مدیرعامل سایپا: ساندرو ایرانی سال آینده به بازار می‌آید

از دست ندهید

مدیر عامل سایپا از تولید ساندرو ایرانی خبر داد. او ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای عرضه خودرو با بالاترین کیفیت، درباره تولیدات جدید سایپا و اینکه از سال‌ آینده به تولید انبوه می‌رسند به ارائه توضیحاتی پرداخت.

بیت‌ران – محمدعلی تیموری، درباره خودرو چانگان و اینکه کمپانی چانگان صادرات خوبی به کشورهای مختلف دارد، عنوان کرد: این کمپانی حدودا سالی ۲۴۰ هزار خودرو صادر می‌کند. کشورهای دیگر نیز مستقیما از خط تولید این کمپانی خرید می‌کنند. اما استانداردهای ما به گونه دیگری است که خودروساز چینی باید برای ما بسازد. به عبارت دیگر اگر از فرآیند تولید و استانداردهای آنها تبعیت کنیم فرآیند ثبت سفارش کوتاهتر می‌شود. یعنی خودرو از خط تولید برای ما و سایر کشورها ارسال می‌شود و نیازی نیست برای خودروهای خاص زنجیره تامین اصلاح شود.

مدیرعامل سایپا اضافه کرد: همین استانداردهای خاص باعث می‌شود که کشور تولید کننده محصولش را برای ما به طور خاص تولید کند. همین موضوع نقدینگی ما را نیز دچار مشکل می‌کند. زیرا برای سفارش خاص باید به کشور سازنده پیش پرداخت بدهیم. استاندارهای ما نسبت به کشورهای دیگر سخت‌تر است. در نتیجه خریدهای ما نیز نسبت به کشورهای دیگر سخت تر خواهد بود.

تامین ارز مورد نیاز از دو کانال

وی در پاسخ به تامین ارز لازم و اینکه آیا در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: ارز را از دو کانال غیر از بانک مرکزی تامین می‌کنیم. بانک مرکزی به ما مجوز داد که از ارز منشا صادرات استفاده کنیم و خودمان نیز صادراتی مانند قیر، سنگ آهن و کاتد مس داریم. همچنین وزارت امور خارجه نیز حمایت‌های خوبی در این بخش تحت عنوان چوبانک داشته‌است. و چانگان نیز با سیستم چوبانک قراردادهایی را نهایی کرد که اگر اجرایی شود کالا تا گمرک حمل و پولش از محل سیستم چوبانک پرداخت می‌شود.

 

ساندرو ایرانی در راه است

وی درباره تولیدات شرکت سایپا توضیح داد: برای شب عید ساندروی ایرانی در مرحله تست نهایی قرار خواهد گرفت. این خودرو از سال‌ آینده به تولید انبوه می‌رسد.

او با بیان اینکه امسال حداقل ۳۰ هزار دستگاه اطلس تولید خواهیم کرد، گفت: تولید انبوه این خودرو شروع شده‌است. همچنین شاهین اتومات نیز در خط تولید است. برنامه داریم که خودروها را با بالاترین کیفیت عرضه کنیم. نمی‌خواهیم حتی با کوچکترین ایراد به دست مشتری برسد. در این راستا معمولا تعدادی از خودروهای جدید پیش از عرضه به بازار به شبکه خدمات تحویل می‌شود تا ایرادات آن برطرف شود.

تفاوت‌های بدنه ساندرو در برابر تارا را اینجا تماشا کنید.

تیموری ادامه داد: با وجود اینکه خودروهای جدید را بالای ۳۰۰ هزار کیلومتر پیمایش می‌دهیم و در شهرهای گرمسیر و سردسیر نیز پیمایش می‌شوند، اما با این حال از تولیدات اولیه به مشتری تحویل نمی‌دهیم. بلکه به زنجیره خدمات پس از فروش می‌دهیم و از آن تست می گیریم.

بیشتر بخوانید:

قیمت ساینا S سایپا دوباره افزایش یافت / ساینا S رقیب پژو پارس شد!

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با روشی جدید به کار خود ادامه می‌دهد

افزایش وحشتناک قیمت تایر در بازار / پای احتکار در میان است؟

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شبانه حذف شد / عرضه مستقیم از ۸ مهر

هیوندای Ioniq 6 در ترکیه معرفی شد / قیمت عجیب سدان برقی هیوندای در ترکیه

سیل انصراف متقاضیان خرید شاهین با گیربکس اتوماتیک در راه است؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

کنده شدن اکسل X55 / مدیران خودرو چه می‌گوید؟

ویدیو کنده شدن اکسل ام‌ وی ام X55 را در چند روز اخیر احتمالا دیده‌اید. اتفاقی بسیار خطرناک، که...

پست‌های مرتبط