پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو چگونه گذشت؟

از دست ندهید

پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با حواشی بسیار برگزار شد. با ما همراه باشید تا از مهمترین رویدادهای نمایشگاه با خبر شوید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: این نمایشگاه در حالی برگزار شد که برخی شرکت ها از دستاوردهای جدید خود رونمایی کردند و برخی از شرکت های مطرح هم غایب بودند.

امسال استقبال سردتری از این نمایشگاه صورت گرفت که یکی از دلایل آن وجود ویروس کرونا و دلیل دیگر آن غیبت برخی شرکت های مطرح در زمینه خودرو بود.

سازه گستر پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو

ایران خودرو و عظام غایبین بزرگ

گروه تولیدی ایران خودرو در کمال تعجب از حضور در این نمایشگاه مهم اجتناب کرده بود که با گلایه های وزیر صمت از این شرکت، سوالات بسیاری را در ذهن بازدید کنندگان پدید آورد.

هنوز دلیل این غیبت بزرگ مشخص نیست، اما انتظار می رفت این شرکت که محصولات جدیدی مانند خودروی تارا را در سبد محصولات تولیدی خود دارد و بزرگ ترین تولید کننده خودرو در کشور است، برای اعلام جزئیات قطعات این محصول در این نمایشگاه حضور پر رنگی داشته باشد.

شرکت عظام که یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات خودرو در کشور است هم در این نمایشگاه حضور نداشت.

جدیدترین محصولات رونمایی شده

شرکت کروز از ECU های نسل پنجم جدید تولیدی این شرکت پرده برداری کرد.

یکی دیگر از محصولات رونمایی شده توسط کروز کامپیوتر ایربگ یا به اختصار ACU است که به گفته مسئولان شرکت، بومی سازی شده است.

صفحه نمایشگرهای جدید و چراغ های جدید این شرکت هم در این نمایشگاه دیده می شدند.

ای سی یو پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو

ECU های جدید شرکت کروز (نسل پنجم جدید)

پشت آمپر پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو

صفحه کیلومترهای جدید شرکت کروز

رونمایی از موتور جدید سایپا

همچنین شرکت مگاموتور از زیر مجموعه های سایپا از موتور تیبا بهینه شده با ۹۰ اسب بخار قدرت که قرار است در کوییک جدید استفاده شود، رونمایی کرد.

اما هیچ گونه توضیحی در این زمینه به خبرنگاران بیت ران نداد.

موتور سایپا پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو

رونمایی از اولین خودروی تولید شده توسط یک شرکت خصوصی

 سدان yp110 پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو

رونمایی از خودروی YP110 یکی از مهم ترین رویدادهای این نمایشگاه بود.

این خودرو قرار است توسط شرکت یکسان آریان خودرو که یک شرکت کاملا خصوصی است به بازار عرضه شود.

پلت فرم این خودرو با نام YSF1 با مشارکت دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است و در صورت عرضه می توان از آن به عنوان اولین پلت فرم طراحی شده بومی نام برد.

پلت فرمی که خودروسازان بزرگ داخلی هرگز به آن دست پیدا نکردند و همواره از پلت فرم های منسوخ شده با ایرادات بسیار زیاد استفاده کرده اند.

کامیون کمپرسی چاپار ۳۳۳۶

چاپار پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو

شرکت حدید مبتکران که یک شرکت خصوصی است از یک کامیون جدید رونمایی کرد.

خط تولید این کامیون سال گذشته و با حضور رییس جمهور افتتاح شده بود.

این کامیون از موتور مرسدس بنز با کد OM457LA استفاده می کند که ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد.

برای این کامیون یک گیربکس ۲+۱۶ دنده تولید شرکت ZF آلمان و با کد ZF 16S 2521 در نظر گرفته شده است.

تایر سازان؛ غایب

در پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو انتظار می رفت شرکت های تولید کننده تایر هم حضور داشته باشند و به سوالات خبرنگاران پیرامون گرانی قیمت لاستیک و گلایه مردم از نحوه ثبت نام لاستیک دولتی پاسخ دهند، اما این شرکت ها هم در این نمایشگاه غایب بودند.

برخورد خصمانه با خبرنگاران

برخورد مسئولان در نمایشگاه با خبرنگاران بیت ران بسیار زشت و ناپسند بود تا حدی که اجازه فیلم برداری و عکس برداری داده نشد.

مشخص نیست چرا در یک نمایشگاه عمومی، خبرنگاران نباید اجازه عکاسی و فیلم برداری داشته باشند؟

اما ماموران حراست با منع خبرنگاران از این کار مرتبا می گفتند به آن ها دستور داده شده تا از فیلم برداری یا عکاسی توسط خبرنگاران جلوگیری کنند.

ممنوعیت مصاحبه با سایپا

مسئولین سایپا از مصاحبه با خبرنگاران بیت ران سرباز زدند و تاکید کردند شرکت سایپا هرگونه مصاحبه با خبرنگاران و نیز عکاسی و فیلم برداری آنها از محصولات سایپا را ممنوع کرده است.

برای خبرنگار بیت ران مشخص نیست چرا یک خودروساز در حالیکه در یک نمایشگاه عمومی باید پاسخگوی خبرنگاران باشد، اجازه مصاحبه و فیلم برداری را نمی دهد؟

جلوگیری از کار خبرنگاران آن هم در یک مکان عمومی، و نمایشگاهی که حضور برای عموم آزاد است، خلاف روح جریان آزاد اطلاعات است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات فنی موتور سه سیلندر / امکان استفاده سایپا از موتور سه سیلندر ایران خودرو

اخذ نکردن استاندارد آلایندگی شاهین پلاک شدن آن را با مشکل مواجه خواهد کرد

سودا SA01 در کارمانیا ؛ واقعیت‌هایی که به شما نمی‌گویند

 




2 دیدگاه

  1. دلیل اینکه سایپا اجازه مصاحبه به خبرنگاران بیت ران نداده کاملا مشخصه.بیت ران درتمام مقاله ها وگزارشاتی که در مورد محصولات سایپا ارائه میده کاملا مغرضانه برخورد میکنه.انگار ازطرف ایرانخودرو مامور این کار شدن

    • بخوام به روش شما پاسخ بدم باید بپرسم: شما از طرف کجا مامور شدین که چنین کامنتی بذارین؟!
      اولین رسانه ای که گفت سایپا، شاهین رو با موتور هشت سوپاپ تولید می کنه و این اصلا به روز و مناسب نیست، بیت ران بود و روی حرفش پافشاری کرد، اما سایپا و خیلی از رسانه ها این خبر و تحلیل ها رو قبول نکردن … چه غرض ورزی در این اطلاعات بود؟ از این دست موارد بسیار هست

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط