استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو

از دست ندهید

افزایش قیمت خودروهای گاز سوز با تغییر قیمت بنزین + جدول قیمت روز خودرو

استقبال خریداران از خودروهای گاز سوز و کم مصرف پس از گران شدن بنزین باعث افزایش قیمت آن ها...

خودروسازی هند معرفی شرکت تاتاموتورز و محصولات آن

در بخش دوم سفر به هند به سراغ شرکت تاتاموتورز رفته‌ایم. در ادامه با این شرکت و محصولات آن...

فولکس واگن اعلام کرد: پرفروش‌ترین خودروی سایز متوسط را ما تولید می کنیم

فولکس واگن خودروساز آلمانی اعلام طبق آمار کرد که پرفروش‌ترین خودروی سایزمتوسط در جهان تولید این شرکت است. بیت ران...

توسعه دنا پلاس اتوماتیک ، پروژه ای بود که از سوی ایران خودرو برای رقابت با خودروهای چینی در نظر گرفته شده بود، اما حالا این خودرو خود به واسطه ای برای استفاده از قطعات چینی تبدیل شده است.

بیت ران – در ابتدای تعیین این پروژه قرار بر همکاری با کمپانی گیربکس سازی هیوندای (هیوندای پاورتک) برای توسعه گیربکس اتوماتیک دنا پلاس اتوماتیک بود.

با این وجود وضع تحریم های یکجانبه صنعت خودروسازی از سوی آمریکا باعث شد که این قرارداد معلق شود.

حالا اما خبر می رسد که ایران خودرو در حال بررسی یک گیربکس چینی برای استفاده در دنا پلاس اتوماتیک است.

گیربکس مذکور ساخت شرکت Dong’an Automotive Engin است که به اختصار DAE  نامیده می شود.

این شرکت برخی  قطعات مانند موتور و گیربکس را بر اساس برخی مدل های میتسوبیشی تولید می کند پیش از این قرار بود از گیربکس هیوندایی پاور تک استفاده شود.

براساس آمار رسمی DAE بیش از  200 هزار جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در سال تولید می کند و قرار داد با ایران خودرو می تواند برای این شرکت مانند یک هدیه بزرگ باشد.

با توجه به خواست ایران خودرو  تغییراتی  در ضرایب دنده، سیستم خنک کاری و مبدل های گشتاور گیربکس های این شرکت داده شده است

این جعبه دنده دارای شماره 8407341090 است و با کد فنی  F6A1  شناخته می شود.

قابلیت فعال سازی سیستم استارت/استاپ و فناوری شیفت ترونیک  از دیگر خصوصیت های این گیربکس است.

مشخصات و ضرایب دنده جعبه دنده 6 سرعته دنا پلاس اتوماتیک

نوع: AT سری F6A ساخت کمپانی DAE

حداکثر گشتاور ورودی: 280 نیوتن متر (قابل ارتقا تا 320 نیوتن متر)

وزن: 76 تا 78 کیلوگرم

ابعاد: 345*511*388 میلی متر

ضریب دنده 1: 4.044

ضریب دنده 2: 2.371

ضریب دنده 3: 1.556

ضریب دنده 4: 1.159

ضریب دنده 5: 0.852

ضریب دنده 6: 0.672

حالت اسپرت و برفی

قابلیت تیپ ترونیک

گفتنی است که پیش از این توربو خودروهای دنا پلاس توربو نیز از مدل ژاپنی ساخت کمپانی IHI به یک نمونه چینی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید:

دنا پلاس توربو اسپرت معرفی شد

معرفی و مشخصات کامل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

سورن توربو از ۰ تا ۱۰۰؛ مشکلات رایج اولین موتور توربو ایران خودرو چیست؟




6 دیدگاه

  1. گیربکس خوبیه واقعا حالا نمیدونم چینه ژاپنه ایرانه ولی خیلی نرم و بدون تقه دنده عوض میکنه عالیه واقعا

  2. ولی حالا ساخت هر جایی که هست کیفیت خیلی خوبی داره و به موقع دنده عوض میکنه و لگ نداره و معکوس هم سریع انجام میشه.مهمتر از همه اینه که cvv نیست

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

افزایش قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور + موتوری که شبانه ۹۰ میلیون گران شد!

قیمت موتورسیکلت های نیرو موتور برای سومین بار در سه ماه گذشته گران شد. میانگین افزایش قیمت، ۲۰ درصد...

مجلس موافق واردات خودروهای دست دوم ؛ واردات خودروهای...

با موافقت مجلس برای واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از  پنج سال ، احتمال واردات خودروهای دست دوم به ایران قوت گرفت. بیت ران...

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

کیو جی موتور که برند لوکس‌تر بنلی است توسط کویر موتور وارد ایران شده و به زودی وارد بازار می‌شود. با سه محصول جدید...

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

بدهی خودروسازان دولتی به ۵۰ هزار میلیارد‌ تومان رسیده است. عمده این بدهی به زنجیره تامین یا همان صنعت قطعه‌‌سازی خودرو است. بیت ران -...

آئولوس یی شوئن مکس، سدان هیبریدی ۳۳۵ اسب بخاری...

آئولوس یی شوئن مکس به عنوان یک محصول وارداتی قرار است به زودی از سوی ایران خودرو به‌فروش برسد. ۴ هزار دستگاه این سدان...

پست‌های مرتبط