لیست آپشن‌های اجباری اعلام شد / ۷ آپشن جدید برای خودروهای ایرانی

از دست ندهید

لیست آپشن‌های اجباری خودروهای ایرانی رسماً اعلام شد. مطابق ابلاغیه شورای عالی استاندارد، تا پایان تیرماه امسال باید تمام استاندارهای اجباری در خودروها رعایت شود. در غیر این صورت سازمان استاندارد از شماره‌گذاری خودروهای تولید داخل فاقد استانداردهای جدید جلوگیری می‌کند.

بیت‌ران – ابلاغیه الزام اجرای استانداردهای تعلیقی خودروی شورای عالی استاندارد ایران شامل موارد مهمی است. براساس این ابلاغیه شرکت‌های خودروساز باید ۷ استاندارد تعلیقی را تا پایان تیر ماه امسال اجرایی کنند.

البته سال قبل هم نامه‌ای از سوی وزارت صنعت به شرکت‌های خصوصی ارسال شد. این نامه برای اجرایی شدن بنده ۴ مصوبه ۱۱۵ شورای عالی استاندارد بود. این بند حاکی از زمانبندی مورد توافق وزیر صنعت و سازمان ملی استاندارد برای اجرای استانداردهای تعلیقی بود.

در این ابلاغیه اعلام شد که مهلت اجرایی ۷ استاندارد تعلیقی بعد از شرایط تحریم، پایان تیرماه ۱۴۰۲ است. بر همین اساس مقرر شد بعد از این تاریخ سازمان استاندارد از شماره‌گذاری خودروهای تولید داخل فاقد استانداردهای جدید جلوگیری کند.

استانداردهای جدید در خودروهای سواری و تجاری به گروه‌های مختلف خودرویی، مجموعا شامل ۹ استاندارد است. برای اجرای دو استاندارد جدید چراغ روشنایی در روز و چراغ اتوماتیک برای برخی گروهای خودرویی تا پایان اسفند ۱۴۰۱ مهلت تعیین شد. این مهلت برای برخی دیگر تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

برای ۷ استاندارد نشانگر تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، حفاظت از عابر پیاده، کنترل پایداری در ترمزگیری، هشدار انحراف از مسیر، ترمز اضطراری پیشرفته و استحکام کابین تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ از سوی سازمان ملی استاندارد مهلت داده‌شد.

لیست آپشن‌های اجباری جدید خودروهای داخلی

دی لایت و پوزیشن لایت را این روزها کم کم در بسیاری از خودروهای تولید داخل مشاهده می‌کنیم. به غیر از این، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته یا ترمز کمکی هم باید در خودروهای تولید داخل وجود داشته باشد.

هشدار انحراف از مسیر هم از این پس در خودروهای داخلی مشاهده خواهد شد. البته استحکام کابین خودروها باید بالاتر رود و حفاظت از عابر پیاده هم در این خودروها رعایت شود.

چراغ اتوماتیک یا اتو لایت که سالها در خودروهای خارجی دیدیم، از این پس در تولیدات ایرانی هم وجود خواهد داشت. نشنانگر فشار باد تایر ها یا TPMS هم آپشن تازه خودروهای ایرانی خواهد بود.

نشانگر تعویض دنده سالها پیش در خودروهای اقتصادی دنیا وجود داشت. این آپشن به راننده زمان درست تعویض دنده را اعلام می‌کند تا مصرف سوخت بهینه‌تری را تجربه کند.

سامانه کنترل پایداری هم که این روزها حتی در چینی‌های بی‌نام و نشان وجود دارد، از این پس در خودروهای ایرانی هم وجود خواهد داشت.

در حال حاضر برخی خودروسازان تعدادی از محصولات خود را به بعضی از این آپشن‌ها مجهز کردند. همین امر هم باعث افزایش قیمت خودروها شد که قطعاً بازار خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت ایران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۲ اعلام شد / فهرست قیمت ۲۸ محصول

پژو ۲۰۷ پانوراما ۶ سرعته دستی ایران خودرو معرفی شد / بررسی مشخصات فنی

آریا فول آپشن‌ترین خودرو سایپا خواهد بود؟ / بررسی امکانات سایپا آریا

مهلت واریز وجه برای اولویت پاییز ۱۴۰۲ محصولات ایران‌خودرو اعلام شد

جتا VS7 ماموت خودرو در یک قدمی بازار / بررسی اشکودا کودیاک چینی

تارا EFP امسال به بازار می‌آید / افزایش ۴۷ اسب‌بخاری قدرت تارا ایران خودرو




9 دیدگاه

  1. با سلام اینها که جز الزامات هستند چه ربطی به قیمت بالای خودرو دارد،شما از خودرو کابین وچهار چرخ مد نظرت باشد بحث فرق میکند

  2. چرا تو این آپشنها ارائه شده سنسور تست الکل هوای کابین نیست؟ این سیستم برای پیشگیری از تصادفات و کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از عدم هوشیاری راننده هین رانندگی طراحی و تولید شده.حداقل ما که پیگیر سیاست‌های جمعیتی هستیم باید اول از کاهش جمعیت جلوگیری کنیم بعد روند رو ثابت نگه داریم بعد به افزایش جمعیت فکر کنیم.

  3. جز دی لایت و نهایتا اتو لایت هیج کدومش به هیچ ماشین ایرانی اضافه نمیشه مگه اینکه از قبل داشته باشه مثل نشانگر باد لاستیک شاهین

  4. از کی استحکام کابین خودروجزاستانداردها شده مگه شما نبایدخودری محکم دست مردم بدید چه بهانه خوبی برای پول بیشترگرفتن دارید حتما کابین خودرو رتف چسپون میکنید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط