۱۲ هزار نیسان زامیاد بلاتکلیف‌ هستند / خریداران خودرو تحویل نگرفتند اما اقساط می‌دهند!

از دست ندهید

هزاران نیسان زامیاد در خط تحویل و هزاران مشتری معترض در مقابل ورودی شرکت زامیاد. صحنه‌ای است عادی برای رهگذران بلوار فتح تهران.

بیت‌ران – از اردیبهشت سال‌جاری تاکنون آنچه در فضای باز شرکت زامیاد خودنمایی می‌کند رنگ آبی نیسانی است که روزانه به تعداد آنها اضافه می‌شود. با این حال به‌رغم مراجعه مشتری، تحویلی صورت نمی‌گیرد.

مشکل اما شماره‌گذاری خودروهای تولیدی است، خودروهای آماده تحویل به مشتری که به‌رغم انتقال به محل اداره تحویل زامیاد تنها فضای باز شرکت را اشغال کرده است.

 

خریداران اقساط پرداخت می‌کنند اما خودرو تحویل نگرفتند!

در مقابل مشتری‌هایی که برای دریافت خودروی ثبت‌نامی خود تکمیل وجه کردند و حتی اقساط ماهانه آن را می‌پردازند، در انتظار شماره‌گذاری و تحویل محصولی هستند که به عنوان خودروی کار شناخته می‌شود. خودرویی که نقش بسیار مهمی در تامین درآمد خانوارها دارد.

 

شکی نیست که سازمان ملی استاندارد هم به دلیل برآورده‌نشدن‌خواسته‌هایش مجوز شماره‌گذاری نداده‌است. اما این نکته باید مدنظر قرار بگیرد که به دلیل رکود در بازار حمل‌‌‌ونقل و نبود امکان نوسازی کامیون‌‌‌ها و کامیونت‌‌‌های فرسوده، ‌‌‌ افراد بسیاری بازار کار خودروهای سنگین و نیمه‌‌‌سنگین را ترک گفتند و درصدد خرید وانت‌‌‌نیسان هستند. (که با یک‌‌‌چهارم قیمت کامیونت‌‌‌های فعلی، توان حمل بار مشابه با آنها را داراست).

توقف شماره‌‌‌گذاری نیسان زامیاد جز دامن زدن به جهش قیمت آنها در بازار آزاد نتیجه‌‌‌ای ندارد. به‌‌‌ویژه آنکه اگر قرار به توقف تولید همیشگی این محصول باشد، برای جایگزینی یک پلتفرم جدید، ‌‌‌نیاز به سرمایه‌گذاری کلانی از سوی دولت یا یک شریک خارجی وجود دارد که هیچ‌‌‌کدام در شرایط حاضر ممکن نیست.

با این حال اما شرکت زامیاد در تلاش است که همین خودرو را صادر کند. تا بلکه از کنار آن بتواند طرح‌های توسعه‌ای خود را تداوم ببخشد. بر این اساس چندی پیش در راستای سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی، در توافقات صورت گرفت بین ایران و کنیا. قرار شد شرکت زامیاد کارخانه مونتاژ وانت نیسان خود را به اسم Kifaru در مومباسا کنیا راه‌اندازی ‌‌‌کند.

۱۲‌ هزار دستگاه نیسان آبی در پارکینگ

همان‌طور که عنوان شد تعداد ۱۲‌هزار دستگاه نیسان زامیاد در محوطه باز این شرکت متوقف ماندند. به دلیل عدم ‌شماره‌گذاری، خارج از دسترس ثبت‌نام‌کنندگان و مشتریان این خودرو قرار دارد.

اما داستان پارک ۱۲‌هزار نیسان زامیاد از جایی آغاز می‌شود که سازمان ملی استاندارد برای کسب استانداردهای الزامی خودروهای تجاری تا پایان اردیبهشت به شرکت زامیاد مهلت می‌دهد.

این در شرایطی است که شرکت مذکور در روز ۲۷ اردیبهشت‌‌‌ماه ۱۴۰۲ موفق به اخذ تاییدیه این استانداردها از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) و ارائه آن به مرکز شماره‌‌‌گذاری پلیس شده‌است.

اما پلیس جهت شماره‌گذاری، این تاییدیه را ناکافی دانست و پذیرش آن را منوط به تایید نهایی سازمان ملی استاندارد می‌کند. به این ترتیب شرکت زامیاد و مشتریان هنوز در انتظار مجوز سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری هستند. حال آنکه این سازمان هنوز پاسخ قاطع و قانع‌کننده‌ای برای این مشکل نداده‌است.

بیشتر بخوانید:

Voyah FREE دانگ‌فنگ با ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت به ترکیه رسید

رکود بی‌سابقه بازار خودرو / گزارش بازار و تحلیل قیمت‌ روز خودروها

لاماری ایما بررسی شد / زیبای کم جان!

جوابیه گروه بهمن به خبر احتکار خودرو توسط بهمن موتور به امید دریافت مجوز گرانی

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه مرداد ۱۴۰۲ اعلام شد

پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای به‌جای تارا دستی / طرح تبدیل اختیاری جدید ایران خودرو




22 دیدگاه

  1. سلام.بنظرم راه حلش اینه که اولا تاتعیین تکلیف وضعییت خودروها،زامیاد حق اخذ اقساط نداره و حتی باید جریمه دیرکرد پرداخت کنه چون این ها گذشته از عده ای که دلال هستن،عده زیادیشون ازقشرزحمتکش ودمستضعف راننده هستن،اومدن نیسان خریدن تامخارج زندگیشون باهاش تامین کنن.و نکته بعد،زامیادچراقبل ازاخذمجوز ازاستاندارد خودرو تولیدکرده و فروخته؟حالا یابایدمجوز برای اینهابگیره یا بجاشون نیسان پادرا و یا نیسان اکستند به مردم تحویل بده،و از زمانیکه تحویل داد گرفتن اقساط رو آغاز کنه

    • واسه من از روز اول روغن ریزی داره گارانتی کاری نمیکنه .
      ستون سمت شاگردم رنگ داره بردم شرکت میگن بهت ده تومن میدم

  2. سلام اگه مشکل استاندارد داشتند چرا ماشین فروختند من بدبخت با هزار قرض یلی ثبت نام کردم الان چهار ماهه منتظرم

    • واقعاً متاسفم برای این همه ظلم که به مردم مظلوم ایران ،خدا از سر تقصیرات شوند نگذرد

    • واقعاً متاسفم برای این همه ظلم که به مردم مظلوم ایران ،خدا از سر تقصیرات شون نگذرد

    • واقعاً متاسفم ، انشاالله که مردم ونزوئلا با چشم باز به پیشواز این آشغالا بروند

  3. آقایان دلال این چهار ماه تمام دارو ندار مارو بردید که دو ماه وانت نیسان تحویل بدیت پس کو،سازمان ملی استاندارد به ما ربطی ندارد اگر مشکل داشتید خیلی بیخود کردید ماشین فروختید الان هرچی زودتر تحویل بدید خودمون پلاک میکنیم .باید تمام هزینه دیرکرد مارو هم بدین. (وگر نه ی شکایتی ازت میکنم از اون بالا بلاها میارم میزارم رو میز شرکتتون که یک هفته‌ی جمش کنید فهمیدید

    دلالی سودجو تلیاردها تلیارد پول خوابوندید
    فک کردید ما نمیفهمیم😠👊👊

  4. من یدونه از این نیسان ها برج ۳ از شرکت تحویل گرفتم به قیمت ۴۹۸میلیون فردای اون روز ماشین رو بردم کارشناسی رنگ چون اعتماد به شرکتهای ماشین سازی داخلی ندارم .
    خلاصه کارشناس دستگاه زد گفت یک ستون سمت شاگرد رنگ فابریک نیست بتونه داره.الان دو ماه بیشتر میام و میرم شرکت و صنعت و معدن شکایت میکنم ولی هیچ جوابی نگرفتم.اگر تونستید با خودتون یک کارشناس ببرید و ماشین رو چک کنید بعد تحویل بگیرید .البته روغن ریزی هم داره

  5. ماشین من یک ستونش رنگه بردم شرکت میگه ده تومن بهت خسارت میدیم.کارشناس دادگستری رای داده که باید عوض کنم ماشین رو یا صد میلیون تومان خسارت بدن .از اول برج ۳تا الان کفی و باربند انداختم که عوض کنم ولی شرکت میگه در ضوابط ما نیست عوض یا صد تومن ما بهت ده تا دوازده تومن میدیم . خواهشمندم فکری برای من بکنید

    • با سلام بجای مردم آفریقا بداد مردم ایران برسید که وظیفه شرعی و قانونی شما مسئولان هست نیسان آبی رو قسطی به مردم بفروشید تا قد شون برسه خرید کنن و هم مشگل بی کاری حل میشه هم کار مردم و مملکت راه می افته والا خیلی خوب میشه

  6. همه با هم همدست شدن این خودرو ها به دست نیاز مندش برادر های کنیایی منتظرتونند.، خجالت هم خوب چیزی

  7. چرا. کار. اداری مملکت شده مثل. ماشین پنچر شرکت ها به تعهد خود عمل نمی کنند وهیچ ارگانی نیست از آنها توضیح بخواهد. یک عده. با هدف دلسرد کردن مردم از نظام ودر راستای اهداف دشمن باعث دلسردی مردم از نظام قدم بر می دارند. ومردم را دچار مشکل میکنند در هر جا. وارد می شوی. روابطی دور از قانون گام بر می دارند

  8. هیچ رضایتی از شرکت سایپا نیس ۵ماهه نیسان نوشتم هنوز خبری نیس هرروز بهانه های جدید هرروز ماشین های اشغال ب نظر من باید شرکت سایپا پلمپ شه نزارن هیچ ماشینی تولید کنن پس چرا مسولین کاری نمیکنن.

  9. راهش اینه که واردات وانت تک کابین نو و دست دوم آزاد بشه اونم با تعرفه ۱۰ درصدی. حالا این حضرات وانت تولید نکنن نمیشه؟!!

  10. آخرین جوابی که به ملت دادن قرارشده فردا ۱۵مردادبا سازمان استاندارد جلسه داشته باشند وتکلیف روشن بشه اگر فردا جوابی ندادن مرد مردانه همه مان درب شرکت زامیاد تجمع خواهیم کرد ورسانه ها را هم دعوت می کنیم تا تکلیفمون روشن بشه وعده ما هفدهم درب شرکت زامیاد ولی حتما همه دوستان مال باخته باید یک روز ازوقتمون بگیریم وجمع بشیم وگرنه اینها جوابگو نیستند

  11. یعنی کسی نیست ازاین ملت حمایت کند مدیرشرکت سایپا وقتی مشکل دارید برای ثبت‌نام زامیاد تکسوز با استاندارد چرا پول مردم میگیرید دعوت نامه می‌فرستید مردمی مثل من توی این مملکت کسی ندارند که دفاع کند فقط خدا اگر نگاهی به من کند تیرماه تا طلایی بچه کوجکم فروختم تا این پول واریزکنم حالا سه ماه تحویل شد پنج ماه خبری نشد هیج کسی جوابگو من نیست فقط سایت سایپا دوماه پیش می زند خودروی. شمافاکتور شده چه خبر چه فاکتوری اگرفاکتور یک شهرستان را بگیرید زودترمیشد

  12. یعنی کسی نیست ازاین ملت حمایت کند مدیرشرکت سایپا وقتی مشکل دارید برای ثبت‌نام زامیاد تکسوز با استاندارد چرا پول مردم میگیرید دعوت نامه می‌فرستید مردمی مثل من توی این مملکت کسی ندارند که دفاع کند فقط خدا اگر نگاهی به من کند تیرماه تا طلایی بچه کوجکم فروختم تا این پول واریزکنم حالا سه ماه تحویل شد پنج ماه خبری نشد هیج کسی جوابگو من نیست فقط سایت سایپا دوماه پیش می زند خودروی. شمافاکتور شده چه خبر چه فاکتوری اگرفاکتور یک شهرستان را بگیرید زودترمیشد

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط