افزایش قیمت لاماری ایما چه مبنایی داشت؟ / امکان ثبت شکایت برای خریداران

از دست ندهید

اساس و پایه افزایش قیمت لاماری ایما هنوز هم پرسشی است که بی پاسخ ماند. قیمت لاماری ایما در لیست نخست قیمت اعلامی خودروهای مونتاژی که از سوی شورای رقابت منتشر شد قرار نداشت.

بیت‌ران – علاوه بر این، اخیراً به خریداران این خودرو اعلام شد که برای دریافت خودروی خود باید قیمتی را به عنوان مابه‌التفاوت پرداخت کنند. در این میان این سوال مطرح است که با توجه به اینکه خودروساز طبق دستورالعمل شورای رقابت اجازه افزایش قیمت قبل از انتشار قیمت‌ها را نداشت، افزایش قیمت لاماری بر چه اساسی بود؟

بهمن ماه سال گذشته بود که دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم بازار خودرو منتشر شد. در بند ۶ ماده ۵ این دستورالعمل تاکید شده‌بود که عرضه‌کنندگان حق پیش فروش خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده‌را نخواهند داشت.

بر این اساس و بعد از حدود چهار ماه، یعنی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت سال جاری شورای رقابت اقدام به انتشار لیست قیمت خودروهای مونتاژی کرد.

لیستی که در آن جای برخی خودروها از جمله لاماری ایما خالی بود. دلیل آن نیز تکمیل نشدن‌ محاسبات قیمتی توسط سازمان حمایت بود.

چرا که سازمان حمایت باید طبق دستورالعمل شورا محاسبات را انجام داده‌و قیمت‌ها را در اختیار شورای رقابت قرار دهد. که این فرایند برای برخی خودروها طی نشده‌بود.

در این میان اما برخی خودروسازها بی توجه به مصوبه شورای رقابت اقدام به پیش فروش خودروهایی کردند که قیمت آن‌ها هنوز توسط شورای رقابت مصوب نشده‌بود.

واریز وجوه ۵۰۰ میلیونی

در این راستا برخی مخاطبان اعلام کردند که قبل از نوروز سال ۱۴۰۲ اقدام به پیش خرید خودروی لاماری با قیمت یک میلیارد تومان کردند. اما اخیرا به آنها اعلام شد که برای تحویل خودروی خود باید حدود ۵۰۰ میلیون تومان دیگر واریز کنند.

درحالی که در لیست قیمتی که ۱۷ تیرماه توسط شورای رقابت منتشر شد، قیمت لاماری ایما یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده‌است.

البته باید به این نکته توجه داشت که مصوبات شورا از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا است و عطف به‌ماسبق نمی‌شود. به عبارتی افرادی که در ۱۶ اردیبهشت اقدام به خرید خودرو کردند باید طبق قیمت‌های همان تاریخ واریزی انجام دهند. نه قیمت‌هایی که در تاریخ ۱۷ تیرماه اعلام شده‌است. اما موضوعی که وجود دارد این است که قیمت لاماری ایما در لیست قیمت‌هایی که ۱۶ اردیبهشت اعلام شد قرار نداشت.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت خودروهای مونتاژی اصلاح می‌شود / دستور رئیسی

محصولات اشکودا برای بازار خودرو ایران رونمایی شدند / ۵ خودرو جدید اشکودا

خودرو k125 ایران خودرو در حال گذراندن تست‌های تابستانی

تأیید واردات خودروهای کارکرده توسط شورای نگهبان

ون BAW M7 دیار خودرو به تهران رسید / پرفروش‌تر از سوبا M4، ارزانتر از هایما ۷X

منبع: ایسنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط