معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر هزینه دارد؟

از دست ندهید

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران نرخ جدید معاینه فنی در سال جدید را اعلام کرد. شادی مالکی گفت نرخ بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۲ در مراکز معاینه فنی تغییر کرد.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – شادی مالکی گفت: «از ۱۰ فروردین مرکز معاینه فنی شهید چمران نیز به مراکز صرفاً اینترنتی اضافه شد.» به بیان مالکی، این کار به درخواست شهروندان و به منظور تسهیل در ارائه خدمات و مدیریت صف مراکز صورت گرفت.

در حال حاضر پذیرش در ۱۰ مرکز معاینه فنی خودرو تهران مشتمل بر ۲۸ خط معاینه فنی خودروهای سبک صرفاً اینترنتی انجام می‌شود.

مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام (شماره ۴) و هنگام (شماره ۸) تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی در سامانه تهران من امکان پذیر است.

البته تاکید می‌گردد به‌جز ۱۰ مرکزی که اشاره شد، مراجعه به‌صورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکز امکان‌پذیر است.

مالکی در خصوص نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو تا پایان ماه رمضان افزود: مرکز بیهقی به صورت شبانه‌روزی، مرکز آبشناسان در دو شیفت کاری ۷ صبح الی ۱۸ و ۱۸ الی ۴ صبح و سایر مراکز و واحدهای سیار معاینه فنی از ساعت ۷ الی ۱۸ فعال هستند.

ضمنا از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل، حتما جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودرو های تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

هزینه معاینه فنی خودرو در تهران

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو در خصوص هزینه انجام معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ گفت: بنا بر مصوبه دولت از ابتدای امسال نرخ بهای خدمات معاینه فنی در اولین مراجعه برای خودروهای سبک ۹۲ هزار تومان است. این هزینه برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین ۱۱۹ هزار تومان و موتورسیکلت ۲۲ هزار تومان است.

وی در خصوص هزینه مراجعه مجدد وسایل نقلیه که به علت نقص فنی پیش از ۱۵ روز، پس از رفع ایراد به مراکز مراجعه می‌کنند، افزود: هزینه مراجعه مجدد برای هر بار مراجعه با توجه به تعداد آزمون‌های لازم برای کنترل وسیله نقلیه متفاوت است.

در مراجعه مجدد و انجام ۲ آزمون هزینه آن برای خودروهای سبک ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. این هزینه برای خودروهای نیمه سنگین و سنگین ۲۲ هزار تومان و موتورسیکلت ۳ هزار و ۹۰۰ تومان است.

در صورتی که تعداد این آزمون‌ها به سه یا بیشتر افزایش یابد، مبلغ مراجعه مجدد برای خودروهای سبک ۳۰ هزار تومان تعیین شد. خودروهای نیمه سنگین و سنگین می‌بایست ۳۳ هزار تومان و موتورسیکلت‌ها هم ۶ هزار تومان در ازای آزمون‌های بیش از سه‌بار پرداخت خواهند کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی مرکز معاینه فنی خودرو تهران، مالکی در ارتباط با خودروهای دوگانه سوز و هزینه بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز افزود: براساس مصوبات دولت خودروهای دارای سوخت CNG موظفند در هر دوره معاینه فنی خودرو نسبت به بازرسی چشمی تجهیزات و قطعات گازسوز اقدام نمایند.

هزینه انجام بازرسی چشمی قطعات و تجهیزات گازسوز (به‌جز مخزن) برای خودروهای سبک و نیمه سنگین و سنگین ۲۴ هزار تومان است. همچنین بازرسی چشمی هر مخزن CNG بدون باز کردن آن ۲۸ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه‌ای

واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

استانداردهای ایمنی پارس و آریسان ۲ ارتقاء یافت

حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت + جدول حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲

منبع: ایسنا




1 دیدگاه

  1. با سلام خدمت شما برای گرفتن معاینه خودرو به ماینه فنی بهمن جاده کلات نادری مراجعه نموده این مرکز برای باز و بست و خروج روغن از کپسول به یک مغازه کنار دست فرستاده که ۳۴۰هزار تومان برای باز و بست کردن کپسول گرفته وبرای یک ربات کپسول به شیر گاز ۸۰هزار ودر نهایت به تعویض شیر بنده بایک شیر دیگه شیر مخزن شکسته ونشتی دارد گفته عوض کنم ۸۰۰تا۷۰۰ هزار هزینه یابید قلاویز کن ممنون پیگیری شما

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط