موتور سیکلت اسکوتر + معرفی انواع و راهنمای خرید و قیمت

از دست ندهید

آیا ترافیک شهری، هزینه بالای سوخت و استهلاک بالای اتومبیل، شما را هم به فکر خرید یک موتور سیکلت اسکوتر راحت و بی دردسر انداخته است؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با این وسایل نقلیه جذاب آشنا شوید.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: اسکوترها موتور سیکلت هایی هستند که به تازگی بسیار توسعه یافته اند.

اسکوترها فقط با دست کنترل می شوند.

اهرم تعویض دنده پایی، جای خود را به یک گیربکس اتوماتیک cvt داده و پدال ترمز پایی هم به روی دسته انتقال یافته است.

زین آنها بزرگ، پهن و همچنین بازشو است که در زیر آن محفظه ای برای قرار دادن اشیا و باک بنزین قرار گرفته است.

راندن آنها کاری راحت و لذت بخش است، البته باید بدانید که اسکوترها هم نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

وضعیت بازار ایران

با توجه به توسعه یافتن اسکوترها در سطح جهان، در ایران هم چند سالی است واردات و مونتاژ آن آغاز شده، اما به تازگی بسیار محبوب شده اند.

ترافیک شهری، مصرف سوخت پایین و راحتی استفاده عواملی هستند که افزایش تقاضای آن را توجیه می کنند.

اما واردات و مونتاژ تعداد زیادی اسکوتر با برندهای مختلف بدون تبلیغات و ارایه آگاهی لازم، باعث سردرگمی خریداران شده است.

ما سعی کرده ایم تجربه سواری، مزایا، معایب و هزینه نگهداری آنها را با شما در میان بگذاریم.

۱. هوندا کلیک ۱۵۰

هوندا کلیک 150

شاید شما هم درخشش چشمانش را دیده اید.

خطوط تیز و شکسته، حجم پردازی های دقیق و هوندا بودن، باعث شده این اسکوتر شبیه یک روبات دو چرخ باشد!

سواری با آن بسیار لذت بخش است.

هر فرمانی بدهید او اطاعت می کند.

وقتی دسته گاز را سریع بچرخانید، بی صدایی و شتاب بالا حس پرواز روی آسفالت را القا می کند.

اما هرقدر سر به زیر و حرف گوش کن است، پر هزینه هم هست.

قیمت بالا و کمبود قطعات یدکی از معایب این اسکوتر زیباست.

در حال حاضر قیمت این اسکوتر با توجه به رنگبندی و … حدود ۷۵ میلیون تومان است.

۲. Tvs ویگو

Tvs ویگو

محصول کم استهلاک هندی ها، سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

قیمت این اسکوتر نسبتا مناسب است، اما روی شتابش نمی توان چندان حسابی باز کرد.

در صورت تک سرنشین بودن برای مسیرهای درون شهری تا سرعت ۶۰کیلومتر ایده آل است، اما برای مسیرهای بزرگراهی با توجه به تاپ اسپید ۷۰ کیلومتری، چندان مناسب نیست یا شاید حوصله تان را سر ببرد!

در صورت داشتن ترک سوار، ناتوان می شود و اگر سنگین وزن هم باشید، قالتان می گذارد.

این اسکوتر در بازار فعلی حدود ۳۴ میلیون تومان قیمت می خورد.

قیمت لوازم یدکی اش نسبتا مناسب و در دسترس است.

هزینه نگهداری دوره ای برای هر ۱۰۰۰۰کیلومتر حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

۳. بنلی ستا

بنلی ستا

یدک کشیدن نام بنلی با توجه به خاطره خوش مدل های استریت آن، این بار بر گردن این موتور سیکلت اسکوتر ۱۲۵cc افتاده است.

نمی توان از او انتظار معجزه داشت، اما با توجه به طراحی پیشرفته هر آنچه در توان دارد ارایه می دهد.

شتابش از wego بیشتر است، اما باز هم مشکل شتاب کم با دو سرنشین را دارد.

موتور نرم و بی صدایی دارد، اما قیمت لوازم یدکی اش نسبتا بالاست.

قیمت نمونه صفر کیلومتر آن، حدود ۳۲ میلیون تومان است.

۴. SYM گالکسی j200

موتور سیکلت اسکوتر

اگر اهل موتور باشید و چشمتان به این تازه وارد تایوانی بیفتد، احتمالا مکث کرده و براندازش می کنید.

طراحی جلوی آن شبیه موتورسیکلت های ریس است و خطوط تیز و شکسته به آن جذابیت بصری خاصی داده است.

حجم موتور آن ۲۰۰cc است و حتی با وجود دو سرنشین، باز هم شتاب مناسبی دارد.

زیر نشیمن پهن این اسکوتر، محفظه ای بزرگ برای قرار دادن کلاه کاسکت تعبیه شده که یک آپشن بسیار کاربردی است.

سیستم تعلیق آن کمی خشک عمل می کند، اما هندلینگ مناسبی دارد.

گرانی و کمبود قطعات یدکی، گریبان گیر این اسکوتر هم شده است.

قیمت این موتور سیکلت اسکوتر در حال حاضر حدود ۴۵ میلیون تومان است.

هزینه سرویس دوره ای برای هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

۵. SYM فیدل۳

SYM فیدل3

یک موتور سیکلت اسکوتر طرح وسپا با کیفیت تایوانی، شاید بهترین توصیف برای آن باشد.

این روزها که خیابان ها پر شده از کپی های رنگارنگ وسپا، این تازه رسیده تایوانی حرف هایی برای گفتن دارد.

سواری بسیار راحت و بی صدایی دارد.

حجم موتور آن ۲۰۰cc است و با galaxy j200 مشترک است و شتاب بسیار خوبی دارد.

سیستم تعلیق نرم عمل می کند و کیفیت آن خوب ارزیابی می شود.

قیمت این اسکوتر حدود ۴۵ میلیون تومان است.

هزینه سرویس دوره ای برای هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

زشت‌ترین موتورسیکلت‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند را بشناسید

موتور سیکلت دو چرخ متحرک و مزایا و معایب آن

موتورسیکلت برقی ایرانی تولید خواهد شد




23 دیدگاه

  1. اینایی که شما معرفی کردید همه حجم موتورشون بالا بود ایا اون پنجاه سی سی ها که سوزوکی و هوندا و…توی اران موجود هست هم گواهینامه و پلاک نیاز دارن؟ چون من ندیدم پلاک داشته باشن

    • سلام.فقط میدونم که هر وسیله ای که پلاک داشته باشد گواهی نامه میخواد وفروشنده ها به دروغ میگن حجم موتور زیر ۱۰۰ نمیخواد….

      • سلام زیر ۷۰ cc نمیخاد بنده موقع گرفتن گواهینامه موتور از چند جا پرسیدم پلاک صرفا سند هست و اگر احیانا دزدی بشه راحتر پیدا میشه دوست عزیز

        • طبق ماده ۱۲ قوانین راهنمایی و رانندگی راندن تمام وسایل نقلیه موتوری مستلزم داشتن گواهینامه مربوطه می باشد. پس عزیزان توجه داشته باشند رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه موتوری با هر نوع حجم سیلندر اعم از اسکوتر،موتورسیکلت وسایر وسایل نقلیه موتوری حتی اسکوترهای برقی جدید و موتورهای گازی قدیم مستلزم داشتن گواهینامه مربوط به خود است.

  2. یه کم زیادی خلاصه نویسی شده بود و از مدل های دیگه مثل یاماها و … صحبت به میان نیومده بود

  3. اطلاعات اشتباه ندید به مردم…
    حجم sym ها همه ۱۶۹ سی سی هست
    از سایت های مرجع نگاه کنید
    متاسفانه تو ایران برای فروش بهتر سر مردم کلاه میزارن و حجم رو بالاتر اعلام میکنن
    بابت خدمات و سرویس هم هزینه هاش خیلی بالاتر از موتور کلیک و قیمت های شرکت وحشتناک بالاست مخصوصا فیدل

    • بنلی ارزش خرید نداره.کاوان رو نمیدونم.فقط میگن افت قیمت داره. که همه گیری هست تو اسکوتر ها.

      • سلام بخشید
        من میخواستم یه اسکوتر جترو ۱۵۰cc بردارم بنظرتون چجوریه؟
        کسی هست یه نظر کلی درمورد موتور اسکوتر ها بده ؟ خرابی هاشون زیاد نیست؟

    • کاوان موتوری نیست که عمر کنه
      زود ب خرج میفته
      بنلی ستا هم هزینه سنگینی داره
      هر دوتا رو سوار شدم
      پیشنهاد من به شما محصولات سری s کویره
      قیمت مناسب
      جون دار
      خدمات پس از فروش عالی

  4. از بین طرح کلیک های هدا ، گلکسی ۱۵۰ ، همراه ، های کلیک و کریستال کدومش بهترن ؟ نمیدونم کدومو انتخاب کنم ؟

  5. سلام به همگی
    من میخواستم موتور اسکوتر بخرم و کلی تحقیق کردم اینجا با شما به اشتراک میزارم که راحتتر تصمیم بگیرید همه موتورایی را که میگم هم سواریشونو تست کردم
    اول از همه هندا کلیک اصل عاااایه اما خوب قیمت خیلی بالاست هیچ ایرادی به این موتور تمیتونیم بگیرین دنبای کپیاشون نرین که پولتونو ریختین توی جوب آب ماله هر تولید کننده ایرانی هم باشه فرق نداره
    بعدش موتور خوب با قیمت مناسب میشه دینو ویند ٢٠٠ که خودمم همینو برداشتم هم سواری عالی هم قدرت موتور بالا من اتوبان امام علی شمالو دو ترک باهاش ١٠٠ تا اومدم موتور هنوزم جا داشت گاز بخوره خلاصه از هر لحاظ بعد از کلی تحقیق به دینو ویند رسیدم بعدش آپریلیا کبیر موتور

  6. سلام دوستان من میخاستم موتور اسکوتر با قیمت مناسب و هزینش زیاد نباشه بگیرم تا حجم ۲۰۰ سی سی نمیدونم چی بگیرم کسی راه کاری داره؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سیل در کارخانه مدیران خودرو ؛ کدام خودروها غرق شدند؟

سیل در کارخانه مدیران خودرو محصولات ام وی ام و فونیکس را زیر آب برد. این اتفاق در منطقه...

پست‌های مرتبط