تارا V1 پلاس ایران خودرو چرا ۱۸۶ میلیون از تارا V1 گرانتر شد؟

از دست ندهید

تارا V1 پلاس ایران خودرو یکی از هشت محصول جدید این خودروساز است که به تازگی قیمت آن از سوی شورای رقابت اعلام شد. شورای رقابت ترفند ایران خودرو برای بالابردن قیمت این محصول را پذیرفت و حالا قرار است این خودرو به بهای کارخانه ۴۹۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۴۷ تومان به فروش برسد. اما این قیمت مصرف کننده تارا V1 پلاس نیست. چرا که با احتساب هزینه‌های جانبی، قیمت این خودرو به بیش از ۵۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

ویدیو اولین تجربه رانندگی با ریرا را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیت‌ران – محمد فتح‌اللهی – در روزهای گذشته ایران خودرو موفق شد با ایجاد برخی تغییرات جزئی، قیمت هشت محصول قدیمی خود را افزایش دهد. یکی از این هشت محصولی که از نظر شورای رقابت، «جدید» قلمداد شد، تارا V1 پلاس ایران خودرو بود.

همین ابتدای کار باید بدانیم که تارا V1 پلاس هیچ تفاوت فنی‌ای با تارا V1 ندارد! تنها فرق فنی این دو خودرو، مجهزشدن تارا V1 پلاس به گیربکس شش سرعته دستی است. تارا V1 از گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می‌کرد.

در تارا V1 پلاس علاوه بر گیربکس شش سرعته، گرافیک چراغ‌های عقب هم تغییر کردند. آنتن کوسه‌ای به این خودرو اضافه شد و حالا با تغییر رو دری‌ها، کلیدهای بالابر شیشه‌ها از کنسول وسط به روی درب‌ها منتقل شدند.

به غیر از این موارد، دوربین و سنسور عقب به لیست تجهیزات تارا V1 پلاس اضافه شد و سنسور نور و باران هم در آن قابل مشاهده است.

تارا V1 پلاس همچنین چراغ خوش‌آمدگویی درب‌های جلو را دارد و در ردیف دوم هم زیرآرنجی برای صندلی‌های عقب این خودرو تعبیه شد. از آنجایی که جای کلیدهای بالابر شیشه‌ها در کنسول وسط خالی می‌ماند، ایران خودرو این بخش را به جاموبایلی تغییر داد و این هم تبدیل به یک آپشن شد.

قیمت تارا V1 پلاس ایران خودرو

تارا V1 پلاس ایران خودرو

پس از اعمال این تغییرات بر روی تارا V1، ایران خودرو موفق شد کد کلاس جدیدی برای این خودرو تعریف کند. کد کلاس جدید هم از نظر شورای رقابت به معنای ظهور یک خودرو جدید است. به همین دلیل، این شورا می‌بایست قیمت جدیدی برای این خودرو جدید! تصویب و اعلام می‌کرد.

با نگاهی به امکانات اضافی تارا V1 پلاس ایران خودرو، می‌توان فهمید که بسیاری از آنها حتی استانداردهای اجباری‌ای بودند که باید به این خودرو اضافه می‌شدند.

اما پس از تجهیز این محصول ایران خودرو به جاموبایلی، زیرآرنجی، آنتن کوسه‌ای و… شورای رقابت قیمت تارا V1 پلاس را ۴۹۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۴۷ تومان اعلام کرد. البته این رقم با اضافه شدن هزینه‌های جانبی (عوارض شهرداری، بیمه، مالیات و…) به ۵۸۰ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

به عبارت ساده‌تر، اضافه شدن یک دنده به گیربکس تارا V1 و چند امکان ساده دیگر، قیمت آن را برای مصرف کننده ۱۸۶ میلیون تومان گرانتر از تارا V1 کرد.

ویدیو نبرد دنا و تارا با موتور جدید را در کانال یوتیوب بیت‌ران پلاس تماشا کنید:

بیشتر بخوانید:

قیمت قطعات خودروهای چینی نجومی شد / لیست قیمت برخی از قطعات خودروهای چینی

قیمت تیگو ۸ و FX در سرازیری سقوط / کاهش قیمت روزانه محصولات فونیکس

واردات خودروهای نیسان به ایران مجوز گرفت

کاتالوگ ری را منتشر شد / مشخصات فنی و آپشن‌های ری را ایران خودرو




43 دیدگاه

  1. لطفا جویا شوید کسانیکه v1۵دنده را در اسفندماه انتخاب کرده اند باقیمت ۳۹۴,میلیون .
    باید حق انتخاب داشته باشند و نسخه پلاس در حد یک گزینه پیشنهادی باشد .چرا ک خیلی ها توان خرید این محصول را ندارند

    • فکر کنم کسانی که پنج دنده را در اسفند انتخاب کرده اند اجباری برای نسخه جدید ندارند چون بنده ۲۰ مرداد ۳۹۴میلیون‌ واریز کردم زمان تحویل ۲۰آبان اعلام شده امروز برام پیامی آمد‌که می توانید نسخه پلاس را انتخاب کنید باید مبلغ ۱۸۶ میلیون بپردازید و۱۵ روز تحویل بگیرید وگرنه همان پنج دنده تحویل می شود

    • والا نمیدونم چکار کنیم کسی هم جوابگو نیست ،v۱نمیدن ،باید جدید رو انتخاب کنیم یا صبر کنیم ،

  2. خدا ازتون نگذره ایران خودرو بی شرف ۳۹۴شده ۵۷۰ اخه چرا؟
    کو درامد چرا هیچکی جوابگو نیست
    همه مثل کبک سرشون تو برفه

    • گل گفتی….از تاریخی که باید تحویل بدن…..حداقل۶ ماه که گذشته باشه…هم….توی اندر خم یک کوچه….باید سرگردون باشند

    • خدا لعنت کنه شما روی بدنام های تاریخی سفید کردید
      تنها راهش این که تمام کسانی که ثبت نام کردن برای اعتراض جلوی ایران خودرو جمع شن خواهشن جدی بگیرید

  3. الان همه سرگرم جنگ غزه هستند حواسا به سمت اونجاس فرصت خوبیه چراغ خاموش قیمتا بکشن بالا

  4. شورای رقابت یا شورای مافیا ؟
    مردمو خر فرض کردن
    تا مردم با این دو خودروساز مثل سال ۹۴ قهر نکنن همین آش و همین کاسست .

  5. کیفیت ماشینها رو بالا ببرین که یکی صفر میخره حداقل
    ۵سال میکانیکی نره.
    من سال ۸۷ پراید صفر خریدم واقعاموتورش کیفیت داشت .۵سال من میکانیکی نرفتم .
    فقط باتریش سر ۴ سال عوض کردم.باتری الان یک سال نیم بیشتر عمر نمیکنه .صبا سایپا بود

    • لطفاً هرمی برایش پیامک ۵۸۰تومنی اومده پولوا یزنکنه ماهمون دنده ای ساده می‌خریم.این خیانت به خودتون وبقیه هست

  6. کد کلاس که با دوتا آپشن مسخره نور و باران هم اضافه کرد و ۴۰ میلیون بابت دو تا سنسور گرفت اون زمان
    اختلاف قیمت تو ورژن ۲ با ۴ ۱۰۰ میلیون هستش در صورتی که در مورد ورژن ۱ اینطوری نیست. ایران خودرو باید ورژن ۳ رو کامل ارائه میداد نه این نسخه من درآوردی که نه ساندروف داره نه کیلس – بهتره مشکل داغی فرمون رو حل کنه جای آپشن هایی که به درد شهر بازی میخوره

    مسخرست نقشه ای بعدی که میکشه چیه برای نسخه سوم قیمت تموم شده همقیمت نسخه چهارم بشه؟
    تو یک سیرک بزرگ داریم زندگی میکنیم

  7. کلیدای شیشه بالابرو ازوسط بردن بقل در آینه هاش رو هم برقی کردم یه پلاستیک فشرده هم به عنوان زیر آرنجی ،چراغ عقبش رو هم خط خطی کردن،۶دنده هم کردن،حالا هرکدوم رو به قیمت داخل بازار حساب کنین،یه گیربکس کامل به سی چهل نمیرسه،همه رو دوبرابرحساب کنی به ۱۰۰نمیرسه،چون خودشون احمق هستن همه رو احمق میبینن.شورای رفاقت سهمش میاد در خونه اش.

  8. آخه خُب اینجوری که قیمته تارا دنده ای از تارا اتومات حدوده ۱۰۰میلیون گرونتر میشه!!!.
    تارا اتومات درضمن سانروف داره،رینگ ۱۶اینچِ آلومینیومی زیرش هست و…!!!.
    واقعاً مبنای قیمت گذاریشون سایزه پاچه ی مردم هست!!

  9. سلام ، شما رسانه محترم تو رو خدا صدای ما رو برسونید به ایران خودرو و مسوولین ، والا ما توان خرید ۳۹۴ م رو نداشتیم ، چه برسه به ۵۸۰ م

  10. سلام بنده هم یکی از مشتریان تارا v1بودم که متاسفانه پبامک امد و متوجه این نشدم که این تارا پلاس هستش وارد سایت شدم ودکمه پذیرش رو زدم بعد از تایید فهمیدم که قیمت این ۱۸۰ تومان بالاتر وقصد انصراف هم نداری ‌…در صورت عدم واریزی هم سهمیه وامتیاز سلب می‌شود…آیا ما مسلمان هستیم.ایا ما از مسلمان خرید میکنم …..الله اعلم

  11. برای خودم متاسفم که ۱۰۰ تومن را با هزار بدبختی جور کردم و الان که پیامک اومده قیمت رو زده ۵۸۰. دیگه حقیقتن در سن ۴۰ سالگی از خودم از زندگی نفرت پیدا کردم. نخاستیم. همون موتور برای ما خوبه. اون که از بورس. اینم الان. خدا ازشون نگذره

  12. خدا لعنت کنه همه تصمیم گیرندگان حوزه تولید و فروش و عرضه خودروی ایرانی رو که هرچی می کشیم از ندانم کاری این جاهلانه . تف به شرفتون خدا ازتون نگذره

  13. یه کم دیگه پیشرفت کنه میشه ۷ دنده! یه نفرو باید استخدام کنیم که فقط دنده عوض کنه!
    کسایی که اسفند انتخاب کردن v1 رو انتخاب کردن نه v1 plus.

  14. سلام به نظر من ایرانخودرو با یک حرکت توانست شورای رقابت رو زیر بگیرد و قیمت این خودرو تارا پلاس رو به مردم تحمیل بکند برای مسئولین سوار متاسف هستم که این جنین گول خوردن و از ثبت نام کنندگان تقاضا دارم که این خودرو دروغین با آبشن جدید رو ثبت نام نکنند تا قیمت آن پائین اورده شود

  15. شما اگه دقت کنید جای کلید تغییر کرده یعنی همون کلید رفته رودرب یدونه دنده به این خودرو که راه نمیره اضافه شده یعنی این ماشین از اول آشغال بوده موتور و فنی همونه اون چراغای اَشغالو که مردم طراحی نکردن متریال همونه فقط گرافیکش عوض شده .بنظرم نخرین بجاش اریزو ۵ کارکرده بخرین بهتره .قیمت این ماشین بازار ازاد ۴۰۰ ملیون میارزه .

  16. همونطور که دیدیم ایران خودرو تو طرح اول یکپارچه چون تا آبان ۱۴۰۲ رو سال ۱۴۰۱ تو قرعه کشی ها پیشفروش کرده بود اومد ابتدا از زمستان ۱۴۰۲ نوبت داد بعد صحبت از ویرایش نوبت های ۱۴۰۳ شد مدیر عامل اومد گفت تارا ظرفیت خالی داره در حالیکه نداشت ، متاسفانه از تابستان ۱۴۰۲ دوباره ظرفیت جذب کرد تا اخر ۱۴۰۲ با اینکه عملا ظرفیت تولید نداشت و میدونست تاخیر ایجاد میشه تو تحویل ها ، با اینکه تو بورس هم فروخته بود و ۵۰۰۰ تا هم تعهد اضافه بر ظرفیت تولید داشت ، جالبه اونهایی که تو ویرایش گرفت رو از تابستان نوبت داد و در حق اوناهیی که از ابتدا اسم نوشتن نامردی کرد و برای زمستان نوبت داده بود تازه اتومات رو هم براشون باز کرد ، یعنی اونها که ۱۴۰۳ بودن و ویرایش زدن و اصلا اول تارا نمیخواستن و اکثرا ماشیبن های دیگه بودن رو زودتر نوبت داد بهشون، مشخص شد که برای اولویت اول زمستان هم ۵۰۰۰ تا نوبت دستی داده یعنی طرفیت حدود ۳ ماه رو تو یکماه فروخته ! با اینکه ظرفیت تولید ماهانه حداکثر ۲۰۰۰ تا دستی و ۲۰۰۰ اتومات هست ، امیدوارم بهمن و اسفند رو ۵۰۰۰ تا نوبت نداده باشه وگرنه بیچاره ایم ! خلاصه با این اوضاع اگر تولید رو دوبرابر نکنه خدا میدونه کی ماشین ها رو تحویل بده همین الان ۴ ماه تاخیر در تحویل تارا دستی داره

  17. اونایی که از اپشن حرف میزنن اینم اپشن بخرین دیگه
    قیمتش که یه چیز عادیه قابلیتای ماشین بالا بره کلی به قیمتش اضافه میشه چیز عجیبی نیست

  18. در کل به ناز خود می تازند
    چه کسی می پرسه چرا گرون کردید
    یعنی تو این مملکت هیچ ناظری نیست به این وضع رسیدگی کنه…

  19. حالا اگه اپشن تو چشم تری اضافه میشد مثلا سانروف اضافه میکردن یه چیزی با چه ماشین حسابی حساب کردید ۴ تا ال ای دی شد ۱۸۶ میلیون تومن. به من گفتن همینه که هست یا اینو ببر یا بشین تا ماشین بیاد. قرار بود قیمت بازار با کارخانه نزدیک بشه من به گمان خودم میخوان قیمت بازار رو بشکنن ولی زکی دیدم کارخانه رو بردن بالا تارا دستی توبازار ۲۵۰ میلیون سود داشت ۶۵۰ تومن قیمت داشت الان اینو میدن ۵۸۰ برای مصرف کننده ۱۰۰ تومن سود داره صبح نمیتونیم بفروشیم با پولش یه چیزی دیگه بخریم علنا پول مردم رو میچاپن

  20. ما که تحریم و تجمع نمی کنیم دولت که نمیتونه کنار کشیده مجلسم هم فکر رانت خودشه قوه قضاییه هم شاکی نداره میمونه خدا و حضرت عباس دعا کنیم یا نفرین

  21. این فقط در حکومت عدل علی اتفاق میوفته مصداق کامل کم فروشی این خودروسازان که انحصار بهشون هدیه داده شده و دولت جرات مقابله باهاشون رو نداره.

  22. سلام کسی اطلاع نداره این دعوت نامه تارا پلاس و رانا پلاس که بابت تارا دستی اولویت زمستان اومده اگه ثبت نام نکنیم چی میشه؟
    لطفاً جواب بدید

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

از کاغذ دیواری تا میز شام ؛ لوگوی شورولت از کجا آمده است؟

در میان لوگوی شرکت‌های مختلف خودروسازی، لوگوی شورولت یکی از ساده‌ترین لوگوها است. هر چند همین لوگوی ساده، نمادی...

پست‌های مرتبط