پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی ایران خودرو معرفی شد / بررسی مشخصات فنی

از دست ندهید

پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی تیپ جدیدی از پژو ۲۰۷ با سقف شیشه‌ای است که به زودی به بازار می‌آید. ایران خودرو تا پایان شهریور امسال فروش این خودرو را با قیمت ۳۶۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان آغاز خواهد کرد.

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی: ایران خودرو براساس مصوبه جدید شورای رقابت، با قراردادن گیربکس شش سرعته بر روی پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای عملاً محصول جدیدی تولید کرد که در ظاهر قدیمی است.

براساس مصوبه ۵۷۴ شورای رقابت، تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ اعمال شد. پس از این تغییرات، یک محصول جدید تحت عنوان پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی هم قیمت‌گذاری شد. حال پس از قیمت‌گذاری ۳۶۶ میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی این محصول جدید، ایران خودرو اقدام به انتشار کاتالوگ رسمی آن کرد.

باید توجه داشت که پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی خودرو جدیدی نیست. چندی پیش دقیقاً همین مشخصات فنی را بر روی رانا پلاس ایران خودرو هم دیدیم. به همین جهت بعید است که ایران خودرو تصمیم به تغییر در ظاهر این خودرو بگیرد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی

پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی جدید از موتور به‌روزتر ایران خودرو با نام TU5P استفاده می‌کند که نمونه جدیدتر TU5 قدیمی است. این موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر، می‌تواند ۱۱۳ اسب‎‌بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور ۴۰۰۰ تولید کند.

نکته مهم درباره موتور TU5P پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی استفاده از فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها است. همانند سایر تیپ‌های پژو ۲۰۷، این محصول جدید هم قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

ایران خودرو باور دارد گیربکس ۶ سرعته جدید برای ۲۰۷ پانوراما می‌تواند مصرف کمتر سوخت در این خودرو را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر، به علت کارکرد موتور در دورهای پایین، صدای کمتری نیز از موتور به گوش می‌رسد و احتمالاً این تیپ، صدای کابین کمتری هم داشته باشد. ایران خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر این نسخه از ۲۰۷ را ۱۱.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن را ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

امکانات پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی

از جمله آپشن‌ها و امکانات این تیپ جدید ۲۰۷ می‌توان به ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، ایربگ راننده و سرنشین کناری، دوربین دید عقب و سنسور عقب اشاره کرد.

رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، فرمان برقی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، دی‌لایت و پوزیشن لایت، تریم خاکستری داخل و سقف پانورامیک هم در لیست امکانات و آپشن‌های این تیپ مشاهده می‌شوند. ضمن اینکه آیینه‌های جانبی این خودرو هم برقی و مجهز به راهنما است.

بیشتر بخوانید:

آریا فول آپشن‌ترین خودرو سایپا خواهد بود؟ / بررسی امکانات سایپا آریا

مهلت واریز وجه برای اولویت پاییز ۱۴۰۲ محصولات ایران‌خودرو اعلام شد

خودرو رهام دانشگاه فردوسی مشهد به مسابقات جهانی فرمولا SAE راه یافت

قیمت جدید دناپلاس ایران‌ خودرو مشخص شد

۴۰ نفر برای خرید فراری Purosangue در ترکیه صف کشیدند

جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار / بررسی اشکودا کودیاک چینی

تارا EFP امسال به بازار می‌آید / افزایش ۴۷ اسب‌بخاری قدرت تارا ایران خودرو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط