26.7 C
Tehran
چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو

از دست ندهید

جدیدترین قیمت خودروهای پرمصرف + جدول

پس از اعلام روش جدید قیمت گذاری خودرو جدیدترین قیمت خودروهای پرمصرف اعلام شد. بیت ران - رضا شیوا رئیس...

دست دوم هایی که می توان با ۴۰ میلیون تومان خرید + جدول قیمت

در شرایط گرانی خودرو، خرید دست دوم ها می تواند برای خریداران راهگشا باشد. بیت ران - پراید، ۱۵۱‏، SE...

خودروهای 100 میلیون تومانی در بازار تهران را بشناسید

با وجود رکود معالات در بازار خودرو، اما هستند خودروهای 100 میلیون تومانی که کارکرده و حتی دارای معایبی...

توسعه دنا پلاس اتوماتیک ، پروژه ای بود که از سوی ایران خودرو برای رقابت با خودروهای چینی در نظر گرفته شده بود، اما حالا این خودرو خود به واسطه ای برای استفاده از قطعات چینی تبدیل شده است.

بیت ران – در ابتدای تعیین این پروژه قرار بر همکاری با کمپانی گیربکس سازی هیوندای (هیوندای پاورتک) برای توسعه گیربکس اتوماتیک دنا پلاس اتوماتیک بود.

با این وجود وضع تحریم های یکجانبه صنعت خودروسازی از سوی آمریکا باعث شد که این قرارداد معلق شود.

حالا اما خبر می رسد که ایران خودرو در حال بررسی یک گیربکس چینی برای استفاده در دنا پلاس اتوماتیک است.

گیربکس مذکور ساخت شرکت Dong’an Automotive Engin است که به اختصار DAE  نامیده می شود.

این شرکت برخی  قطعات مانند موتور و گیربکس را بر اساس برخی مدل های میتسوبیشی تولید می کند پیش از این قرار بود از گیربکس هیوندایی پاور تک استفاده شود.

براساس آمار رسمی DAE بیش از  200 هزار جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در سال تولید می کند و قرار داد با ایران خودرو می تواند برای این شرکت مانند یک هدیه بزرگ باشد.

با توجه به خواست ایران خودرو  تغییراتی  در ضرایب دنده، سیستم خنک کاری و مبدل های گشتاور گیربکس های این شرکت داده شده است

این جعبه دنده دارای شماره 8407341090 است و با کد فنی  F6A1  شناخته می شود.

قابلیت فعال سازی سیستم استارت/استاپ و فناوری شیفت ترونیک  از دیگر خصوصیت های این گیربکس است.

مشخصات و ضرایب دنده جعبه دنده 6 سرعته دنا پلاس اتوماتیک

نوع: AT سری F6A ساخت کمپانی DAE

حداکثر گشتاور ورودی: 280 نیوتن متر (قابل ارتقا تا 320 نیوتن متر)

وزن: 76 تا 78 کیلوگرم

ابعاد: 345*511*388 میلی متر

ضریب دنده 1: 4.044

ضریب دنده 2: 2.371

ضریب دنده 3: 1.556

ضریب دنده 4: 1.159

ضریب دنده 5: 0.852

ضریب دنده 6: 0.672

حالت اسپرت و برفی

قابلیت تیپ ترونیک

گفتنی است که پیش از این توربو خودروهای دنا پلاس توربو نیز از مدل ژاپنی ساخت کمپانی IHI به یک نمونه چینی تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید:

دنا پلاس توربو اسپرت معرفی شد

معرفی و مشخصات کامل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

سورن توربو از ۰ تا ۱۰۰؛ مشکلات رایج اولین موتور توربو ایران خودرو چیست؟

4 دیدگاه

  1. گیربکس خوبیه واقعا حالا نمیدونم چینه ژاپنه ایرانه ولی خیلی نرم و بدون تقه دنده عوض میکنه عالیه واقعا

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

در گفت و گو با بیت ران اعلام شد: آخرین وضعیت تغییر قیمت بنزین در ایران

سرپرست امور انرژی سازمان برنامه و بودجه با توجه به دغدغه مردم در زمینه قیمت بنزین ، از آخرین...

کاهش قیمت خودرو در بازار + خودروهای داخلی ارزان...

کاهش قیمت خودرو در حالی اتفاق افتاد که برخی خودروها مانند پژو 206 تیپ دو نایاب شده اند. قیمت خودروهای داخلی در بازار چگونه...

پیکاپ G9 گروه بهمن و اختلاف قیمت ۲۶۰ میلیونی!

پیکاپ G9 محصول جدید گروه بهمن در حالی قرار است معرفی شود که در بازار چین نسخه فول آپشن و لو آپشن آن اختلاف...

واردات خودرو آزاد شد ؛ همراه با جزئیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیئت دولت پیرو پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داد و گفت: جزئیات و چگونگی...

همایش کلوپ رسمی بنز ؛ SLS ششصد اسبی پلاک...

در همایش کلوپ رسمی بنز حضور یک دستگاه مرسدس SLS پلاک ملی و یک دستگاه مرسدس AMG GTS همه بازدیدکنندگان را شوکه کرد! خاص...

پست‌های مرتبط