موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

از دست ندهید

بازار خودرو ترکیه از امروز محدود خواهد شد

بازار خودرو ترکیه امروز با شوک خبری بزرگی بیدار شد. روز گذشته رسماً اعلام شد که از امروز خریداران...

حادثه دوباره برای بوئینگ ۷۳۷

روز گذشته، ششم ماه ژوئن ۲۰۲۰ یک هواپیمای باری از نوع بوئینگ ۷۳۷ در آمریکا دچار حادثه شد. بیت ران-...

قیمت خودروهای وارداتی تغییر چندانی نداشته است + جدول قیمت ها

قیمت خودروهای وارداتی تغییر چندانی نداشته است. بیت ران - ثبات در بازار خودروهای وارداتی دیده می شود و قیمت...

آیا ترافیک شهری، هزینه بالای سوخت و استهلاک بالای اتومبیل، شما را هم به فکر خرید یک موتور سیکلت اسکوتر راحت و بی دردسر انداخته است؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با این وسایل نقلیه جذاب آشنا شوید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: اسکوترها موتور سیکلت هایی هستند که به تازگی بسیار توسعه یافته اند.

اسکوترها فقط با دست کنترل می شوند.

اهرم تعویض دنده پایی، جای خود را به یک گیربکس اتوماتیک cvt داده و پدال ترمز پایی هم به روی دسته انتقال یافته است.

زین آنها بزرگ، پهن و همچنین بازشو است که در زیر آن محفظه ای برای قرار دادن اشیا و باک بنزین قرار گرفته است.

راندن آنها کاری راحت و لذت بخش است، البته باید بدانید که اسکوترها هم نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

وضعیت بازار ایران

با توجه به توسعه یافتن اسکوترها در سطح جهان، در ایران هم چند سالی است واردات و مونتاژ آن آغاز شده، اما به تازگی بسیار محبوب شده اند.

ترافیک شهری، مصرف سوخت پایین و راحتی استفاده عواملی هستند که افزایش تقاضای آن را توجیه می کنند.

اما واردات و مونتاژ تعداد زیادی اسکوتر با برندهای مختلف بدون تبلیغات و ارایه آگاهی لازم، باعث سردرگمی خریداران شده است.

ما سعی کرده ایم تجربه سواری، مزایا، معایب و هزینه نگهداری آنها را با شما در میان بگذاریم.

1. هوندا کلیک 150

هوندا کلیک 150

شاید شما هم درخشش چشمانش را دیده اید.

خطوط تیز و شکسته، حجم پردازی های دقیق و هوندا بودن، باعث شده این اسکوتر شبیه یک روبات دو چرخ باشد!

سواری با آن بسیار لذت بخش است.

هر فرمانی بدهید او اطاعت می کند.

وقتی دسته گاز را سریع بچرخانید، بی صدایی و شتاب بالا حس پرواز روی آسفالت را القا می کند.

اما هرقدر سر به زیر و حرف گوش کن است، پر هزینه هم هست.

قیمت بالا و کمبود قطعات یدکی از معایب این اسکوتر زیباست.

در حال حاضر قیمت این اسکوتر با توجه به رنگبندی و … حدود 75 میلیون تومان است.

2. Tvs ویگو

Tvs ویگو

محصول کم استهلاک هندی ها، سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

قیمت این اسکوتر نسبتا مناسب است، اما روی شتابش نمی توان چندان حسابی باز کرد.

در صورت تک سرنشین بودن برای مسیرهای درون شهری تا سرعت 60کیلومتر ایده آل است، اما برای مسیرهای بزرگراهی با توجه به تاپ اسپید 70 کیلومتری، چندان مناسب نیست یا شاید حوصله تان را سر ببرد!

در صورت داشتن ترک سوار، ناتوان می شود و اگر سنگین وزن هم باشید، قالتان می گذارد.

این اسکوتر در بازار فعلی حدود 34 میلیون تومان قیمت می خورد.

قیمت لوازم یدکی اش نسبتا مناسب و در دسترس است.

هزینه نگهداری دوره ای برای هر 10000کیلومتر حدود 400 هزار تومان است.

3. بنلی ستا

بنلی ستا

یدک کشیدن نام بنلی با توجه به خاطره خوش مدل های استریت آن، این بار بر گردن این موتور سیکلت اسکوتر 125cc افتاده است.

نمی توان از او انتظار معجزه داشت، اما با توجه به طراحی پیشرفته هر آنچه در توان دارد ارایه می دهد.

شتابش از wego بیشتر است، اما باز هم مشکل شتاب کم با دو سرنشین را دارد.

موتور نرم و بی صدایی دارد، اما قیمت لوازم یدکی اش نسبتا بالاست.

قیمت نمونه صفر کیلومتر آن، حدود 32 میلیون تومان است.

4. SYM گالکسی j200

موتور سیکلت اسکوتر

اگر اهل موتور باشید و چشمتان به این تازه وارد تایوانی بیفتد، احتمالا مکث کرده و براندازش می کنید.

طراحی جلوی آن شبیه موتورسیکلت های ریس است و خطوط تیز و شکسته به آن جذابیت بصری خاصی داده است.

حجم موتور آن 200cc است و حتی با وجود دو سرنشین، باز هم شتاب مناسبی دارد.

زیر نشیمن پهن این اسکوتر، محفظه ای بزرگ برای قرار دادن کلاه کاسکت تعبیه شده که یک آپشن بسیار کاربردی است.

سیستم تعلیق آن کمی خشک عمل می کند، اما هندلینگ مناسبی دارد.

گرانی و کمبود قطعات یدکی، گریبان گیر این اسکوتر هم شده است.

قیمت این موتور سیکلت اسکوتر در حال حاضر حدود 45 میلیون تومان است.

هزینه سرویس دوره ای برای هر 10000 کیلومتر حدود 700 هزار تومان است.

5. SYM فیدل3

SYM فیدل3

یک موتور سیکلت اسکوتر طرح وسپا با کیفیت تایوانی، شاید بهترین توصیف برای آن باشد.

این روزها که خیابان ها پر شده از کپی های رنگارنگ وسپا، این تازه رسیده تایوانی حرف هایی برای گفتن دارد.

سواری بسیار راحت و بی صدایی دارد.

حجم موتور آن 200cc است و با galaxy j200 مشترک است و شتاب بسیار خوبی دارد.

سیستم تعلیق نرم عمل می کند و کیفیت آن خوب ارزیابی می شود.

قیمت این اسکوتر حدود 45 میلیون تومان است.

هزینه سرویس دوره ای برای هر 10000 کیلومتر حدود 700 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

زشت‌ترین موتورسیکلت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند را بشناسید

موتور سیکلت دو چرخ متحرک و مزایا و معایب آن

موتورسیکلت برقی ایرانی تولید خواهد شد




20 دیدگاه

  1. اینایی که شما معرفی کردید همه حجم موتورشون بالا بود ایا اون پنجاه سی سی ها که سوزوکی و هوندا و…توی اران موجود هست هم گواهینامه و پلاک نیاز دارن؟ چون من ندیدم پلاک داشته باشن

  2. یه کم زیادی خلاصه نویسی شده بود و از مدل های دیگه مثل یاماها و … صحبت به میان نیومده بود

  3. اطلاعات اشتباه ندید به مردم…
    حجم sym ها همه ۱۶۹ سی سی هست
    از سایت های مرجع نگاه کنید
    متاسفانه تو ایران برای فروش بهتر سر مردم کلاه میزارن و حجم رو بالاتر اعلام میکنن
    بابت خدمات و سرویس هم هزینه هاش خیلی بالاتر از موتور کلیک و قیمت های شرکت وحشتناک بالاست مخصوصا فیدل

    • بنلی ارزش خرید نداره.کاوان رو نمیدونم.فقط میگن افت قیمت داره. که همه گیری هست تو اسکوتر ها.

      • سلام بخشید
        من میخواستم یه اسکوتر جترو ۱۵۰cc بردارم بنظرتون چجوریه؟
        کسی هست یه نظر کلی درمورد موتور اسکوتر ها بده ؟ خرابی هاشون زیاد نیست؟

    • کاوان موتوری نیست که عمر کنه
      زود ب خرج میفته
      بنلی ستا هم هزینه سنگینی داره
      هر دوتا رو سوار شدم
      پیشنهاد من به شما محصولات سری s کویره
      قیمت مناسب
      جون دار
      خدمات پس از فروش عالی

  4. از بین طرح کلیک های هدا ، گلکسی ۱۵۰ ، همراه ، های کلیک و کریستال کدومش بهترن ؟ نمیدونم کدومو انتخاب کنم ؟

  5. سلام به همگی
    من میخواستم موتور اسکوتر بخرم و کلی تحقیق کردم اینجا با شما به اشتراک میزارم که راحتتر تصمیم بگیرید همه موتورایی را که میگم هم سواریشونو تست کردم
    اول از همه هندا کلیک اصل عاااایه اما خوب قیمت خیلی بالاست هیچ ایرادی به این موتور تمیتونیم بگیرین دنبای کپیاشون نرین که پولتونو ریختین توی جوب آب ماله هر تولید کننده ایرانی هم باشه فرق نداره
    بعدش موتور خوب با قیمت مناسب میشه دینو ویند ٢٠٠ که خودمم همینو برداشتم هم سواری عالی هم قدرت موتور بالا من اتوبان امام علی شمالو دو ترک باهاش ١٠٠ تا اومدم موتور هنوزم جا داشت گاز بخوره خلاصه از هر لحاظ بعد از کلی تحقیق به دینو ویند رسیدم بعدش آپریلیا کبیر موتور

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

لامبورگینی Urus S با ۶۶۶ اسب بخار قدرت معرفی شد

لامبورگینی Urus S جدیدترین نسخه شاسی بلند این خودروساز ایتالیایی است که با قدرت شیطانی ۶۶۶ اسب بخار به...

سیتروئن Oli ، خودرو مفهومی برقی با لوگوی جدید...

سیتروئن Oli در شرایطی معرفی شد که این برند فرانسوی یک ری برندینگ بسیار بزرگ را تجربه می‌کند. Oli در حقیقت نخستین خودروی سیتروئن...

فراری SP51 شاهکاری منحصر به فرد بر پایه 812...

فراری SP51 ساعاتی پیش به عنوان نسخه ای منحصر به فرد از سوی این برند ایتالیایی معرفی شد. SP51 سوپر اسپرتی است که تنها...

ب ام و آلپینا B7 دیگر تولید نخواهد شد...

ب ام و آلپینا B7 به آخر خط رسید. ALPINA بلژیک ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد که آخرین نمونه B7 از خط...

ب ام و XM نخستین خودرو پلاگین هیبرید با...

ب ام و XM به عنوان نخستین خودروی پلاگین هیبرید که با برند M تولید می‌شود، ساعاتی پیش رسماً رونمایی شد. XM قرار است...

پست‌های مرتبط