سورن پلاس XU7 پلاس در حال تولید است. مشخصات موتور خودرو جدید ایران خودرو چیست؟ این خودرو ارزش خرید دارد؟
بیت ران – طبق اخبار سورن پلاس با موتور XU7 پلاس در حال تولید است.
موتور xu7 پلاس در نسخه بنزینی در پژو پارس و در نسخه دو گانه سوز در وانت آریسان دو استفاده شدهاست. بیت ران پیش از این نسخه پژو پارس با موتور دوگانه سوز را تحت فشار و در مسیری دو هزار کیلومتری بررسی کردهاست.
مشخصات موتور خودرو XU7 پلاس ایران خودرو که روی سورن پلاس نصب خواهد شد:
موتور XU7 پلاس با نام XUP نیز شناخته میشود. البته بر اساس گفته مهندسان ایپکو، پس از موتور EF7 ، این موتور در بهینهترین حالت برای گاز قرار گرفته است. اما عجیب آنکه این موتور در نهایت قرار است در نسخه گازسوز تنها روی وانت آریسان دو قرار گیرد.
تست و بررسی وانت آریسان ۲ را در ادامه تماشا کنید:
سمند سورن پلاس در گذشته با پیشرانههای XU7، EF7 و EF7 TC به بازار عرضه شدهبود. که نسخه توربوشارژر آن جایگاهِ ویژهای در دل خریدارانش باز کردهبود.
در تست و بررسی بیت ران از سمند سورن پلاس نکاتی قابل توجه بود که به آنها در ادامه اشارهمیکنیم.
تست سمند سورن پلاس ؛ شتاب خوب و دیگر هیچ را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
سیستم تعلیق سمند سورن پلاس تفاوتی با نسخههای قبلی خودش نکردهاست.
سیستم تعلیق با این که پر سر و صداست، نسبتا نرم عمل میکند. در مقایسه با رقیباش یعنی شاهین سایپا، اما خشکتر است و در مقایسه با دنا نرمتر.
اما بهنظر میرسد که زیربندی خودرو تغییراتی داشته است، چرا که پایداری خودرو بهتر حس میشود. ایران خودرو در این زمینه هیچ اطلاعاتی را منتشر نکردهاست و بنابراین در این زمینه نمیتوان نظر قطعی داد.
نکته آزار دهنده، درباره خودرو به صدا افتادن کابین در طی پیمایش تنها ۱۲ هزار کیلومتر است.
و از طرف دیگر فرسایش زود هنگام جلوبندی خودرو نیز باعث شدهاست تا خودرو کامل توی دست نباشد و صدای بوش طبق و پلوسها هم به گوش برسد.
در مجموع راحتی کابین از دنا و پژو پارس بهتر است. اما کیفیت پایین قطعات باعث شدهاست تا در خودرویی با کارکرد ۱۲ هزار کیلومتر، حس راندن خودرویی با کارکرد ۱۲۰ هزار کیلومتر را داشته باشیم.
دربارهی پایداری خودرو نیز باید گفت مانند نسخههای قبلی خودرو در سرعتهای شهری تا حداکثر ۱۰۰ کیلومتر توی دست است، اما در سرعتهای بالاتر همچنان نمیتوان روی آن حساب کرد.
از طرفی نبود ESP در خودرویی که امروز دیگر لوکس محسوب میشود، جای تاسف دارد.
بیشتر بخوانید:
آریزو ۵ برقی مدیران خودرو با پیمایش ۴۰۱ کیلومتری در ایران + بررسی تخصصی
میتسوبیشی کلت جدید با موتور ۱۴۱ اسببخاری در ترکیه تولید میشود
قیمت خودروهای ایران خودرو تغییر کرد / ۲۵ محصول گران شدند
قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک بیش از ۱۰۰ میلیون ارزان شد / جدول قیمت مدلهای دنا
محصولات سایپا در دور دوم به سرنوشت پژو ۲۰۷ TU3 دچار میشوند؟
قیمت پژو ۲۰۷ TU3 غیر قانونی است / چرا شورای رقابت شفافسازی نمیکند؟
اگر بتونن ef7 رو روی پرشیا نصب کنن عالی میشه😅
داداش جا نشد میخواستن بزارن