تویوتا راش در لیست خودروهای وارداتی قرار گرفت / مشخصات فنی و تصاویر

از دست ندهید

تویوتا راش به عنوان یک کراس اوور هفت نفره، در لیست خودروهای وارداتی به ایران قرار گرفت. این محصول تویوتا در حقیقت نسل سوم Daihatsu Terios است در بازارهایی مانند مالزی، اندونزی، فیلیپین و… عرضه می‌شود. منابع آگاه اعلام کردند که نمونه‌های اولیه این خودرو در راه ورود به گمرک ایران هستند و احتمالاً این کراس اوور ۱۰۳ اسب‌ بخاری به زودی رونمایی خواهد شد.

تویوتا راش

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: تویوتا راش کراس اوور ارزان قیمت این خودروساز ژاپنی است. این خودرو در بسیاری از کشورهای جهان از جمله، فیلیپین، برونئی، بنگلادش، جامایکا، پاکستان، اندونزی، آفریقای جنوبی و حتی امارات به فروش می‌رسد. منابع آگاه عنوان کردند که نمونه‌های وارداتی تویوتا راش به بازار ایران در اندونزی مونتاژ شدند.

مینی کراس اوور تویوتا با ویژگی‌های بسیار جالبی در بازار اندونزی حضور دارد. Rush فقط به صورت هفت نفره و دیفرانسیل عقب در اندونزی حضور دارد و ویژگی چهار چرخ محرک برای آن یک آپشن به شمار می‌رود. البته هنوز مشخص نیست که نمونه‌های وارداتی این کراس اوور کوچک به ایران هفت نفره هستند یا خیر.

تویوتا Rush در واریانت‌های مختلفی از نظر سطح آپشن‌ها و تریم داخلی تولید می‌شود که گرانترین نمونه آن در بازار اندونزی یک میلیون و ۱۶۹ هزار روپیه قیمت دارد. این رقم برابر با نوزده هزار و ۴۹۸ یورو است و براساس قانون واردات خودرو، امکان ورود به کشور را دارد. چرا که بهای نهایی آن زیر سقف بیست هزار یورو است.

از لحاظ طراحی ظاهری اگر پنج سال پیش به Rush نگاه می‌کردیم آن را به عنوان کراس اووری می‌دیدیم که شباهت بسیاری نسل دوم Fortuner دارد. اما پس از تغییر رویه تویوتا در دیزاین محصولات خود، باید گفت که Rush چهره‌ای به شدت قدیمی دارد.

مشخصات فنی تویوتا راش

تویوتا راش

تویوتا راش فقط با یک موتور در بازارهای مختلف حضور دارد. تنها موتوری که به عنوان قوای محرکه در Rush مشاهده می‌شود، انجین ۲NR-VE تویوتا است که در محصولات بسیاری از جمله Yaris Cross مدل ۲۰۲۳ هم وجود دارد.

این موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری (۱۴۹۶ سی‌سی)، ۱۶ سوپاپه می‌تواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۶ هزار دور در دقیقه تولید کند. گشتاور خروجی این قوای محرکه هم به ۱۳۴ نیوتن‌متر می‌رسد که در دور ۴۲۰۰ در دسترس راننده قرار دارد.

نیرو و گشتاور موتور تویوتا راش توسط گیربکس ۴ سرعته توماتیک به محور عقب منتقل می‌شود. البته این کراس اوور کوچک نمونه ۵ سرعته دستی نیز دارد.

طول، عرض و ارتفاع تویوتا راش برابر است با ۴۴۶۶ × ۱۶۸۷ × ۱۷۰۵ و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۶۸۵ میلیمتر می‌رسد. حجم باک سوخت راش ۴۵ لیتر است و فضای صندوق عقب آن هم فقط ۲۱۷ لیتر است. اما با خواباندن ردیف سوم صندلی‌ها، این حجم به ۵۱۴ لیتر هم می‌رسد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی تویوتا راش

فضای داخلی تویوتا راش

تویوتا راش در بازارهایی چون امارات، عربستان، اندونزی و آفریقای جنوبی با امکاناتی مانند ایربگ‌های جلو و جانبی، ترمزهای ABS و EBD، سنسور پارک عقب و جلو، استارت دکمه‌ای و فرمان چندمنظوره به فروش می‌رسد.

از دیگر امکانات این کراس اوور کوچک می‌توان به ورود بدون کلید، چراغ‌های LED به همراه مه‌شکن، برف‌پاکن عقب، ریل سقفی، تریم پارچه صندلی‌ها و چرمی فرمان، ایرکاندیشن اتوماتیک و خروجی‌های تهویه عقب، نمایشگر ۷ اینچی لمسی با Apple CarPlay و AndroidAuto و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد.

فضای داخلی تویوتا راش

در کنار این امکانات، تویوتا راش با سامانه‌های کنترل کشش و پایداری و همچنین پمپ‌ باد به دست مشتریان خود در کشورهایی که ذکر شد می‌رسد.

نقاط مثبت و منفی تویوتا راش

تویوتا راش

همانطور که مشخص است، تویوتا Rush در حقیقت یک خودرو MPV است که به شکل یک کراس اوور کوچک به فروش می‌رسد. گرچه این خودرو هنوز هم در کشورهای مختلف بر روی خطوط تولید تویوتا حضور دارد، اما کابین و طراحی ظاهری آن به شدت کسالت‌آور است. خصوصاً داشبورد آن برای چنین خودرویی در کلاس خود بسیار قدیمی است.

Rush اگر در بازار خودرو ایران حضور پیدا کند، رقیب محصولاتی چون چانگان CS35 پلاس، ام‌وی‌ام X55 پرو، تیگارد X35 و… خواهد بود که از نظر طراحی ظاهری برتری بسیار محسوسی نسبت به تویوتا راش دارند.

از نظر فنی، موتور یک و نیم لیتری تنفس طبیعی Rush گرچه هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. ضمن اینکه گیربکس چهار سرعته اتوماتیک این خودرو هم به بیان کارشناسان کشورهای مختلف، عملکرد قابل قبولی ندارد.

پیداکردن یک موقعیت رانندگی راحت در پشت فرمان Rushسخت است. چرا که فرمان آن فقط در ارتفاع قابل تنظیم است و صندلی‌ها هم راحتی لازم را ندارند.

اما راش نقاط مثبتی هم دارد. نور LED این کراس اوور کوچک در میان خودروهای هم رده خود فوق‌العاده عنوان شد. ضمن اینکه به لطف ردیف سوم صندلی‌ها، Rush می‌تواند هفت نفر را در درون خود جای دهد که این ویژگی در رقبای چینی آن وجود ندارد.

تویوتا راش گرچه ظاهری قدیمی و موتوری بی رمق دارد. اما کیفیت و دوام تویوتا را به خریداران خود هدیه می‌دهد. این ویژگی مهم و اساسی را نمی‌توان در چینی‌های بی نام و نشان بازار خودرو ایران پیدا کرد. در نتیجه، Rush خودرو ارزشمندی خواهد بود که در بین چینی‌های بازار خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

فروش فوق‌العاده تارا اتوماتیک برای این افراد آغاز شد / فراخوان مرحله ۱۷

سامانه یکپارچه برای فروش خودرو باز شد

خودرو در یک قدمی تالار بورس کالا

ساینا S در برابر ساینا EX / فیس‌لیفتی برای افزایش قیمت

قیمت فروش چانگان CS35 پلاس مشخص شد




6 دیدگاه

  1. با این وزن وجثه سنگین و موتور ضعیف ۱۰۳ اسب بخاری تو جاده راه نمیره.سربالایی پراید ازش سبقت میگیره

  2. ماشین کاربردی با طراحی خوب
    موتورش اگه قویتر بود بهتر بود ولی تو یوتوب فیلماشو دیدم تو فیلیپین گردنه ها رو با ۷ سرنشین بدون مشکل میره

  3. تویوتا همه قطعاتش همخوانی دارند و برندی نیست که در آسیا رقیب داشته باشد.حتما پیشرانه طبق اصول و کشش مناسب ساخته شده.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مدیران خودرو ارز برترین خودروساز / تولیدات مدیرعامل چینی چقدر است؟

مدیران خودرو ارز برترین خودروساز در سال 1402 که بیشترین ارز نیمایی جهت واردات را به خود اختصاص داده‌است....

پست‌های مرتبط