32.8 C
Tehran
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

هونگچی H5 با افت قیمت شدید مواجه شد / بررسی و قیمت

از دست ندهید

هونگچی H5 که یک خودرو لوکس چینی است توسط شرکت بی ام کارز گروه بهمن به کشور وارد شده‌است. قیمت این خودرو در فرودین ماه ۱۴۰۳ در بازار آزاد به هشت میلیارد تومان هم رسید. اما حالا پس از گذشت تنها یک ماه، قیمت این خودرو که جزو یکی از محصولات با کیفیت و پر فروش چینی است کاهش شدیدی داشته‌. در ادامه گزارش، مشخصات فنی و ارزش خرید هونگچی H5 نسبت به قیمت جهانی آن بررسی می‌شود.

قیمت هونگچی H5

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: هونگچی H5 از لحاظ محبوبیت، چهارمین سدان میان‌سایز پرفروش در کشور چین به‌شمار می‌رود. این خودرو که زمانی قرار بود همراه با پرشیا خودرو به بازار خودرو کشورمان وارد شود، حالا در سبد عرضه BM Cars بهمن موتور قرار دارد. قیمت نسخه فول آپشن این سدان با موتور دو لیتری توربو به قیمت ۲۱۵ هزار و ۸۰۰ یوان در نمایندگی‌های این برند موجود است. یعنی چینی‌ها می‌توانند این سدان میان سایز نیمه لوکس را به قیمت یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خریداری کنند. اما در کشور ما با این مبلغ یک آریزو شش پرو می‌دهند.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیشتر بخوانید: گزارش بازار خودروهای چینی بعد از سانحه هلیکوپتر + جدول قیمت

قیمت هونگچی H5

هونگچی H5 توسط گروه بهمن دو میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان در سامانه یکپارچه فروخته می‌شود. یعنی گروه بهمن این خودرو را حدود یک میلیارد تومان بیشتر از قیمت کارخانه آن در چین می‌فروشد.
البته در فروردین ماه ۱۴۰۳ مشتریانی که این خودرو را از سامانه فروش یکپارچه خریده‌و تحویل گرفته بودند، برای آن در بازار آزاد قیمت هشت میلیارد تومانی طلب می‌کردند! حالا پس از گذشت یک ماه، قیمت این خودرو به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و هنوز هم مشتری ندارد. اما آیا هونگچی H5 اصلا ارزش خرید دارد؟
در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

ارزش خرید هونگچی H5

هونگچی H5

هونگچی H5 بهمن موتور با موتور ۲ لیتری توربو CA4GC20TD-33 به دست خریداران ایرانی آن می‌رسد. این موتور می‌تواند ۲۲۴ اسب بخار قدرت در ۵ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید کند. گشتاور این موتور به رقم ۳۴۰ نیوتن متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۶۵۰ تا ۴۵۰۰ در ایده‌آل ترین شرایط استفاده خود قرار داد.

نیروی این موتور توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT به محور جلوی این سدان چینی منتقل می‌شود. بنابر اعلام  شتاب صفر تا صد آن ۷.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

اما وزن خالص هونگچی حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم است. با توجه به سایز خانوادگی این خودرو و اضافه شدن چهار سرنشین به علاوه لوازم مسافران و مایعات خودرو (وزن ناخالص) وزن این خودرو به بیش از دو تن می‌رسد. با این اوصاف اصلا نباید انتظار شتاب‌گیری آن چنانی از خودرو داشت و باید دید عملکرد یک خودرو دو تنی با یک پیشرانه دو لیتری توربو شارژ و حساس به بنزین ایران، در سر بالایی‌ها چگونه خواهد بود؟

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیشتر بخوانید: موتور تیوان بهمن و حاشیه‌های عجیب / میلیون‌ها دلار هزینه کجاست؟

هونگچی برای چه کسانی مناسب است؟

سدان میان سایز هونگچی H5 را می‌توان مناسب کسانی دانست که وضعیت مالی بسیار خوبی دارند و نیاز به خودرویی تشریفاتی دارند که آن‌ها را از محل زندگی‌اشان به کارخانه یا جلسات کاری ببرد. به هر حال هونگچی ظاهری زیبا، لوکس و متفاوت دارد و برای این نوع کاربری واقعا مناسب است.

یکی از کارشناسان خودرو درباره افت قیمت هونگچی H5 در گفت و گو با بیت ران گفت: “هر محصولی مشتری خودش را پیدا می‌کند اگر ارزش خرید داشته باشد. خود شما حاضرید در شرایط فعلی بازار خدمات و قطعات خودرو در ایران، خودرویی بخرید که تعداد بسیار محدودی دارد و وضعیت خدمات پس از فروش آن هم نامعلوم است؟”

به‌طور کلی خودروهای این‌چنینی بیشتر جهت استفاده از ردیف صندلی‌های عقب و رانده شدن توسط راننده شخصی طراحی و تولید می‌شوند.

شاید خرید هونگچی H5 با توجه به ابعاد بزرگ، افت قیمت و خدمات پس از فروش ضعیف و گران برای کسانی که به دنبال خودرویی برای کاربری‌های روزمره و کار کشیدن از خودرو هستند، مناسب نباشد.

در کانال آپارات بیت ران تماشا کنید:

 

بیشتر بخوانید: قیمت هونگچی H5 در ایران، چین، امارات، بحرین و عربستان سعودی چقدر است؟



1 دیدگاه

  1. دومیلیارد و هشتصد میلیون بدی برای یه چینی که معلوم نیست فردا اکسلش جدا بشه . موتورش یهو بپره بیرون .

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

اپل کورسا با موتوری خاص / همه چیز درباره خودرو وارداتی جدید

اپل کورسا قرار است با یک موتور سه سیلندر 100 اسب بخاری که گشتاور تولیدی آن در میان رقبا...

پست‌های مرتبط