استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو

از دست ندهید

توسعه دنا پلاس اتوماتیک ، پروژه ای بود که از سوی ایران خودرو برای رقابت با خودروهای چینی در نظر گرفته شده بود، اما حالا این خودرو خود به واسطه ای برای استفاده از قطعات چینی تبدیل شده است.

بیت ران – در ابتدای تعیین این پروژه قرار بر همکاری با کمپانی گیربکس سازی هیوندای (هیوندای پاورتک) برای توسعه گیربکس اتوماتیک دنا پلاس اتوماتیک بود.

با این وجود وضع تحریم های یکجانبه صنعت خودروسازی از سوی آمریکا باعث شد که این قرارداد معلق شود.

حالا اما خبر می رسد که ایران خودرو در حال بررسی یک گیربکس چینی برای استفاده در دنا پلاس اتوماتیک است.

گیربکس مذکور ساخت شرکت Dong’an Automotive Engin است که به اختصار DAE  نامیده می شود.

این شرکت برخی  قطعات مانند موتور و گیربکس را بر اساس برخی مدل های میتسوبیشی تولید می کند پیش از این قرار بود از گیربکس هیوندایی پاور تک استفاده شود.

براساس آمار رسمی DAE بیش از  ۲۰۰ هزار جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در سال تولید می کند و قرار داد با ایران خودرو می تواند برای این شرکت مانند یک هدیه بزرگ باشد.

با توجه به خواست ایران خودرو  تغییراتی  در ضرایب دنده، سیستم خنک کاری و مبدل های گشتاور گیربکس های این شرکت داده شده است

این جعبه دنده دارای شماره ۸۴۰۷۳۴۱۰۹۰ است و با کد فنی  F6A1  شناخته می شود.

قابلیت فعال سازی سیستم استارت/استاپ و فناوری شیفت ترونیک  از دیگر خصوصیت های این گیربکس است.

مشخصات و ضرایب دنده جعبه دنده ۶ سرعته دنا پلاس اتوماتیک

نوع: AT سری F6A ساخت کمپانی DAE

حداکثر گشتاور ورودی: ۲۸۰ نیوتن متر (قابل ارتقا تا ۳۲۰ نیوتن متر)

وزن: ۷۶ تا ۷۸ کیلوگرم

ابعاد: ۳۴۵*۵۱۱*۳۸۸ میلی متر

ضریب دنده ۱: ۴.۰۴۴

ضریب دنده ۲: ۲.۳۷۱

ضریب دنده ۳: ۱.۵۵۶

ضریب دنده ۴: ۱.۱۵۹

ضریب دنده ۵: ۰.۸۵۲

ضریب دنده ۶: ۰.۶۷۲

حالت اسپرت و برفی

قابلیت تیپ ترونیک

گفتنی است که پیش از این توربو خودروهای دنا پلاس توربو نیز از مدل ژاپنی ساخت کمپانی IHI به یک نمونه چینی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید:

دنا پلاس توربو اسپرت معرفی شد

معرفی و مشخصات کامل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

سورن توربو از ۰ تا ۱۰۰؛ مشکلات رایج اولین موتور توربو ایران خودرو چیست؟




6 دیدگاه

  1. گیربکس خوبیه واقعا حالا نمیدونم چینه ژاپنه ایرانه ولی خیلی نرم و بدون تقه دنده عوض میکنه عالیه واقعا

  2. ولی حالا ساخت هر جایی که هست کیفیت خیلی خوبی داره و به موقع دنده عوض میکنه و لگ نداره و معکوس هم سریع انجام میشه.مهمتر از همه اینه که cvv نیست

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط