خیره کننده ترین خودرو های الکتریکی که وارد بازار می شوند را بشناسید

از دست ندهید

تقاضا برای خودرو های الکتریکی با بحران رو به رو شد. دلیل آن کووید ۱۹ و شیوع آن در سراسر جهان بود که سبب زمین‌ گیری اقتصاد شد. طبیعتاً صنعت خودرو نیز از آسیب‌ های آن مصون نماند. در حالی‌ که تقاضا برای خودرو های الکتریکی کم شد، ویروس کرونا اما موفق نشد که در کار تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکترونیکی (EV) خللی وارد کند.

بیت ران – وب‌ سایت «کانزامرریپورت» در گزارشی تاکید کرده است که رکورد تولید خودرو های الکتریکی با راهی شدن ۱۰۰ وسیله نقلیه الکترونیک به بازار تا سال ۲۰۲۴ شکسته خواهد شد. اقبال به خودرو های الکتریکی روندی صعودی را طی خواهد کرد.

این لیست صدتایی شامل خودروهای سواری و پیکاپ‌هایی می‌ شود که منبع اصلی تامین انرژی آنان نیروی الکترونیکی است. عرضه مدل‌ های جدید برقی، خبر خوبی برای مشتریانی است که به دنبال خودروهایی با سوختی جایگزین سوخت‌های فسیلی می‌ گردند. در ادامه به برخی از خیره‌ کننده‌ ترین خودرو های برقی که به‌ زودی راهی بازار می‌ شوند می‌ پردازیم:

آئودی Q4 E-Tron

این خودرو الکتریکی بر اساس پلت‌فرم MEB فولکس‌ واگن ساخته شده است.
این خودرو الکتریکی بر اساس پلت‌فرم MEB فولکس‌ واگن ساخته شده است.

آئودی در اواخر امسال مدل E-Tron را توسعه و مدل Q۴ E-Tron را به بازار معرفی می‌ کند. این خودرو از نظر اندازه و ابعاد با تسلا مدل Y و ولوو XC۴۰ رقابت خواهد کرد. گرچه مسافتی که این خودرو بدون شارژ مجدد می‌ تواند طی کند به طور رسمی اعلام نشده اما برآوردها نشان می‌دهد که محدوده رانندگی Q۴ E-Tron تقریبا ۲۸۰مایل است.

این میزان بر اساس استاندارد های اتحادیه اروپا به میزان قابل‌ توجهی کمتر از تسلا مدل Y است. تخمین زده می‌شود که قیمت این خودرو ۴۵ هزار دلار باشد و اواخر ۲۰۲۱ وارد بازار شود. آئودی Q۴ E-Tron با فولکس‌ واگن هم‌ خانواده است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم MEB فولکس‌ واگن ساخته شده است.

آئودی E-Tron GT

این خودرو الکتریکی قادر است سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۱/ ۳ ثانیه طی کند.
این خودرو الکتریکی قادر است سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۱/ ۳ ثانیه طی کند.

جدیدترین مدل پیشرو آئودی، E-Tron GT است. چارچوب معماری این خودرو الکتریکی بر اساس پورشه تایکان است. این خودروی برقی زیر نظر گروه ولکس‌ واگن، یکی از بزرگ‌ ترین خودروسازان جهان ساخته شده است.

E-Tron GT در طراحی و سیستم انتقال قدرت به تایکان نزدیک است. اما طراحی تجهیزات آن کاملا بر اساس استاندارد های آئودی است. خروجی ترکیبی موتورهای جلو و عقب ۶۳۷ اسب بخار است . بنا به ادعای آئودی این خودرو قادر است سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۱/ ۳ ثانیه طی کند.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۵ مایل بر ساعت است. تخمین زده می‌ شود که قیمت آن ۷۵ هزار دلار تمام شود. این خودرو به زودی و در تابستان ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود.

BMW i4

ب‌ام‌و eDrive۴۰ خودرو الکتریکی جدید این کمپانی است که با ۳۳۵ اسب بخار قدرت برد ۳۰۰ مایلی دارد.
ب‌ام‌و eDrive۴۰ خودرو الکتریکی جدید این کمپانی است که با ۳۳۵ اسب بخار قدرت برد ۳۰۰ مایلی دارد.

این اتومبیل گرچه یک خودروی برقی معمولی است اما بر جذابیت‌ خودروهای برقی پیشین BMW افزوده است. در حال حاضر دو نسخه از این خودرو در دسترس است. پیش‌ بینی می‌ شود که قیمت آنها بین ۵۵تا ۶۶هزار دلار تعیین شود. eDrive۴۰ با ۳۳۵ اسب بخار قدرت برد ۳۰۰مایلی دارد.

نسخه دوم M۵۰ است که سرعت صفر تا ۶۰مایل در ساعت را در کمتر از ۴ ثانیه طی می‌کند. این نمونه، قدرتی ۵۳۶ اسب بخاری دارد اما برد آن ۲۴۵ مایل است. پیش‌ بینی می‌ شود که این خودروها در اوایل ۲۰۲۲ راهی بازار فروش شوند.

کادیلاک Lyriq

 

 

 

این خودرو الکتریکی کدیلک دارای باتری های ۱۰۰ کیلوواتی است.
این خودرو الکتریکی کدیلک دارای باتری های ۱۰۰ کیلوواتی است.

این خودرو پرچم‌ دار نسل جدیدی از این برند کلاسیک است. این خودرو الکتریکی با یک سیستم عامل الکترونیکی به بازار معرفی شده است. گرچه طول و عرض این خودرو با Cadillac XT۶ یکی است اما این مدل ویژگی‌ های منحصر‌ به‌ فردی نیز دارد. ارتفاع این اتومبیل ۶ اینچ کمتر است و روی دو محور ۹ اینچی سوار شده است.

اتاقک این مدل مجهز به یک صفحه LED ۳۳ اینچی است. نسخه اولیه لیریک یک مدل ۳۴۰ اسب بخاری با باتری ۱۰۰کیلو واتی است. به گفته سازندگان آن، بردی ۳۰۰ مایلی دارد. تولید این مدل در اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز و در اوایل ۲۰۲۳ راهی بازار می‌‌شود. برآورد می‌ شود که قیمت نهایی این مدل ۶۰هزار دلار باشد. جنرال‌موتورز متعهد شده که ۲ میلیارد دلار برای تولید خودرو های الکترونیک سرمایه‌ گذاری کند.

شورولت Bolt EUV

 

 

این خودرو الکتریکی شولت قادر است ۲۵۰ مایل با یک بار شارژ پیمایش داشته باشد.
این خودرو الکتریکی شولت قادر است ۲۵۰ مایل با یک بار شارژ پیمایش داشته باشد.

نسخه جدید شورولت بر اساس پلت‌فرم Bolt EV ساخته شده است. اما طراحی بی‌عیب و نقص و بی‌سروصدا، آن را متمایز کرده است. فاصله محوری این نسخه جدید ۶ اینچ نسبت به مدل هاچ‌بک بیشتر است. همچنین فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

موتور Bolt EUV قدرتی معادل با ۲۰۰ اسب بخار دارد و تخمین زده می‌ شود که هر بار شارژ کامل، پاسخگوی مسیری ۲۵۰ مایلی باشد. این خودرو در تابستان ۲۰۲۱ به بازار می‌ آید و حدود قیمتی آن بین ۳۹ هزار تا ۴۳ هزار دلار برآورد شده است.

فورد F-150 Lightning

قیمت این خودرو الکتریکی فورد۴۰ هزار دلار تا ۹۰ هزار دلار است.
قیمت این خودرو الکتریکی فورد۴۰ هزار دلار تا ۹۰ هزار دلار است.

کمپانی فورد این وانت الکتریکی را در قالب دو مدل با توان موتور متفاوت، در بهار ۲۰۲۲ راهی بازار خواهد کرد. یک نسخه با توان ۴۲۶ اسب بخار و دیگری با موتور ۵۶۳اسب بخاری. فورد بر این باور است که باتری‌ های استفاده شده در این مدل قادرند که مسیری ۲۳۰ مایلی را طی کنند. این توان تا ۳۰۰ مایل نیز قابل افزایش است. مزیت بزرگ برقی بودن این مدل برای فورد، بزرگ بودن صندوق عقب است که می‌تواند دو مجموعه چوب گلف را در خود جای دهد.

F-۱۵۰ Lightning دارای ظرفیتی برای حمل ۲ هزار پوند و همچنین ۱۰ هزار پوند برای ظرفیت یدک‌کش است. نوآوری‌ هایی نیز در این مدل انجام شده است. همچون صندلی‌ های کاملا تختخواب شو و دنده‌های تاشو. برآورد می‌ شود که قیمت این دو مدل در محدوده ۴۰ هزار دلار تا ۹۰ هزار در فروش بهاره امسال باشد.

کیا EV6

این خودرو الکتریکی کیا سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۵/ ۳ ثانیه طی می‌کند
این خودرو الکتریکی کیا سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۵/ ۳ ثانیه طی می‌کند

خودروی کیا EV۶ نخستین خودروی این کمپانی است که از ابتدا تنها برای برقی بودن طراحی شده است. این خودرو الکتریکی احتمالاً نمونه‌ ای برای طراحی اتومبیل‌های آینده این خودروسازی است. این خودرو سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۵/ ۳ ثانیه طی می‌کند.

EV۶ با ایستگاه‌ های شارژ سریع ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی در غالب شهرهای جهان سازگار است. کیا EV۶ در عرض ۱۸ دقیقه شارژ خود را از ۱۰درصد به ۸۰ درصد می‌رساند. همچنین می‌ توان از باتری آن برای تامین برق اضطراری خانه نیز استفاده کرد. این نسخه در اواخر ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد و محدوده قیمتی آن ۴۵ تا ۵۵هزار دلار است.

نیسان Ariya

آریا خودرو الکتریکی نیسان در دو نسخه از این مدل در اواخر ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد
آریا خودرو الکتریکی نیسان در دو نسخه از این مدل در اواخر ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد

مدل Ariya خودرو الکتریکی سایز بزرگ نیسان است. این خودرو رقیبی سرسخت برای سایر اتومبیل‌ های برقی مجهز به باتری مانند تسلا مدل Y و فورد مدل Mach-E خواهد بود. گرچه این نسخه از نیسان، لوکس‌ تر و جذاب‌ تر از شورولت Bolt EUV و کیا EV۶ است اما قیمت آن از تسلا Y کمتر خواهد بود.

نیسان اعلام کرده است که دو نسخه از این مدل در اواخر ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد. یکی با موتوری با قدرت ۲۰۵ اسب بخار در جلو و دیگری مجهز به دو موتور با قدرت ۳۸۹ اسب بخار است. قیمت تمام شده این مدل در محدوده ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار است و برآورد می‌شود که بردی ۳۰۰ مایلی داشته باشد.

پورشه Macan EV

پورشه ماکان الکتریکی بناست در ۲۰۲۲ وارد بازار شود
پورشه ماکان الکتریکی بناست در ۲۰۲۲ وارد بازار شود

خودرو الکتریکی جدید پورشه که بناست در ۲۰۲۲ وارد بازار شود در رده اتومبیل‌های برقی کوچک دسته‌بندی و برآورد می‌شود. احتمال می رود که ماکان الکتریکی به سرعت در بازار مورد استقبال قرار گیرد. Macan EV از پلت‌فرم شارژ ۸۰۰ ولتی استفاده کرده که اکنون در پورشه تایکان از آن بهره برده می‌شود.

این مدل، باتری برقی را در کنار مخزن بنزینی قرار داده است که تفاوت‌هایی با پلت‌فرم‌های آئودی دارد. قیمت این خودروی کمپانی پورشه ۷۵ هزار دلار اعلام شده است.

ریویان R۱S و ریویان R۱T

ریویان R1T می تواند صفر تا صد کیلومتر را در سه ثانیه طی کند.
ریویان R1T می تواند صفر تا صد کیلومتر را در سه ثانیه طی کند.

R۱T یک پیکاپ کاملا برقی است که قرار است تسلا Cybertruck را در بازار شکست دهد. این خودرو بردی ۴۰۰ مایلی دارد و قادر است تا ۱۱ هزار پوند بار را یدک‌کشی کند. این نسخه از ریویان ظرفیتی ۷۵۰ اسب بخاری دارد. سرعت صفر تا ۶۰مایل در ساعت را در ۳ ثانیه کسب می‌کند.

نسخه R۱S مدلی لوکس‌تر است و توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. ریویان با نوآوری خود سبب شده که سرمایه‌های بسیاری را از سوی آمازون و فورد به خود جلب کند. این دو مدل در تابستان ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد و برآورد می‌شود که قیمتی ۶۷ تا ۷۷هزار دلاری داشته باشند.

تسلا Cybertruck

تسلا سایبرتراک نخستین وانت الکتریکی تسلا است.
تسلا سایبرتراک نخستین وانت الکتریکی تسلا است.

این نسخه از تسلا انقلابی در طراحی خودرو های پیکاپ است. چرا که اسکلت بیرونی منحصربه‌فرد و ضد زنگ دارد و ظرفیت حمل بار یدک کش آن تا ۷۵۰۰ پوند تخمین زده می‌ شود. با این وجود این خودروی تسلا رقیب‌ هایی جدی در بازار دارد. ایلان ماسک در طراحی این خودرو نیز به نوآوری روی آورده است.

با این وجود تحلیلگران بر این باورند که این خودرو بیش از آنکه جاده‌های ایالات متحده را به عنوان خودروی پیکاپ به قبضه خود درآورد، از سوی دوستداران تسلا خریداری خواهد شد. این خودرو با قیمتی در محدوده ۴۰ تا ۷۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

تویوتا bZ۴X

این خودرو الکتریکی کانسپت قرار است با همکاری کمپانی سوبارو ساخته شود.
این خودرو الکتریکی کانسپت قرار است با همکاری کمپانی سوبارو ساخته شود.

تویوتا در آوریل ۲۰۲۱ اعلام کرد که در حال ساخت یک خودرو الکتریکی است. این خودرو با همکاری کمپانی سوبارو بر اساس یک پلت فرم اختصاصی جدید برای وسایل نقلیه کاملا الکتریکی، معروف به e-TNGA است. تویوتا bZ۴X نتیجه این همکاری است که در رده خودروهای عاری از کربن این کمپانی موسوم به Toyota Bz قرار می‌ گیرد و بناست تا سال ۲۰۲۵، ۶ نسخه دیگر از این رده به بازار معرفی شود.

منبع: دنیای اقتصاد

بیشتر بخوانید:

سلطان خودروهای برقی مرسدس بنز / مشخصات لوکس‌ترین خودرو برقی جهان

ارزان ترین خودرو برقی در حال پیشی گرفتن از تسلا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط