23.2 C
Tehran
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹

موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

از دست ندهید

سیتروئن C3L ، سدان استپ وی سیتروئن

سیتروئن نسخه شاسی بلند مانندی از سیتروئن C3 را معرفی کرده است که یک سدان استپ وی محسوب می‌شود....

تولید کیا سراتو متوقف خواهد شد /کیاموتورز هم بدعهدی کرد

کیاموتورز به همکاری با ایران پایان داد و تولید کیا سراتو در سایپا این هفته متوقف خواهد شد. بیت ران...
خودروهای تشریفات معروف در ایران

خودروهای تشریفات زرهی ( گارد ) حاضر در مذاکرات ایران و 5+1

در این گزارش به بررسی و معرفی خودروهای تشریفات زرهی ( گارد ) حاضر در مذاکرات ایران و 5+1...

آیا ترافیک شهری، هزینه بالای سوخت و استهلاک بالای اتومبیل، شما را هم به فکر خرید یک موتور سیکلت اسکوتر راحت و بی دردسر انداخته است؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با این وسایل نقلیه جذاب آشنا شوید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: اسکوترها موتور سیکلت هایی هستند که به تازگی بسیار توسعه یافته اند.

اسکوترها فقط با دست کنترل می شوند.

اهرم تعویض دنده پایی، جای خود را به یک گیربکس اتوماتیک cvt داده و پدال ترمز پایی هم به روی دسته انتقال یافته است.

زین آنها بزرگ، پهن و همچنین بازشو است که در زیر آن محفظه ای برای قرار دادن اشیا و باک بنزین قرار گرفته است.

راندن آنها کاری راحت و لذت بخش است، البته باید بدانید که اسکوترها هم نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

وضعیت بازار ایران

با توجه به توسعه یافتن اسکوترها در سطح جهان، در ایران هم چند سالی است واردات و مونتاژ آن آغاز شده، اما به تازگی بسیار محبوب شده اند.

ترافیک شهری، مصرف سوخت پایین و راحتی استفاده عواملی هستند که افزایش تقاضای آن را توجیه می کنند.

اما واردات و مونتاژ تعداد زیادی اسکوتر با برندهای مختلف بدون تبلیغات و ارایه آگاهی لازم، باعث سردرگمی خریداران شده است.

ما سعی کرده ایم تجربه سواری، مزایا، معایب و هزینه نگهداری آنها را با شما در میان بگذاریم.

1. هوندا کلیک 150

هوندا کلیک 150

شاید شما هم درخشش چشمانش را دیده اید.

خطوط تیز و شکسته، حجم پردازی های دقیق و هوندا بودن، باعث شده این اسکوتر شبیه یک روبات دو چرخ باشد!

سواری با آن بسیار لذت بخش است.

هر فرمانی بدهید او اطاعت می کند.

وقتی دسته گاز را سریع بچرخانید، بی صدایی و شتاب بالا حس پرواز روی آسفالت را القا می کند.

اما هرقدر سر به زیر و حرف گوش کن است، پر هزینه هم هست.

قیمت بالا و کمبود قطعات یدکی از معایب این اسکوتر زیباست.

در حال حاضر قیمت این اسکوتر با توجه به رنگبندی و … حدود 75 میلیون تومان است.

2. Tvs ویگو

Tvs ویگو

محصول کم استهلاک هندی ها، سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

قیمت این اسکوتر نسبتا مناسب است، اما روی شتابش نمی توان چندان حسابی باز کرد.

در صورت تک سرنشین بودن برای مسیرهای درون شهری تا سرعت 60کیلومتر ایده آل است، اما برای مسیرهای بزرگراهی با توجه به تاپ اسپید 70 کیلومتری، چندان مناسب نیست یا شاید حوصله تان را سر ببرد!

در صورت داشتن ترک سوار، ناتوان می شود و اگر سنگین وزن هم باشید، قالتان می گذارد.

این اسکوتر در بازار فعلی حدود 34 میلیون تومان قیمت می خورد.

قیمت لوازم یدکی اش نسبتا مناسب و در دسترس است.

هزینه نگهداری دوره ای برای هر 10000کیلومتر حدود 400 هزار تومان است.

3. بنلی ستا

بنلی ستا

یدک کشیدن نام بنلی با توجه به خاطره خوش مدل های استریت آن، این بار بر گردن این موتور سیکلت اسکوتر 125cc افتاده است.

نمی توان از او انتظار معجزه داشت، اما با توجه به طراحی پیشرفته هر آنچه در توان دارد ارایه می دهد.

شتابش از wego بیشتر است، اما باز هم مشکل شتاب کم با دو سرنشین را دارد.

موتور نرم و بی صدایی دارد، اما قیمت لوازم یدکی اش نسبتا بالاست.

قیمت نمونه صفر کیلومتر آن، حدود 32 میلیون تومان است.

4. SYM گالکسی j200

موتور سیکلت اسکوتر

اگر اهل موتور باشید و چشمتان به این تازه وارد تایوانی بیفتد، احتمالا مکث کرده و براندازش می کنید.

طراحی جلوی آن شبیه موتورسیکلت های ریس است و خطوط تیز و شکسته به آن جذابیت بصری خاصی داده است.

حجم موتور آن 200cc است و حتی با وجود دو سرنشین، باز هم شتاب مناسبی دارد.

زیر نشیمن پهن این اسکوتر، محفظه ای بزرگ برای قرار دادن کلاه کاسکت تعبیه شده که یک آپشن بسیار کاربردی است.

سیستم تعلیق آن کمی خشک عمل می کند، اما هندلینگ مناسبی دارد.

گرانی و کمبود قطعات یدکی، گریبان گیر این اسکوتر هم شده است.

قیمت این موتور سیکلت اسکوتر در حال حاضر حدود 45 میلیون تومان است.

هزینه سرویس دوره ای برای هر 10000 کیلومتر حدود 700 هزار تومان است.

5. SYM فیدل3

SYM فیدل3

یک موتور سیکلت اسکوتر طرح وسپا با کیفیت تایوانی، شاید بهترین توصیف برای آن باشد.

این روزها که خیابان ها پر شده از کپی های رنگارنگ وسپا، این تازه رسیده تایوانی حرف هایی برای گفتن دارد.

سواری بسیار راحت و بی صدایی دارد.

حجم موتور آن 200cc است و با galaxy j200 مشترک است و شتاب بسیار خوبی دارد.

سیستم تعلیق نرم عمل می کند و کیفیت آن خوب ارزیابی می شود.

قیمت این اسکوتر حدود 45 میلیون تومان است.

هزینه سرویس دوره ای برای هر 10000 کیلومتر حدود 700 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

زشت‌ترین موتورسیکلت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند را بشناسید

موتور سیکلت دو چرخ متحرک و مزایا و معایب آن

موتورسیکلت برقی ایرانی تولید خواهد شد

5 دیدگاه

  1. اینایی که شما معرفی کردید همه حجم موتورشون بالا بود ایا اون پنجاه سی سی ها که سوزوکی و هوندا و…توی اران موجود هست هم گواهینامه و پلاک نیاز دارن؟ چون من ندیدم پلاک داشته باشن

  2. یه کم زیادی خلاصه نویسی شده بود و از مدل های دیگه مثل یاماها و … صحبت به میان نیومده بود

  3. اطلاعات اشتباه ندید به مردم…
    حجم sym ها همه ۱۶۹ سی سی هست
    از سایت های مرجع نگاه کنید
    متاسفانه تو ایران برای فروش بهتر سر مردم کلاه میزارن و حجم رو بالاتر اعلام میکنن
    بابت خدمات و سرویس هم هزینه هاش خیلی بالاتر از موتور کلیک و قیمت های شرکت وحشتناک بالاست مخصوصا فیدل

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید

تصاویر تندر ۹۰ و ساندرو جدید را در این گزارش تصوری تماشا کنید. بیت ران - شرکت رنو تصاویر تازه‌ای...

پرواز کیش – دوبی از سر گرفته شد +...

پرواز کیش - دوبی که در پی شیوع ویروس کووید 19 متوقف شده بود، طی روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد. جزئیات زمانبندی...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو ؛ طوفان رنو...

نسل جدید تندر ۹۰ و ساندرو توسط شرکت رنو معرفی شدند. طراحان رنو از طراحی زشت نسل اول این خودرو و طراحی معمولی نسل...
با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز؛

کاهش قیمت بلیت تهران – استانبول ادامه دارد

با شکسته شدن انحصار قطر ایرویز کاهش قیمت بلیت تهران - استانبول با حضور ایرلاین های ایرانی و افزایش پروازها ادامه دارد. بیت ران -...
راننده رایگان به چه کسی می گویند؟

نیکلاس لطیفی راننده فرمول یک ایرانی تبار کیست؟

نیکلاس لطیفی راننده ایرانی تبار حاضر در عرصه فرمول یک ، راننده رایگان است، اما لطیفی کیست و راننده رایگان به چه کسانی می...

پست‌های مرتبط