آزمایش هوندا کلیک ۱۵۰ + قیمت لوازم یدکی

از دست ندهید

این گزارش به آزمایش هوندا کلیک ۱۵۰ اختصاص دارد. اگر قصد خرید این اسکوتر محبوب را دارید حتما قبل از اقدام به خرید، این گزارش را مطالعه کنید تا تمام واقعیات راجع به این اسکوتر را بدانید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: چند سالی از ورود این اسکوتر خوش نام به بازار ایران می گذرد و تا کنون دو نسل از آن به ایران راه پیدا کرده است.

آزمایش هوندا کلیک 150

هوندا کلیک های موجود در ایران، ساخت کشورهای تایلند و اندونزی است. مدل‌های ساخت اندونزی با نام Vario عرضه می شوند که نسبت به مدل های ساخت تایلند ارزان تر است. تفاوت محصولات این دو کشور در آپشن و رنگ بندی خلاصه می شود.

طراحی ظاهری و آپشن ها

آزمایش هوندا کلیک 150

این اسکوتر طراحی تیز و پویایی دارد. استفاده از چراغ های جلوی دوبل زنون با نور افشانی خوب آن را از دور هم قابل تشخیص کرده است.

این اسکوتر مجهز به آپشن هایی مانند کی لس، سنسور جک، سیستم استارت استاپ خودکار، ترمز های دیسکی در جلو و عقب، ترمز CBS (همگام)، چراغ های زنون و esp است.

البته در مدل های Vario ترمز عقب کاسه ای است.

همچنین استفاده از یک کمک فنر مرکزی در عقب اسکوتر آن را اسپرت تر نشان می دهد.

تجربه راندن

وقتی دکمه استارت را فشار می دهید، پیشرانه با صدای بسیار کمی شروع به کار می کند.

دسته گاز تاخیر چندانی ندارد و تقریبا بلافاصله پس از چرخاندن، اسکوتر از زمین کنده می شود و با شتاب خوبی شروع به حرکت می کند.

هندلینگ این اسکوتر کاملا راضی کننده و فرمان بردار است.

سیستم تعلیق عملکرد نرمی دارد و از پس دست اندازها بر می آید.

قوای محرکه این اسکوتر ۱۵۰ سی سی است و قدرت ۱۶.۷ اسب بخاری آن باعث شتاب گیری خیلی خوب و روان می شود.

در آزمایش هوندا کلیک ۱۵۰ باید گفت این اسکوتر بر خلاف سایر اسکوترها که عمدتا هوا خنک هستند، برای خنک کاری بهتر از رادیاتور استفاده می‌کند.

اما درباره ارگونومی آن باید گفت موقعیت راکب بیش از حد معمول جلو است و سر راکب از صفحه کیلوتر هم جلوتر است و برای خواندن اطلاعات صفحه کیلومتر باید به زیر چانه خود نگاه کنید و تنها چیزی که مقابلتان می بینید آسفالت خیابان است.

هر چند این مدل طراحی باعث هندلینگ بهتر اسکوتر می شود اما در هنگام بروز تصادف بسیار نا ایمن و خطرناک است و احتمالا سر راکب قبل از سپر جلو وسیله به مانع برخورد می کند!

فضای پای راکب محدود است و افراد با قد بیش از ۱۶۵ سانتی متر قطعا برخورد زانوها با قسمت جلو را تجربه می کنند.

موقعیت ترک‌نشین هم مناسب است و برخوردی با راکب ندارد.

حداکثر سرعت توصیه شده توسط شرکت مادر، هشتاد کیلومتر بر ساعت پس از طی هزار کیلومتر برای آب بندی است. این اسکوتر می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت برسد که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

متاسفانه ترمز ها ضعیف است و نمی تواند به راحتی این اسکوتر را متوقف کند.

قیمت جهانی و بازار ایران

قیمت جهانی این اسکوتر بسته به مدل های مختلف دو هزار و سیصد دلار است.

این اسکوتر در بازار ایران در مدل ۱۵۰i ساخت تایلند و مدل ۱۴۰۰ قیمتی بیش از ۸۰ میلیون تومان دارد که بسیار غیر منطقی است.

شرکت های مختلفی مانند کویر موتور، سالارگستر و … اقدام به واردات و مونتاژ این اسکوتر می کنند که مشخص نیست با چه نرخ ارزی این اسکوتر ها را وارد و مونتاژ می کنند.

قیمت سرسام آور لوازم یدکی

آزمایش هوندا کلیک 150

هر چند راندن این اسکوتر بسیار لذت بخش است اما زمانی که موعد سرویس‌های دوره ای آن فرا برسد یا تصادفی با آن صورت گیرد، مالک را حسابی از خجالت خود در می آورد.

برای مثال قیمت دست کامل چراغ های جلوی آن بیش از شش میلیون تومان است.

صفحه کیلومتر دیجیتال این موتور هم بیش از چهار میلیون تومان قیمت دارد.

می توان گفت با یک تصادف جزیی از جلو، مالک باید حدود سیزده میلیون تومان هزینه پرداخت کند.

قیمت رادیاتور آن سه میلیون و زنجیر تایم هم حدود پانصد هزار تومان قیمت خورده است.

لاستیک جلو و عقب اصلی حدود سه و نیم میلیون تومان است و آینه های جانبی آن هم برچسب ششصد هزار تومانی دارد.

هر دست لنت اصلی آن هم حدود چهارصد هزار تومان است.

با توجه به تعداد بسیار زیاد این اسکوتر در کشور عدم اراِیه خدمات پس از فروش مناسب و تامین قطعات، بعد از مدتی لذت بردن از این اسکوتر می تواند دمار از روزگار مالکش در بیاورد.

پرداخت این مبالغ برای یک سری قطعه پلاستیکی واقعا غیر اقتصادی است.

می توان گفت این اسکوتر در هر سی هزار کیلومتر به صورت میانگین هشت میلیون تومان خرج دارد البته در صورتی که با آن هیچ تصادفی نکنید و نیازی به قطعات ظاهری نداشته باشید!

در آزمایش هوندا کلیک ۱۵۰ و با توجه موارد ذکر شده مشخص می شود هر چند این اسکوتر توانمند است اما فقط مناسب همان آسیای شرقی و جثه های کوچک است و از لحاظ اقتصادی هم در صورت استفاده مداوم هزینه های یک خودروی لوکس را روی دست شما می گذارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی اسکوتر SYM J200 + قیمت و هزینه سرویس های دوره ای این موتورسیکلت

تبدیل کاربراتور به انژکتور در موتورسیکلت‌ها چگونه انجام می‌شود؟

موتورسیکلت های محبوب اینستاگرام و جهان

 




5 دیدگاه

  1. قدرت موتور ۱۲.۵ اسب بخار هست ۱۶ اسب بخار از کجاتون در میارید حداقل یک سرچ ساده بکنید تو اینترنت ترمزهای cbs نیست هم واریو هم کلیک هر دو ترمز عقبش کاسه ای هست نه دیسکی فکر کنم یک موتور دیگه ای رو بررسی کردید

  2. من بالای بالای ۱۲ سال هست که اسکوتر دارم کیلیک بدترین نوع طراحی جلوپا رو داره یکسری از شرکتهای موتور سازی ایرانی که تقریبا چیزی نمیدونن از موتور هم کلی کپی پیست دادن بیرون . اونجایی که جلو پل باید قوس داشته باشه توی کیلیک بر عکسه و دوتا زایده زده بیرون و با یک کمک عقب فقط برای یکنفر خوبه متاسفانه هیچ شرکتی عرضه رفتن به چین و انتخاب یک اسکوتر ۲۵۰ با طراحی جاپای مورب رو نداشته چون نمیدونن من یکبا یکساعت با مدیر عامل یکیشون صحبت میکردم بعد از کلی توضیح دادن پرسیدم شما خودت موتور سوار میشی یا موتور سواری میکنی گفت نه ….. وقتی مدیر عامل شرکت موتور سازی باشی بهیچ عنوان نمیتونی نبض بازار و حدس بزنی

  3. انقدر تو سر کلیک نزنید بابا من خودم ۱۸۸ قدمه والا راحت سوار میشم مدل اتاق قدیم داشتم مدل ۹۶ بود تا ۹۸ داشتمش ۳۵ هزارتا راه رفت واقعا راضی بودم ازش سال ۹۸ اتاق جدید خریدم اینم ۲۷ هزارتا تا الان راه رفته بازم راضی ام
    سگش شرف داره به موتورهای بی کیفیت چینی

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط