رونمایی از محصولات ایران خودرو ؛ حل مشکل موتور رهام و همکاری پلت فرمی

از دست ندهید

در مراسم رونمایی از مجصولات ایران خودرو وزیر صنعت گفت مشکل موتور رهام حل خواهد شد و خودروسازها موظف به همکاری با هم در زمینه های مختلف شده اند.

بیت ران – الهام زهره وند: تفاهمنامه همکاری صنعت خودروی ایران با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل کارخانه ایران خودرو به امضا رسید.

در جریان این مراسم که بعد از ظهر شانزدهم بهمن ماه برگزار شد، وزرای حاضر به چند پرسش پاسخ دادند.

کاهش قیمت خودرو با پلت فرم مشترک ایران خودرو و سایپا

وزیر صنعت در پاسخ به بیت ران که کار پلت فرم مشترک ایران خودرو و سایپا به کجا رسید؟ گفت: این مورد از جمله برنامه هایی است که می خواهیم طی آن قیمت را پایین بیاوریم و کیفیت را افزایش دهیم. در دنیا این همکاری ها بین خودروسازها هست.

وی با بیان اینکه تولید ما یک عدد مشخص و توان ما نیز در تولید معین است، افزود: اگر برنامه پلت فرم مشترک اجرا شود هم روی قیمت تمام شده تاثیر مثبت می گذارد و قیمت پایین می آید، هم اینکه کیفیت را بالا می برد. 

وی همچنین در پاسخ به بیت ران درباره اینکه شرکت سایپا می گوید که به موتور EF7 برای خودرو رهام نیاز دارد اما ایران خودرو این را قبول ندارد، خاطر نشان کرد: موتور و گیربکس هم جزو این برنامه مشترک بین ایران خودرو و سایپا است. اینطور نیست که ایران خودرو قبول نکند.

مشکل موتور رهام حل خواهد شد

به گفته وی نه تنها ایران خودرو و سایپا ، بلکه کلیه خودروسازها موطف هستند با هم همکاری کنند؛ هم در زمینه موتور و هم گیربکس. مشکل موتور رهام هم قطعا حل خواهد شد. 

افزایش کیفیت خودرو با تکمیل داخلی سازی قطعات

رحمانی ادامه داد: در برنامه سه ساله پیش بینی شده، تا دو سال آینده باید ده میلیارد دلار از اقلامی که وارد می شد را ساخت داخل کنیم. یک میلیارد و دویست میلیون دلار از این رقم در حوزه خودرو و قطعه سازی است. بنابر این بوده که امسال ۴۰۰ میلیون دلار ساخت داخل شود که تا این لحظه این عدد محقق شده و تا آخر سال به ۵۰۰ میلیون دلار می رسیم. بخشی از این برنامه طی تفاهم نامه با وزارت دفاع و برخی از شرکت ها انجام شده که شامل قطعه های حساس می شود و از واردات آن بی نیاز شدیم.

وزیر صنعت تاکید کرد: برنامه داخلی سازی تکمیل شود در کیفیت خودروها تاثیر خواهد گذاشت.

رحمانی معتقد است: خودروسازها افزایش قیمت نداشتند نواسانات قیمت مربوط به دیگر موارد مثل کارهایی که در برخی سایت ها انجام می شود، است. که بخش های مربوطه در حال پیگیری هستند.

وی در بخشی دیگر در جمع خبرنگاران درباره واگذاری سهام خودروسازها به کنسرسیوم قطعه سازها گفت: هر کسی که اهلیت دارد و بیاید، در زمان خودش با ضوابط واگذاری کار انجام می شود. واگذاری شرایط خاص خود را دارد. قطعا قطعه سازان اهلیت این کار را دارند زیرا در این کار فعال هستند. حتما یکی از گزینه های جدی می توانند باشند.

داخلی سازی ۵۳ قلم قطعه از سوی صنایع دفاعی

امیر حاتمی نیز درباره نقش بخش دفاعی در خودروسازی گفت: از سال گذشته که بسیاری از خارجی ها از ایران رفتند، این همکاری بین خودروسازان و مجموعه وزارت دفاع آغاز شد. در جاهایی که سازندگان داخلی به دلیل بالا بودن تکنولوژی نتوانند ورود کنند کارهای خوبی از سوی بخش دفاعی انجام شده است. بامجموعه خودروسازان مثل ایران خودرو و سایپا که درنظرگرفته بودند تا خودروهای کف کارخانه را جمع آوری کنند به نظرم همکاری خوبی انجام شد. 

به گفته وزیر دفاع برنامه این است که خودروهای جدید و خودروهای موجود با تیراژ بالاتری تولید شوند. این همکاری باید گسترده تر شود. مجموعه صنایع دفاعی از سرریز علم و فن آوری که در اختیار دارد در صنایع خودروسازی که نیاز هست و در جای دیگری از کشور امکان تولید وجود ندارد اقدام خواهد کرد.

وزیر تاکید کرد: قطعات مورد نیاز شناسایی شده اند. بخشی از این قطعات بصورت نمونه ساخته شده و بخشی نیز تولیدی شده اند.

وی برای نمونه یادآور شد: توربوشارژ قطعه مهمی بود که به آن پرداخته شد. اقلام الکترونیکی خودرو مثل ای سی یو و انژکتور هم مهم هستند. در مجموع حدود ۵۳ قلم هست که خودروسازان توقع دارند ما در زمینه تولید آنها کار کنیم. یازده قلم از آنها با ایران خودرو به مرحله تولید رسیده است.، ۱۵قلم قرار داد بسته شده و حدود هفت مورد هم در مرحله بینابین این ها ست که امیدوارم به زودی نهایی کنیم. 

وزیر دفاع درباره ورود به تولید بدنه خودرو خاطرنشان کرد در این زمینه مشکلی نداریم.

در این مراسم خط تولید دنا پلاس توربو اتوماتیک با حضور وزرا و مسئولان ایرانخودرو آغاز به کار کرد.

 مشکل موتور رهام

بیشتر بخوانید: 

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک 

معرفی و رونمایی از محصولات ایران خودرو ؛ این سه محصول جدید کدام اند؟

نمایشگاه خودرو تهران برگزار نمی شود + دلایل لغو برگزاری نمایشگاه امسال

 

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

مستند درباره اصغر قندچی مردی که با ماک آمد و رفت

مستند درباره‌ی اصغر قندچی ، فیلم آن مرد با ماک آمد است که در سال‌های واپسین زندگی این انسان...

پست‌های مرتبط