بنابر اعلام شرکت خودروسازی ایران خودرو ارتقای کیفیت سمند از سوی شرکت بازرسی و استاندارد ایران تایید شده است.
بیت ران – به گزارش ایکوپرس، کیفیت سمند به سه ستاره ایمنی رسیده است .
کیفیت سمند سه ستاره شد
به استناد گزارش ارزیابی خردادماه شرکت بازرسی و استاندارد ایران، ISQI محصول سمند سه ستاره کیفی را دریافت کرده است.
این خودرو مدتی بود دچار افت کیفیت شدید شده بود. پیشتر سمندهای صادراتی در سالنی جداگانه از نظر کیفیت ارتقا پیدا می کردند.
طرح تولید خودروی ملی با سمند کلید خودرو
به گزارش بیت ران – طرح خودروی ملی که ایده آن نیز چندان در ایران تازه نبود، دوباره پس از پایان واردات خودرو، برای تولید یک پیکان جدید آغاز شد.
این اقدام می خواست به همه اثبات کند ما هم میتوانیم مانند کره خودمان به طراحی خودرو بپردازیم.
نخستین بار مردم در حاشیه بازیهای فوتبال جام ملتهای آسیا ۹۶ شاهد تیزری بودند که نشان میداد، طراحی خودروی ملی آغاز شده است.
اما تا پیش از تولید سمند در سال ۸۱ از خودروی ملی خبری نبود.
واقعیتهای فنی سمند چیست؟
بدنه خودرو ۱.۵ برابر بیشتر از پژو ۴۰۵ نقطه جوش دارد. وزن خودرو نیز حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگینتر از پژو ۴۰۵ است.
باید یادآور شد پلتفرم پژو ۴۰۵ و سمند تقریبا مشابه است،.
اما در خودروی سمند پلتفرم در زمینه سیستم فرمان و تعلیق تا حدودی اصلاح شده و توسعه یافتهتر است.
این خودرو در انگلستان از سوی شرکت “مایرا“ استانداردهای ایمنی را کسب کرده است.
اشکال اصلی این خودرو روی ترمز و اشکال ترمزگیری و صدای ناشی از ترمزگیری است.
البته ایرانخودرو مدعی است که سمندهای مدل ۸۳ به بعد این مشکل را ندارند.
بدنه این خودرو در سالهای ابتدای عرضه سر و صدای زیادی داشت که علت هم مهار نکردن قاب ستونهای کناری بود.
شرکت ایرانخودرو همچنین عنوان می کند که این مشکل را هم در سال ۸۳ حل کرده است.
ارگونومی خودروی سمند نیز مشکلاتی دارد؛ به عنوان مثال صندلی این خودرو زیاد مناسب نیست.
در مدل های اولیه در حالت تعویض دنده نیز دست در مواردی به کنسول میانی برخورد میکند.
دید این خودرو در جلو کمی کمتر از پژو ۴۰۵ است و دید عقب خودرو نیز تا حدودی کور است که مسوولان ایرانخودرو میگویند با سنسور دنده عقب این مشکل کمی بهبود یافته است.
سیستم فنربندی این خودرو نسبت به پژو ۴۰۵ سختتر است.
گفته می شود صدای بدنه نیز با مهار قاب ستونها کنترل شده است.
بیشتر بخوانید: