مکلارن از محصول جدیدی با نام ۷۶۵LT رونمایی کرد. این سوپر اسپرت سبک وزن از موتور V8 تویین توربو به قدرت ۷۵۵ اسب بخار استفاده میکند.
بیت ران – حسین ریحانی: لغو شدن برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ نیز نتوانست مکلارن را از رونمایی مدل ۷۶۵LT منصرف کند و این خودرو به صورت آنلاین رونمایی شد.
این مدل به عنوان جدیدترین خودروی سری Longtail مکلارن شناخته میشود و آن را باید نسخهای قویتر از ۷۲۰S دانست.
در بخش بیرونی برای این خودرو یک کیت بدنه آیرودینامیک در نظر گرفته شده است.
این کیت شامل اسپیلیتر جلو، سپرهای بهینه سازی شده و رکابهای جانبی میشود.
این مدل همجنین دارای درهایی خاص، دیفیوزر بزرگتر و باله عقب فعال از نوع Longtail است.
قسمت عقب این خودرو به گونهای طراحی شده است تا هوای مورد نیاز برای خنک کاری موتور را نیز فراهم کند.
باله عقب ۷۶۵LT قابلیت استفاده به عنوان ترمز آیرودینامیکی را نیز دارد.
با این باله خودرو میتواند ضریب درگ خودرو را کاهش داده یا میزان نیروی رو به پایین تولیدی را افزایش دهد.
در کنار باله عقب خاص این مدل، ۷۶۵LT از رینگهای فوق سبک آلیاژی فورجکاری شده با پیچهای تیتانیومی استفاده می کند.
روی این رینگها تایرهای پیرلی P Zero Trefeo R دیده میشود.
ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم اگزوز تیتانیومی
درون این رینگهای ۱۰ پره ترمزهای کربن سرامیکی مکلارن دیده میشوند که کالیپرهای آن از مدل سنا به ارث رسیدهاند.
خریداران امکان سفارش ترمزهای مسابقه ای را نیز برای ۷۶۵LT دارند.
این ترمزها شامل دیسک ترمز مدل سنا به همراه لنتهای ترمز مخصوص خودروهای مسابقهای است.
این دیسک ۶۰ درصد استحکام بیشتری از ترمزهای کربن سرامیکی عادی دارد.
همچنین این دیسک قابلیت انتقال حرارت تا ۴ برابر بالاتر را داراست که این باعث کاهش استهلاک ترمز نیز می شود.
در بخش عقبی یک سیستم اگزوز تیتانیومی جدید وجود دارد که از جنس تیتانیوم بوده و وزن آن ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
این سیستم اگزوز در کنار وزن کمی که دارد دارای صدای بسیار جذابی نیز هاست.
کابینی مانند خودروهای مسابقهای
تاکید روی عملکرد خودرو در کابین ۷۶۵LT نیز دیده می شود.
به طوری که این خودرو به صندلیهای مسابقهای فیبرکربنی مجهز شده است.
این صندلیها مجموعا ۱۸ کیلوگرم وزن کمتری از صندلی های مکلارن ۷۲۰S دارند.
مکلارن برای کاهش وزن در این مدل سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی را نیز حذف کرده است.
البته امکان اضافه کردن این دو مورد به صورت آپشن روی خودرو وجود دارد.
سایر بخشهای مهم کابین شامل تودوزی آلکانترا، کف فیبر کربنی و نمایشگر ۸ اینچی هستند.
مشتریان امکان شخصی سازی کابین خودروی خود را نیز دارند.
قویتر و سریعتر
قدرت مورد نیاز مکلارن ۷۶۵LT از یک موتور ۴ لیتری V8 تویین توربو تامین می شود.
این موتور از پیستونهای فورجکاری شده آلومینیومی، پمپ بنزین متداول، پمپ روغن تقویت شده و ECU بهینه سازی شده استفاده می کند.
پس از اعمال این تغییرات، قدرت این موتور به ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۹۹ نیوتن متر رسیده است.
در مقایسه با مدل ۷۲۰S مدل ۷۶۵LT دارای ۴۵ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بالاتری است.
انتقال نیرو در ۷۶۵LT با استفاده از گیربکس ۷ دنده دوبل کلاچ به چرخ های عقب انجام می شود.
این گیربکس نیز مورد بروزرسانی قرار گرفته است و تعویض دندههای آن ۱۵ درصد از مدل ۷۲۰S سریعتر هستند.
این گیربکس از قابلیتی به نام Limit Downshift بهره مند است که از دور گرفتن زیاد موتور در هنگام معکوس دادن جلوگیری می کند.
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۲.۷ ثانیهای
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مکلارن ۷۶۵LT تقریبا ۲.۷ ثانیه است.
این مدل می تواند در ۷.۲ ثانیه نیز به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
این خودرو مسافت یک چهارم مایل را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی می کند.
حداکثر سرعت این مدل نیز ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است.
یکی از دلایل سریع بودن این خودرو وزن کمتر آن است.
۷۶۵LT تقریبا ۷۹ کیلوگرم از مدل ۷۲۰S سبکتر است و وزن کلی آن ۱۲۲۹ کیلوگرم است.
مکلارن ۷۶۵LT در مقایسه با نزدیکترین رقیب خود در این کلاس بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد.
مکلارن برای کاهش وزن در این مدل حتی ضخامت شیشههای جانبی را نیز کاهش داده است.
این کار برای اولین بار در یک خودروی سری LT مدرن انجام می شود.
شیشه جلوی این خودرو نیز نازک تر است و شیشه عقب از جنس پلی کربنات سبک وزن ساخته شده است.
بیشتر بخوانید:
مکلارن F1 رکورد گرانترین ماشین ساخت بریتانیا را خواهد شکست؟
سریعترین و قدرتمندترین خودروهای سال ۲۰۱۸
منبع: carscoops