هزینه نگهداری زانتیا چقدر است؟ هندلینگ مثال زدنی و سواری بسیار نرم این خودرو چقدر برای مالکاش هزینه دارد؟ در ادامه گزارش با قیمت قطعات و هزینههای نگهداری این خودرو آشنا شوید.
بیت ران – مجتبی اسماعیلی: آیا هزینه نگهداری زانتیا نسبت به سواری مثال زدنی آن ارزش دارد؟ زانتیا هزینههای مانند تعویض و شارژ گویها، سرویس کمک فنر، تعویض روغن LHM و… را بهطور ثابت دارد. این خودرو در بخشهایی مانند جلوبندی نیز زودتر از سایر خودروها مستهلک میشود، چرا که بوش طَبَقهای این خودرو به جهت تنظیم ارتفاع، همواره تحت فشار هستند. در مجموع اگر قصد خرید این خودرو را دارید خواندن ادامه گزارش را از دست ندهید.
ویدیوی “تست زانتیا دو هزار با گوی جادویی” را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
کمک فنرهای ۶۰ میلیون تومانی
شاید گرانترین بخش هزینه نگهداری زانتیا کمک فنرهای بسیار گرانقیمتاش باشد. کمک فنرهای جلوی این خودرو در نسخه اصلی برای هر سمت، حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته نمونه طرح آن نیز حدود ۱۰ میلیون تومان است. کمکهای عقب نیز قیمتی بالغ بر هشت میلیون تومان در نسخه اصلی و حدود سه میلیون تومان در نمونههای طرح دارند.
زانتیا بخریم یا نخریم؟ هزینه تعمیرات زانتیا چقدر است؟ در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:
اما گویهای زانتیا نیز پای ثابت هزینه نگهداری زانتیا هستند. گوی اصلی که بسیار کمیاب است با قیمت حدود هشت میلیون تومان عمری چند ساله دارد. گویهای طرح اصلی که بسیار عرف هستند حدود دو میلیون تومان قیمت دارند اما تقریبا هر سال باید عوض شوند. این خودرو شش عدد گوی تنظیم ارتفاع دارد.
دیگر هزینه نگهداری زانتیا روغن LHM آن است که بهطور مشترک در ترمز، گوی و هیدرولیک فرمان استفاده میشود. این روغن نیز در نسخه اصلی لیتری ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که برای هر بار تعویض دو لیتر نیاز است.
همانطور که از نظر گذراندید، زانتیا حتی در یک نسخه سالم و کم کارکرد هزینه نگهداری بالایی دارد که پیش از خرید باید این نکته را مد نظر قرار دهید.
“زانتیا ارزش خرید دارد؟” در کانال یوتیوب بیت ران پلاس پاسخ دادهایم:
بیشتر بخوانید:
گرانترین موتورسیکلتهای بازار را بشناسید
موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7
ممنوعیت تردد موتورسیکلت تا ۵۵۰ سیسی برداشته شد / چه مدلهایی پلاک میشوند؟
بهترین تایر ایرانی کدام است؟ / بررسی تخصصی ویژگیهای تایرهای ایرانی جهت خرید
دنا پلاس اتومات آپشنال چه امکاناتی دارد؟ بررسی افت شدید کیفیت خودرو
جایگزین پژو پارس معرفی شد / توقف تولید پس از ۲۳ سال!
پژو ۲۰۷ شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟
سراتو ۲۰۱۴ و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کرهای کارکرده یا چینی صفر؟
آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز
تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنیاش با تارا معمولی چیست؟
خداییش زانتیا خوبه یه دایون از ایلیا خودرو گرفتم با اینکه صفر هست هزینش چند برابر زانتیاست
لگن به تمام معنی لگن لگن لگن
من هم زانتیا دارم خدایی خیلی بهتر این آشغال هایی است که ایران خودرو و سایپا واون چینی ها لکنته میسازد بهتر از دنا پارس کوییک
خدایی زانتیا عشغه
زانتیا دارم خدایی خیلی بهتر این آشغال هایی است که ایران خودرو و سایپا میسازند
سلام چندین ساله زانتیا ۲۰۰۰ دارم گوی هاشم تاحالا خراب نشده تعویض روغن ال اچ ام هم مدلهای ارزونتر وبدرد بخورهم دربازار موجوده وضمنا ۴لیتر ظرفیت دارد وحدود ۷۰هزار کیلومتر شایدهم ۱۰۰هزارتا کیفیت دارد ماشین فوق العاده ای هست وکمک های جلو وعقب خراب شدنی نیستند لااقل تا حداقل ۲۵۰ هزارکیلومتری که باهاش رفتم سالم سالمه مشکل اصلی بی ارزش شدن پولمان باعث گرونی قیمته قطعاته مثلا کمک عقب پراید ایرانی هرعدد ۱ملیون ۲۰۰هزارتومنه که انهم ارزون نیست لطفا ادرس غلط ندهیدممنون
بلد نیستی الکی حرف نزن استاد زانتیا ۶لیتر روغن ال اچ ام میگیره کمک ۲میلیونه درکل ماشین پرخرجیه اگه خراب باشه ولی همینه که ی بار جونتو نجات میده سر پیچها یا سبقت به نظر من می ارزه
این گزارش اصلا درست نیست من حدود هشت سال هست که زانتیا دارم و از نگهداری اون راضی هستم اینجا شما نوشتین کمک فنر زانتیا قیمتش ۳۰ میلیون تومان هست که کاملا درسته اما کمک فنر زانتیا مادام العمر هستش و اصلا استهلاک نداره و در مورد گوی حداقل ۲ سال کار میکنه و بعد از اون هم میتونید با هزینه ۴۰۰ هزار تومان شارژ و تعویض کنید
زانتیا تو موتور های ۲ هزار از آوانته سراتو مزدا ۳ خیلی بهتره .. شما یک زانتیا سالم سوار بشید از نظر هندلینگ و سواری از تمام رقیباش برتری داره و بهتره