بازار در انتظار تصمیمات دولت رئیسی / قیمت ها کاذب است!

از دست ندهید

روز گذشته مراسم تحلیف رییس جمهور جدید کشور صورت گرفت. با تغییر دولت، به نظر می رسد همه دست اندر کاران بازار خودرو منتظر چگونگی رفتار دولت رئیسی با قیمت و بازار خودرو هستند.

بیت ران – مهدی درفشی: در این برهه از شرایط حساس و تغییر دولت در کشور، بسیاری از دلالان شروع به احتکار و توقف عرضه بسیاری از خودروها به بازار کردند. چرا که اوضاع بعد از این مشخص نیست.

سیاست دلالی چیست؟

دلالان در این بین، همانند گذشته تا زمان تثبیت شدن اوضاع نسبت به افزایش قیمت کاذب با انتشار آگهی های متفاوت در فضای مجازی اقدام می کنند.

با تثبیت شدن اوضاع، چنانچه امور بر وفق مراد آنها نباشد، از حداکثر زمان موجود استفاده کرده و با همان قیمت های کاذب، در بازار خودرو تزریق خواهند کرد. اگر هم بر وفق مراد باشد، متناسب با افزایش نرخ هر چیزی، قیمت خودرو نیز مجددا افزایش خواهد یافت!

خودروسازان منتظر تصمیمات دولت رئیسی

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: پیشنهاد دادیم تا قیمت خودرو های کم تیراژ، براساس قیمت حاشیه بازار تعیین شود تا در صورت موفقیت به سایر خودروها نیز تسری یابد، اما به این پیشنهاد که به نفع تولیدکننده، مصرف کننده و اقتصاد کشور بود، ترتیب اثر داده نشد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: منتظر تصمیمات دولت سیزدهم هستیم و امیدواریم این دولت به تاریخچه قیمت گذاری خودرو توجه کرده و براساس واقعیت های موجود و هزینه های تولید، آن را اصلاح کند.

قیمت ها کاذب است

قیمت خودرو ها در بازار، حالتی کاذب پیدا کرده است. اکثر فروشندگان تقریبا فروش خودرو های رند بازار از جمله پژو ۲۰۶ تیپ دو و پراید را متوقف کردند.

خودروهای دیگر نیز نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشتند. با انتشار آگهی های دروغین با شماره تماس ها و حساب کاربری های مختلف، دلالان اقدام به افزایش قیمت خودروها می کنند. در ادامه به قیمت برخی از خودروها خواهیم پرداخت.

قیمت محصولات ایران خودرو

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می شود. پژو ۲۰۶ صندوقدار حدود ۲۸۵ میلیون تومان قیمت دارد و پژو پارس LX نیز ۲۹۰ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت خانواده سمند نیز تا حدودی دچار تغییرات شد. در هفته ای که گذشت، سمند بنزینی با موتور XU7 چیزی در حدود ۲۳۰ میلیون تومان معامله شد. سمند بنزینی با موتور EF7 نیز ۲۶۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت محصولات سایپا

سایپا ۱۳۱ تیپ اس‌ای – ۱۳۱ میلیون تومان
سایپا ۱۵۱ تیپ اس‌ای – ۱۵۰ میلیون تومان
سایپا تیپ ۱۱۱ تیپ اس‌ای – ۱۴۳ میلیون تومان
سایپا تیبا صندوقدار – ۱۴۰ میلیون تومان
سایپا تیبا هاچ بک – ۱۵۱ میلیون تومان
سایپا کوییک دنده‌ای معمولی – ۱۶۳ میلیوم تومان
سایپا کوییک دنده‌ای دو رنگ – ۱۶۸ میلیون تومان
سایپا کوییک اتوماتیک – ۲۲۵ میلیون تومان

بیشتر بخوانید:

آغاز بیستمین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو با عرضه دو مدل پژو پارس

نرخ نامه تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۰ مشخص شد / جدول شرح قیمت‌ها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط