد عابر برخوردار هستند. به همین دلیل، خودروسازان این قطعه را از روی درب موتور محصولات تولیدی خود حذف نکردند.
بیشتر بخوانید:
اطلس سایپا بررسی شد / اولین دیدار با چهره جدید تیبا
قیمت تارا در روسیه چقدر است؟ / نظر روسها درباره تارا ایران خودرو
خودروساز جدید به جمع خودروسازان کشور اضافه میشود؟
خوب پس دراین صورت باید شرکت فراخوان بده به تومان مدلهای که توبازاره باید همشونو برداره اگه خدای نکرده عابری سرش بخوره به این هواکشها وآسیب ببینه تکلیف چیه ایا شرکت سازنده جوابگوه یا راننده
وقتی شرکت سازنده فتوا میده باید اصلاحش کنه
چاره کار چیه جناب سازنده وتحلیل گر لطفکن به این سوال هم جواب بده
راستی اقای فلان.
اون برامدگی چراغ جلوو۲۰۷ هستا خیلی خطرناکه احتمال داره سر عابر پیاده بخره توش بشکنه بره تو کلش.
اینجا ایرانه هاااا
چه ربطی به ایران داره؟
به نظرم از همه خطرناک تر شیشه جلو هست اگه حذفش کنن عابر پیاده صاف میره تو بقل راننده تازه به امر ازدواج هم کمک میکنه خدا رو چه دیدی
اون حرارت بالا ماتور اشغال از گجا خارج شه چع حرف چرتی میزنه اشغال ساز
مگه حرارت موتور از اونجا خارج میشد،اون قرار بود هوای کابین رو تامین و فیلتر کنه،وگرنه چرا هود رو باید بزارن جلوی فیلتر هوای اتاق
خدایی قشنگ تر شده چی بود اون دریچه هوا روی کاپوت خودرو
اینا همش توجیه هست. واسه کم کردن هزینه ها. وگرنه چراغ های جلو و آرم جلو پژو خطرناکتر هست.
سلام درود بر شما
آفرین خوشمان آمد 🤗 به فرانسه فهموندی که استانداردت درست نبود و رانا آخره استاندارد رو داره… بوگاتی هم باید گلگیر جلوها و در های جلو و شیشه عقب و صندوق عقب د و کایت عقبشو عوض کنه استاندارد نیست این هواکشا… Bmw شما هم شبکه ماشیناتو بردار فوم بذار
احتمالآ ۱۲ تا مفتول تعادل که توی رکابهای ۲۰۶ سری اول بود و راننده میتونست با ۱۵۰ سرعت بدون ترمز سره پیچ بپیچه هم استاندارد و امنیت نبود که حزف شد مگه نه؟
آخه لامصبا این استاندارد ۸۵ گانه شما چیه که شما بلد هستید و فرانسه بلد نبوده
ضبط و زه بغل و راهنمای گلگیر هم حتما نتونسته استاندارد ها رو پاس کنه ک حذف شده
بابا جمع کنید استانداردی که باعث حذف برخی لوازم ماشین میشه ولی در عوض کیسه هوایی که باید عمل کنه و هنگام تصادف باز نمیشه تو سرتون بخوره یا ورق حلبی بدنه
ای خ ا ک …..
ضبط که حذف شد اقا دلیل داره الان میگم.
ضبط ۱۰۰درصد باعث حواس پرتی عابر میشد وباعث برخردبا خودرو میشد و سرش میخرد تو هواکشو بعدش هم پرت میشد میخورد به چراغ بغل گلگیر و در نهایت به اون تیزی زه های بغل خودرو هم برخرد میکرد باعث میشد شورت عابر پاره بشه.
تو استاندارد ۸۵گانه در مورد ایربگ چیزی نگفتن که چرا باز نمیشه
وانت نیسان استاندارد ۸۵ گانه داره که هنوز تولید میشه؟
درود،
دوستان گرامی،
آیا این همه خودرو های معیوب و حلبی تولید داخل که هزاران نفر ایرانی را به زیر خاک کشانده و خانواده ها را داغدار کرده و عامل اصلی مرگ بوده ( و البته نه به دلیل خطای راننده) استاندارد بوده اند؟
ما مدام سخنان آن موجود ناقص الخلقه فاسد را در مورد پراید و لندکروز تیتر می کنیم، اما در مورد تمام خودروهای داخلی دیگر چه؟
دنا پلاس که به قول خود نمایندگی ها گل سرسبد تولیدات داخلی است را بررسی نمایید. خریدار همراه با خرید آن باید منزل خود را نیز بفروشد و در مجاورت ایران خودرو مسکن گزیند! هر قطعه باید دست کم دو تا سه بار تعویض گردد تا بتوان حداکثر یکی دو ماه با آن کار کرد و دوباره روز از نو.
تعداد خودروهای نو دچار مشکل را در نمایندگی ها به طور صوری آمارگیری کنید متوجه دریدری مالکین و ٌسرکار بودن ٌ همگی مان خواهید شد!
از ۲۰۷ تقلبی و فیک مان گرفته تا دنا پلاس و تارا و …
پس از صرف کلی هزینه و وقت و انرژی علی ااسلام با نهایت درماندگی و تأسف به این نتیجه می رسیم که بهتر است کالای چینی را با کمال بی انصافی تا سه برابر قیمت جهانی (بخوانید امارات) بخریم تا دست کم آخر هر هفته مهمان ایران خودرو و سایپا نباشیم.
زهی تأسف!
دفتر چه راهنمای استفاده از خودر رو بخونید
زاویه مناسب تصادف رو شرح داده که چطوری تصادف کنیم که ایربگ بازبشه
خوب خودرویازان مونتاژ کار درکشور ما بدنبال کم کردن خرج از هر مدلش هستند وسوراخ کردن این کاپوت هم کلی خرج وزمان میبرد برای این بفکر این عمل انساندوستانه افتادند مانند کاتالیزور ساینا و…….
نیاز نبود حذف کنن،اگه واقعا بخاطر استاندارد بود برآمدگی بودنشو برمیداشتن هم سطح کاپوت میشد.نیاز هم نبود برآمده باشه.فقط سوراخ هاش میموند و طرح مشکی که حالتشو نشون میداد.
دوست عزیز برامدگیش بخاطر این بود که هوا بهش بر خورد کنه وارد موتور بشه
میتونستن هم سطح کنن با کاپوت .برآمدگی دیگه نباشه.فقط سوراخ ها میموند و طرح مشکی بودنش..وقتی هم سطح میکردن چی دیگه میخواست بخوره سر عابر..
مکانیزم رانا رو انداختن روش دقیقا
همچین میگه ایمنی عابر پیاده که انگار کارخانه بنزه شما برین کیفیت ماشین ها رو درست کنید ایربگ درست حسابی اضافه کنید espبگذارین ضخامت و استحکام بدنه رو درست کنید که با یه تصادف ساده عقب و جلو ماشین یکی نشه
هههه ایران خودرو خواسته در هزینه ها صرفه جویی کنه فرمون هم بردارید بگید آپشن به جا یه انبر دست آشغال بذارید بگید آپشن همینه که هست شما مصرف کننده عقل ندارید تا موقعی که مافیای خودرو هستند نمیزارن ملت سوار یه ماشین خوب بشه واقعا خیلی خیلی متاسفم
اینا کل مهندسی شود اینه،اول هرسال قالپاق ماشین رو تغییربدهند،گدیدا یادگرفتن هواکش جاشو تغییربدن،،،اینطور بایدمدل ماشین شناخت
باید بجای عروسک،مدیران خودروساز رو در تست سرعت بکوبن به دیوار
نه همه چیزتان استاندارد هستش فقط همین رو اوکی میکردیم مشکل هل میشد. آخه ای کی رو با اون حرارت بالا و فضای تنگ واسه موتور اون هواکش ها نیاز بوده که اونجا گذاشتن چقدر بی سلیقه و بی سواد تشریف دارین.
تو استاندارد نگفته چرا بدنه و سقف مانند پنبه جم میشن داخل ؟؟؟
آیینه بغل ها رو هم حذف کنید .تا مشکلی برای عابر پیاده خیابون بعدی پیش نیاد.مسخرها
ایربگ چرا باز نمیشه
این همه گرازه ی گرونی کیفیت ساخنش هم خوب نیست از اوایل انقلاب دم از خود کفایی می زدید دورشکه بفروشید با این قیمتها بهتراز ۳۰۶ هستش🤣🤣🤣🤣🤣🤣
استاندارد کش رفتن ۸۵ قطعه 🤣🤣
توضیحاتشون چرنده بخاطر قدیمی بودن قالبها و برای جلوگیری از ضایعات ورق اینکار رو کردن بجای حل مسیله صورت مسیله پاک کردن
تولید و تغییرات پیکانی،سپر و چراغ و دسته راهنما وصندلی ولی کیفیت همان آشغال قبلی و قیمت نجومی.
ایول داره که چقدر به فکر مردم هست.مگه نمیبینید که بدنه ماشین رو هم با ورق حلب روغن نباتی میسازه که اگه عابر خورد بره ته و زیاد به عابر پیاده فشار وارد نشه
انقد راحت از هزینه ها دزدی میکنن 🙁
انقد راحت کارخانه تولید خودشو میده دلال توبازاره ازاد گرون میفروشه:(
انقد راحت میشه با دزدی و رانت پولدار شد تو ایران
البته چیزی که در ایران بنام ۲۰۷تولید میشه، همون plus206 فرانسوی هست و روی کاپوت این مدل فرانسوی دریچه هواکش بسیار ظریف طراحی شده، در هر حال بهتره بدون اعصاب خوردی، تصمیم ایران خودرو در ارتباط با حذف این بخش، بخاطر چیزی که عنوان شد، رو همینطور باور کنیم، و اون رو مثل حذف پنجره کوچک روی ستون عقب پراید و مطلب زه در پراید و نوع ورقه بکار رفته در ساخت و تغییر کیفیت موتوری اون،. ارتباط ندیم.
بسیار کار غلطی کرده ایران خودرو. مگر استاندارد ایران بالاتر از استاندارد فرانسه و اروپاست. با این کار خودرو از استاندارد خارج میگردد. بهتره عاقل باشن و این کار غلط انجام ندهند.
یه دفعه یه لحاف تشک رو کاپوت بندازید و یه قلیان یعنی پژو فرانسه نه عقل داشته نه برای مردمش ارزش قائل بوده فقط شما میدونید. ارتفاع این ماشین بقدری پایین هستش در ضربه سر بیشتر به شیشه میخوره تا کاپوت.بگید برای کم کردن هزینه و راحت کار کردن و برش ندادن کاپوت برای هواکش این کار رو کردیم. بحث گشادی هست نه عابر پیاده
وجدان این کامنت هارو بخونید خجالت بکشید
خسته نباشین..با مقوا ماشین درست کنین که اگر با عابر تصادف کرد طوریش نشه
ایربگ ماشینها هم که باز نمیشه استاندارد ۸۵ گانه رو پاس نکرده وهوشمند عمل میکنه
این که حذف شد تو چشم بود که گفتن وگرنه این خیلی چیزها رو حذف کردن
اینم تو چشم بود که گفتن وگرنه اینا خیلی چیزها رو حذف کردن به خاطر استاندارد همش دزدی و حیله گری خدا جوابشون رو بده
فقط برای کاهش هزینه برداشته شده
یک برش و خم از قالب حذف شده
یک قطعه بزرگ پلاستیکی حذف شده
یه پیچ توی تولید انبوه روی قیمت تاًثییر داده چه برسه به حذف چند فراییند
شما قفل صندوق عقب پرشیا مدل ۸۵ رو در نظر بگیر با مدل ۱۴۰۰ مقایسه کن قفل مستطیل فشاری تبدیل شد به یه قفل گرد ارزون ثابت کلیدی. سویچ تبدیل شد به کلید
حالا حذف هواکش که جای خود داره
فرانسه استاندارد شما استاندارد دارین جمع کنین بابا ماشینای فرانسه رو دستکاری میکنین فاتحشونو میخونین که ارزون تر بیوفته بهانه استاندارد میارین خب اسکولا الان هوای موتور از کجا خارج شه
این. نابغه ها رو از کجا اوردین واقعا که چقدر بفکر مردم هستین. قضیه همان برخود با زاویه جهت عملکرد ایربگ هاست. اصلا این آشغالهای تولیدی استاندارد دارند که شما دم از ۸۵ گانه میزنید روز قیامت سر پل صراط که مو رو ازماست میکشند معلوم میشه. دروغگوها
من نسخه فرانسوی پژو ۲۰۷ را در دبی دیدم روی کاپوت پنجره های هواکش وجود ندارد ، البته پژو ۲۰۷ فرانسوی دو درب ودارای صندوق است واستاندارد اروپا دارد نه استاندارد ایران .
چه دیدگاه احمقانه ایی این دریچه روی کاپوت هوا را به پشت موتور نیز میرساند به دلیل اینکه موتور tu5 موتور داغی است باید به نحوی اطراف موتور بخصوص بین موتور و اتاق جریان هوا ایجاد شود که این دریچه برای همین گذاشته شده بعد فکر کن مهندسان فرانسوی بیخود گذاشته بودن …
خسته نباشین خیلی به خودتون فشار نیاورید با این همه تحولاتی که ایجاد می کنید کشورهای خارجی میان صف می کشند برای خرید.
آشغال سازها چه به استاندارد ،یجوری دم از استاندارد میزنن که واقعا امنیت و آسایش مردم براشون مهمه،اینا فقط پول براشون مهمه فقط پول هر هدفی هرکاری که انجام میدن اول اول مسئله پول و سود خودشون رو در نظر میگیرن اینها تنها یک گزینه دارن اون هم فقط پوله فقط پول گزینه دیگه ای مثل ایمنی و رفاه مردم و غیره وجود نداره
صبح از خواب بیدار میشن تنها فکری که میکنن اینه که چطور میشه جیب مردم رو خالی کنن،کل کشور بر این اساس داره اداره میشه
عابر…دریچه هوا🤣 یعنی چی🤔
واقعا موندم چی میزنن باحاله جنسش
میرسلیم کجاس🤣ازلندکروز بهتر تر شد 😂بدوید بدوید این لگنهارو بخرید خریداران هرچی لائقشونه همینه نه بیشتر الان یکسری میان میگن خو چکار کنیم بای منو ماساژبده😂🤣😁
جالبه چیزایی که بهدنفعه خودشون و ارزونتر درمیاد سریع انجامش میدن ولی استانداردهای دیگه که براشون به زررشون هستش انجام نمیدن
لگن سازان چه میندازند به ملت بیچاره با قیمت کذایی
از همه چیزی که امکان داره بزنید اصلا از جنس چوب و کاغذ بسازید مثل گاری یا فرغون تا سود بیشتر به دست بیارید
سلام 🙌
خیلی ممنون بابت این مقالتون 🙏🙏🙏👌👌👌
تغییرات بزرگ ایرانخودرو،یعنی کارخانه بنز کم میاره باید بیاد از ایرانخودرو اموزش ببینه🤣🤣
و چند میلیارد سود در این هست؟ خدا میداند. فردا زه درب رو هم حذف کنید
فرانسه نامرد میخواست عابر پیاده ها رو بکشه 😒که میرسلیم زود دستشونو خوند😍👏🏻👏🏻👏🏻
لطفا” اون برف پاک کن ها هم حذف کنید ممکنه موقع تصادف با عابر پیاده، بروند توی پشت عابر پیاده محترم!
بنده کسی رو سراغ دارم که ۲۰۷ مدل ۴۰۱ داره ، ظرف ۲ماه (تیر و مرداد) رادیاتور آب، کوئل، دیسک و صفحه، دنده دیشلی و کرانویل پینیون،کمپرسور کولر رو تعویض کرده، آخه دروغگوی اعظم کجای این خودرو استانداردهای جهانی رو داره.
برای راحتی خودتون موقع فرم دادن ورق کاپوت و زحمت داشتنشه، نه امنیت عابر پیاده و این دست توجیحات🤦♂️
الان ی عده میان میگن قطر حلبیم ۲ دهم میلیمتره
خب اخه مهندس جون این ورق دو دهمی ک برای صنعت خودرو سازی استفاده میشع جهانی هست ک باید ماشین کاری یا همون به اصطلاح بره زیر پرس و حالت قالب گیری بشه ک اینکار در دنیای خودروسازی باب هست ولی شرکت سایپا و ایرانخودرو میاد و ی پرس میزنه قالبگیری و تموم، یجورایی ورقی ک استفاده میکنن برای خودرو در واقع خام هست و برای همین وقتی دست میزنی بهش میره داخل یا موقع تصادف زود داغون میشع و جمع میشه، و اما مهمترین اصل هر خودرو سرشاسی و در کل اسکلتش هست ک ایران از شاسی درست درمونی استفاده نمیکنه و بجای اینکه از حلب ضخیم استفاده بشه برای شاسی و سرشاسی از ورقای نازک و ارزان استفاده میکنن تا هرچه زودتر طرف بع چوخ عظما پره و اسمونی بشه؛ میپرسین چرا😂
چون چرخه ی تولیدشون پابرجا بمونه
خاک بر سر ایرانخودرو با تهویه هوای داخل کابین رانا پلاسش
روز به روز مزخرف تر از دیروز
احیانا در استاندارد ۸۵ تون چیزی در مورد تصادفات زنجیره ای بهبهان که از چهل خودروی تصادفی ایران خودرو حتی یه کیسه هوا هم باز نشد ولی تو لندکروزر که با ۲۰۶ هیچ فرقی نداره و به تنهایی ده کیسه هوا موقع تصادف از یک ماشین باز میشه چیزی هم نوشته شده یا خیر؟؟؟
خواهشن با شعور مردم بازی نکنید
استاندار شماره ۸۵ حذف هواکش.شماره ۸۶ حذف لاستیک ها ۸۷حذف سپرها.بنازم مهندس های خودرو ساز
چون پژو موتورش زود داغ میشه اون هواکش رو گذاشتن تا هوا جریان داشته باشه و کمک کنه ماشین زود جوش نیاره
سلام اگه واقعا ۲۰۷که خود ۲۰۷اصلی فرانسوی اصلا کاپوتش هواکش ندارع اینم باید نداشته باشه